בהפרש של פחות משבוע מחתימת ההסכם בין רשת 13 לחברת החדשות ונציגות העובדים להדחתה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳, מנכ״לית החדשות מסרבת לפנות מקומה וטוענת כי היא עדיין מכהנת בתפקידה. כך דיווח לראשונה היום (שני) עיתונאי וואלה, דוד וורטהיים.

יו״ר וועד העובדים, מתן חודורוב, הגיב על המתרחש ואמר: "יש פה משהו קצת מוזר, כי חמישה ימים אחרי שחתמנו עם רשת וחברת החדשות על הסכם להחלפתה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', הסכם הפרישה עדיין לא נחתם".

יוליה שמאלוב ברקוביץ' לא מוותרת: "אני המנכ"לית של חדשות 13"
חדשות 13: נחשף הסכום העצום שיוליה שמאלוב ברקוביץ' תגלגל לכיסה

עוד הוסיף חודורוב: "גם הדירקטוריון טרם זומן להצביע על ההדחה שלה. עכשיו, צריך להבין שלפי החוק, אלה שתי הדרכים להדיח מנכ״לית; או באמצעות פרישה, או באמצעות הדחה. וכשזה לא קורה, החברה נמצאת בסוג של לימבו. אי אפשר לגייס ולשמר עובדים, חתום על חוזים ולבצע פרויקטים מיוחדים - כיוון שבכולם נדרש אישור המנכ״ל. וכל עוד היא בתפקיד, אף אחד לא מכיר בה״. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 מתן חודורוב, יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
 מתן חודורוב, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

עוד הוסיף והצהיר: ״אלה לא רק העובדים עכשיו שלא מוכנים לקבל אותה, אלא גם ההנהלה שהצהירה בכתב שהיא לא רוצה אותה. לכאורה יש כאן המשך נוכחות שלה בניגוד לרצון של שני הצדדים. אנחנו קוראים היום בוואלה, ששמאלוב ברקוביץ' כמו מנסה לגבש מעין גוש חוסם בקרב חברי הדירקטוריון מטעם הציבור".

לסיכום שאל העיתונאי: "הם אלה שחטפו את עיקר הביקורת משופטי בג״ץ בדיון הקודם ומתבקשת בעניינם חוות דעתה של היועמ״שית. האם הם פועלים לטובת הציבור?״. 

עוד חתם את דבריו ואמר: ״לנו ברור שנציגי ציבור לא יכולים לשתף פעולה עם יוזמה כזו. זה הרי בניגוד מוחלט לתפקיד שלהם ובעיקר ברור שרשת היא זו שחייבת להביא למימוש ההסכם שחתמה עם העובדים. אין לנו ספק שכך יקרה. ההסכם הזה קיבל אור ירוק מבעל השליטה, מר לן בלווטניק עצמו. לכן אנחנו סמוכים ובטוחים שהחברה תעשה כל מה שצריך, כדי להוביל להחלפתה של שמאלוב ברקוביץ' כבר בימים הקרובים. ולא תיאלץ אותנו לפעול מחדש בדרכים אחרות כדי לוודא את קיום ההתחייבות הזו״.