בשבוע שעבר שיגרו שלושת חברי הדירקטוריון אייל דה פאו, יפעת בן חי-שגב ואברהם נתן, מכתב הסתייגות מההסכם בין הנהלת חברת החדשות לבין ועד העובדים להנהלת רשת 13. כך פירסם כתב גלי צה"ל, אילי זילברברג. במכתב טענו כי ההליך נעשה ללא ידיעתם בעודם מנסים לברר מדוע מפטרים את יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ מתפקיד מנכ"לית חדשות 13. 

בין היתר נכתב במסמך: "האם נמלכתם בדעתכם לגבי המינוי ומה הטעם לכך? האם המנכ"לית מפוטרת או שמא מתפטרת? מהם תנאי סיום העבודה שהסכמתם עימה? האם הפרסום לפיו כביכול העובדים יהיו מעורבים בהליך איתור או מינוי של מנכ"לית הוא נכון? האם אכן יהיה לעובדים פתחון פה ומעמד בכל הנוגע למימוש התקציב של החברה? האם ההסכם נבחן על ידי היועצים המשפטיים וקיבל את אישורם? אנחנו מניחים כי סיום סכסוך העבודה של העובדים וחתימה על הסכם קיבוצי חדש כרוך אף הוא בהבנות שהושגו. האמנם?".

עובדי חדשות 13 ניצחו: מינוי שמאלוב ברקוביץ' יבוטל
יוליה שמאלוב ברקוביץ' לא מוותרת: "אני המנכ"לית של חדשות 13"

"כנציגי ציבור שהודרו מהתהליך, אנחנו מבקשים לקבל את ההסברים הנדרשים במסגרת ישיבת דריקטוריון שתקבע בקרוב. אנחנו מאינים שהליכים אמורים להיות שקופים וחשופים לכל הפחות לידיעת נציגי הציבור, בוודאי בראי מסכת האירועים האחרונה", חתמו. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יו"ר וועד העובדים, מתן חודורוב, הגיב: "תיראו מופתעים: נציגי ׳הציבור׳ מערימים קשיים על הדחת הפוליטיקאית יש"ב, דורשים הסברים על השינוי בעמדת רשת (איפה ביליתם בחודשיים האחרונים?) ובמקום לתמוך בעיתונאים, תוהים אם ניתן להם ׳פתחון פה׳ בנושא תקציב החברה - מה שפעם נקרא משא ומתן. כזכור, אלה אותם דירקטורים שתמכו במינוי ההרסני, ושלגביהם ביקשו שופטי בג"ץ חוות דעת מהיועמ"שית.
‏המרוויחה היחידה ממכתב כזה היא כמובן לא החברה המטולטלת אלא יש"ב אישית. לא ניתן להם לסכל את הצלת חדשות 13 מידיה - בניגוד לעמדתם המשותפת של החברה, רשת והעובדים".