בזמן משבר חדשות 13, יו"ר דירקטוריון החדשות אייל דה-פאו שלשל לכיסו מאות אלפי שקלים מהנהלת החברה, בניגוד לרוח החוק. כך דיווח היום (חמישי) עיתונאי וואלה דוד וורטהיים.

יוליה שמאלוב ברקוביץ' לא מוותרת: "אני המנכ"לית של חדשות 13"

לפי הדיווח, סוכם בחודש מאי עם יו"ר החברה שישמש כמ"מ מנכ"ל לתקופה מוגבלת בת מספר שבועות וישולם לו שכר מעבר לשכר הדירקטורים, בשיעור של עשרות אלפי שקלים לחודש, כנגזרת משכר המנכ"ל היוצא, אור צלקובניק, העומד על פי הערכות על כ-80 אלף שקל לחודש.

במשך חודש וחצי בלבד דה-פאו שימש בתפקיד עד לכניסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקידה. על פי המסתמן, דה-פאו קיבל את אותו הסכום גם לאחר מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית - וככל הידוע, כנגד חשבוניות. מדובר על לפחות חודשיים בהן כיהנה בתפקיד, החל מאמצע חודש יוני, וזאת בניגוד מפורש להוראות החוק האוסרות על זיקה כלכלית בין הדירקטורים מטעם הרשות לבין המורשה לשידורים.

בהמשך לזה, ככל הנראה בכוונת רשת 13 להמשיך ולשלם לדה-פאו תשלום משכורת של מנכ"ל גם כאשר ההסכם שחתמה רשת 13 עם העובדים ייכנסו לתוקפו, מיד לאחר התפטרות או הדחת שמאלוב-ברקוביץ'

כזכור, לפי ההסכם, המוגבל לתקופה של כחודשיים, דה פאו אמור לשמש כמנכ"ל זמני עד לאיתור מנכ"ל קבע. כך שבפועל, יוכל דה-פאו לקצור רווח של מאות אלפי שקלים. 

נזכיר כי הוצאות אלה מתווספות למיליוני השקלים שהערוץ שילם לאברי גלעד, ליאור שליין, צביקה הדר ואחרים בעקבות התרת חוזה. בנוסף לאלה, נזכור כי גם לאייל ברקוביץ׳, שהצטרף לערוץ לפני כשמונה חודשים, מועבר תשלום של מאות אלפי שקלים לחודש על פורמט בכיכובו שטרם, התבהר באיזה שלב הוא נמצא.

מרשת נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לשמועות לגבי ההתקשרויות עם בעלי תפקידים בחברה".