דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, התראיינה הלילה (בין שלישי לרביעי) בתכנית הלילה של אברי גלעד ויאיר שרקי שמשודרת בחדשות 12 ופנתה ב"הצעה" בעברית ליחיא סינוואר. 

"עסקה חדשה שהיא שינוי כללי המשחק, אתה ממשיך בכל פעם באותה הדרך, בוא תשמע משהו חדש. היות שהמדיה תעביר את זה לכל עבר, ואתה הרי מדבר עברית אז לא צריך תרגום". היא הוסיפה: "אני מציעה לך בבת אחת להחזיר 109 חטופים ובתמורה להם תקבל חמישה חטופים בלבד".

לדבריה, "אני אגיד לך אילו חטופים אתן לך בתמורה: הראשון זה הבן של הרצי הלוי שהוא רמטכ"ל שלא יודע איך לנצח. השני הוא בנו של שר הביטחון גלנט, שהודיע שאנחנו לא יכולים לנצח. השלישי הוא בנה של הגברת יפעת שהיא הפצ"רית והיא בכלל שכחה לאיזה צד היא שייכת, הרביעי הוא בנו של ראש השב"כ, שידע בשעה ארבע בבוקר שתפרוץ התקפה ועדיין נתן לפסטיבל הנובה להמשיך ולהתקיים כרגיל אפילו שאפשר היה להציל את המאות הרבות של אלו שנרצחו ונחטפו משם. החמישי הוא בנו של ניצן אלון שברור שהוא יודע איך לאכזב אותנו".

אברי גלעד, שנדהם מדבריה, אמר לדיצה אור "אני רוצה לעצור כי נראה לי שאת תחטפי קשות". אם החטוף השיבה: "למה? זה חמישה תמורת 109?". יאיר שרקי שניסה לפשר את הרוח באולפן אמר: "בואו נעצור, אלו דברים קשים שמגיעים מליבה של אימא".

בהמשך, יאיר שרקי כתב בחשבון ה-X שלו: "הדברים שנאמרו הם לא חלק מגבולות השיח שאנחנו מבקשים לאפשר. לא ידענו שהיא תגיד את הדברים. הופתענו בשידור חי. כיוון שמדובר באמא של חטוף נתנו לה להשלים משפט לפני שעצרנו והסתייגנו מהדברים בתוקף. על אף שאנחנו לא מסוגלים לשפוט את כאבה של דיצה, בדיעבד, ראוי היה לעצור את השיח הזה מוקדם יותר".

אברי גלעד כתב לאחר השידור: "אירחנו הערב, שרקי ואני, את דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור. היא באה אלינו אחרי שיחה ארוכה עם ראש הממשלה. רצינו לדעת מה שמעה, מה נאמר, מה הובטח. דיצה כבר הייתה אורחת שלנו בעבר ואצלנו היא נחשבת למרואיינת נעימה, בהירה, מנומקת. לפני התוכנית דיצה אמרה לי שהיא מבקשת שתי דקות כדי לדבר אל סינואר. יש לה הצעה בשבילו.. והנה בשידור אני מאפשר לה לפנות לסינואר ואז היא מציעה הצעה נוראית לא היינו מוכנים לתפנית כזאת בראיון".

עוד ציין אברי גלעד לאחר התוכנית: "התקשתי להאמין שזה מה שאני שומע. האינסטינקט הראשון שלי כמארח היה לעצור את הדיבור הזה. אבל אז קפץ גם האינסטינקט השני העכשווי שלא עוצרים ולא מתערבים בדבריהם של הורים שכולים והורי חטופים. יש להם אוטונומיה לומר כמעט כל מה שעולה על דעתם. מיד כשסיימה את הרעיון הבלתי מוצלח הזה, הסתייגנו גם שרקי וגם אני פעמים אחדות מהדברים הקשים, הצענו לה לחזור בה, הבענו את מורת רוחנו והצטערנו שדברים כאלה נשמעו על הבמה שלנו."

התנגדות לדבריה של דיצה אור קמה גם בקרב משפחות חטופים נוספות. חן אביגדורי, שאשתו וביתו שוחררו משבי חמאס, כתב: "זוכרים שאמרתי שהתופעה הכי מזוויעה, מגעילה ומייאשת זה תקיפה של משפחות חטופים? ושמי שעושה את זה באופן קבוע צריך להוקיע ולהקיא אותו אל מחוץ למחנה? אז הכלל הזה חל על כל משפחות החטופים, כולל אלה שאני לא מסכים איתן על כלום. ביקורת ודיון מכבד-תמיד. תקיפה לגופו של אדם-ביג נו נו".

חברת הכנסת מירב בן ארי כתבה: "את ההנהגה המדינית שהביאה עלינו את הטבח היא לא סופרת, אבל היא לא אשמה, יש כתובת אחת להסתה נגד ההנהגה הצבאית וזה ראה"מ. נורא ואיום, לאן הגענו". ח"כ ולדימיר בליאק מטעם יש עתיד הסתייג מדברי האם וכתב: "דבריה של דיצה אור מזעזעים וראויים לכל גינו. הם תוצאה ישירה של הסתה חמורה כנגד כוחות הביטחון ומערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל, אשר מגיעה ישירות מלשכת ראש הממשלה".

מקשת נמסר: "אנו מצטרפים להסתייגויות הנחרצות של המגישים יאיר שרקי, אברי גלעד ושלושת חברי הפאנל דדי שמחי, קסניה סבטלובה ואביר קארה, מהדברים שבחרה דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, להגיד בשידור החי הלילה."