יום רביעי שמח לכולם, וכשאני אומרת שמח אני מתכוונת שמח בכפוף לתקנון, לנסיבות המצערות של המלחמה והשלכותיה, ולהמשך ההמתנה המתוחה לתגובת איראן וחיזבאללה לחיסולים בטהרן ובביירות. אתם צודקים, נכון לשעה זו שוב אני כותבת שתשובת אויבינו בוששה מלהגיע, והאמת שלאף אחד אין מושג מתי ההמתנה הזו תתחלף בתמונת מצב מלחיצה הרבה יותר אך מותחת מעט פחות. משתדלים להישאר בסמוך לבית? נמנעים מצעידות ארוכות באזורים נטולי ממ"דים וחדרי מדרגות? תתעודדו, רובנו באותו מצב. תפתחו טלוויזיה.

"החפרפרת": לא עבד בארץ, זהב בגרסה האמריקאית | ביקורת נטפליקס 

סוכן בית | Mission: Cross
כבר אמרתי כמה וכמה פעמים שסדרות קוריאניות הן לא הקטע שלי. פערי התרבות, העובדה שהתרגלתי לתוכן אמריקאי, ישראלי ו/או צרפתי, והשפה שמקשה עליי להפסיק לקרוא את הכתוביות, נתנו את אותותיהן והרחיקו אותי מהז'אנר. וכאן מגיע הסייג: יש פה ושם סדרות וסרטים לא רעים בכלל מבית היוצר הקוריאני. 'סוכן בית' הוא ככל הנראה אחד מהם.

בתפריט המוצג לפנינו ניצב סוכן חשאי ואפוף מסתורין, שנאלץ להפוך לעקר בית ולהחליף את הוואסח במטלות היומיות, שהן לא פחות מאתגרות ממבצע חשאי באמצע הלילה. לפתע, כיאה לסרטים שהקשר בינם לבין המציאות שואף למינוס, יצטרך מיודעינו לצלוח משימה מסוכנת במיוחד לצד רעייתו הבלשית המיומנת, וכל זאת מבלי שעברו יתגלה בפניה.

מותחן קלאסי שהאמריקאיות נעדרת ממנו, לא משנה כמה ניסו יוצריו להיראות כמו המיינסטרים הקבוע בחוק. באופן מוזר, זה בדיוק מה שעושה חשק להמשיך ולצפות, וכנראה שאני ממש לא היחידה שחשבה כך בארצנו החביבה ולמודת המלחמות – "סוכן בית" הצליח להגיע למקום החמישי ברשימת הסרטים הנצפים ביותר בנטפליקס במהלך השבוע החולף. למה לא.

משתלטים על מנהטן | Owning Manhattan
ועוד תוכנית נדל"ן סטנדרטית לכאורה, שתגרום לנו לשטוף מעט את העיניים ביוקרה שמעולם לא היינו עדים לה פנים מול פנים. הפלוס שמבדיל את 'משתלטים על מנהטן' משלל התכנים המזכירים לנו את מצב העו"ש, הוא, איך לא, התככים והמזימות המקיפים את ריאן סרהנט, איל נדל"ן עטור שם, כחלק מניסיונותיו להיות הטוב ביותר בתחומו. אגב, זה נשמע קל אבל זה ממש לא בא ברגל.

משתלטים על מנהטן (צילום: נטפליקס)
משתלטים על מנהטן (צילום: נטפליקס)

יריבים, מצבים שאף אחד לא צפה, עובדים שלא עומדים בציפיות, על כל אלו ועוד תראו לא מעט סופרלטיביים, כשהמטרה היא כמובן לגזור קופון בסוף יום. שונה לחלוטין מהחיים של כולנו, אני מניחה, אבל שווה את הצפייה.