"מבטלים את דאגלס", יס לונדון, יס VOD, החל מ־20.8

דאגלס בלואס הוא מגיש טלוויזיה מצליח לצד שותפתו הצעירה מדלן. דאגלס נשוי לשילה, עורכת עיתון בעצמה, אב לאקטיביסטית זועמת בת 19. במסיבת יום הולדת דאגלס השתוי מעט משמיע בדיחה סקסיסטית שמאוחר יותר אפילו אינו זוכר את תוכנה. מישהו ששומע את דאגלס מעלה את תיאור האירוע - והבדיחה - לטוויטר. עד כה האירוע בשליטה, אלא ששותפתו לשידורים, מדלן, מרטווטת את הטוויט עם הבדיחה, ואומרת לא יכול להיות, דאגלס הוא בן אדם חם ואוהב. אלא ששני מיליון עוקביה, ולאחר מכן עוקביהם שלהם, מקבלים את הבדיחה, והגיהינום התקשורתי מתפרץ. 

דאגלס כבר אינו יכול לעלות סתם ככה לשידור. הוא מוקצה, מוגדר כסקסיסט, הרשתות החברתיות משתוללות, מצב הרוח התקשורתי־חברתי חסר הסובלנות מכה בו, ודאגלס, עד היום מגיש לא מבריק אבל ללא רבב, נמעך, בדרך להיות מה שנקרא “מבוטל" - שונא נשים, גס, לא ראוי לשדר, והגרוע מכל - חסר מקום עבודה. 

“מבטלים את דאגלס" היא בראשית דרמה בת העידן הזה. אל הרעים השגרתיים שהכרנו מתווספת הגודזילה החדשה הקרויה “הרשת החברתית". מי שיודע לתמרן אותה לרצונותיו - והדבר לא מסובך מדי - יכול בקלות יחסית להרוס או ללכוד את הנסיכה היפה, ובמקרה שלפנינו דאגלס הוא בעל כורחו בתפקיד הנסיכה. מי שאגב מוחשדת כעומדת מאחורי הגודזילה היא מדלן, שלכאורה ריטווטה את הטוויט על דאגלס כדי לנקות אותו מכל חשד, אבל בעצם גרמה לנזק הגדול ולמעשה ניסתה להדיח אותו מהגשת המהדורה ולהישאר כמגישה בודדת. 

מתחת לקו העלילה, קרוב־קרוב לפני השטח, עוברת בסדרה הבנה דקה עד מאוד של התקשורת בזמנים האלה, באופן שבו היא מהנדסת תודעה של קוראיה וצופיה על ידי הצגה מוטה מעט, רק מעט, של נושאים. הבנה זו משתלבת באופן מדויק ביותר בהתקדמות העלילה, והתוצאה הכוללת היא סדרה אינטליגנטית, מצחיקה, יוצאת דופן ושווה ביותר לצפייה. זה לא מעט בימים האלה.