אמש שעה לפני מהדורת חדשות 12 המרכזית, בתוכניתו של גדעון אוקו התארחו הפיינליסטים ניר דבורי, אוהד חמו, רונן מנליס, משה קלוגהפט והאורחת השרה גילה גמליאל. הופתעתי לראות את מנליס דובר צהל לשעבר, שאיבד עשתונות באולפן בגלל אמירה אחת של גילה גמליאל שהוציאה אותו לגמרי מאיזון. זה היה אחד מרגעיו המביכים ביותר של מנליס על המסך.

הפאנל עסק כצפוי בעסקת החטופים המתבשלת וסעיף ציר פילדלפי שנתניהו לא מוכן לוותר עליו, וששת גופות הישראלים החטופים שהוחזרו משבי חמאס. עוד לפני שהשרה גמליאל הגיעה לאולפן, מנליס ניהל וויכוח עם היועץ משה קלוגהפט. מודה שאני מסכימה עם כל מה שמנליס אמר, אבל הדרך שבה הוא העביר את הדברים,  הייתה מעוררת אנטגוניזם, ולא נעימה, עם שימוש במילים קשות,  שלא מחליקות בנועם בגרון .

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מנליס פתח בקריאה  "אני קורא לאנשים לצאת לרחובות ולהשמיע את הקול, איך ציר כזה שחיכה חודשים עד שהמדינה כבשה אותו, הפך להיות גולת הכותרת שבגללו הרבה חיים אחרים לא חוזרים. והוסיף "אין שום דבר הירואי בבכירי דרג מדיני וצבאי שמחזירים חטופים שהיו בחיים וחוזרים מתים, זה הכל חוץ מהירואי זה בזיון".

ניר דבורי חיזק את דבריו של מנליס ואמר "אנחנו חייבים מוסרית וערכית להחזיר אותם הביתה ועכשיו יש תמיד יכולת לחזור להילחם, חייבים להשיב הביתה כל עוד ניתן ויש הזדמנות". משה קלוגהפט שהביא צד פוליטי אחר, את הזווית של נתניהו על ציר פילדלפי, הסביר כי להיות אמפטיים כולם יכולים אבל יש גם מחירים שצריך להתייחס אליהם ולכן צריך לנהל דיון בנושא",  אמר.

מנליס התפרץ שוב ושוב לדבריו של קלוגהפט "כשגורמי הביטחון אומרים שאין בעיה לוותר על פילדלפי ואפשר לכבוש אותו מתי שאנחנו רוצים. ואי אפשר בשם ציר שהמצאנו שמונה חודשים ללחימה לשמש לסיכול עסקה". אלא שאז הצטרפה גילה גמליאל לאולפן ומילה אחת קטנה שלה הצליחה לפוצץ סופית את מנליס שגם ככה היה ברף עצבים גבוה במיוחד.

מנליס נע באי נוחות בכיסא בתנועות שגרמו לי לנוע באי נוחות על הספה, והוא התפרץ על גמליאל בשיח שלא תרם ולא הוביל לדיון אינטליגנטי. קטונתי מלהבין איך מנליס שהיה בעברו דובר צהל לא למד דבר או שניים על שיח פורה שמוביל להקשבה, לבין שיח שמעורר דחייה. וכך קרה שגמליאל התבטאה נגד מנליס" אני לא יכולה לשמוע את השטויות שהוא אומר , ממש. אתה מציג תמונה מעוותת לחלוטין וכל אמירה שלך פוגעת במשפחות החטופים וזה כבר מוגזם".

גילה גמליאל (צילום: פלאש 90)
גילה גמליאל (צילום: פלאש 90)

מנליס נע באי נוחות בכיסא בתנועות שגרמו לי לנוע באי נוחות על הספה. הוא התפרץ על גמליאל בשיח שלא תרם ולא הוביל לדיון אינטליגנטי. קטונתי מלהבין איך מנליס, שהיה בעברו דובר צה"ל, לא למד דבר או שניים על שיח פורה שמוביל להקשבה, לבין שיח שמעורר דחייה. וכך קרה שגמליאל התבטאה נגד מנליס: "אני לא יכולה לשמוע את השטויות שהוא אומר, ממש. אתה מציג תמונה מעוותת לחלוטין וכל אמירה שלך פוגעת במשפחות החטופים וזה כבר מוגזם."

מנליס השיב בעצבנות: "מה שטויות לדעתך, קדימה השרה, לך הציגו את ההסכם? מה הם אומרים? שתפי אותנו, קדימה."

גמליאל: "אני נפגשת עם משפחות החטופים."

מנליס: "גם אני נפגש איתם."

גמליאל: "מי שמך לחשוב לרגע שאתה מבין גדול ויודע יותר מכולם."

מנליס: "מי שמך? את מבינה, את יודעת מה יש בהסכם? הציגו לך את ההסכם?"

גמליאל: "אני, להבדיל ממך, רגועה."

מנליס: "אני שמח שאת רגועה אחרי 11 חודשים."

גמליאל: "אבל אתה מעוות את התמונה וגורם עוול למשפחות."

מנליס: "מי שגורם עוול זו הממשלה שאת חלק ממנה, ש-11 חודשים מחזירה חטופים בארונות."

גמליאל: "תתחיל לדבר ענייני ורציני."

השיח בין השניים לא עצר שם, וגם חילופי הדברים שהובאו כאן הן רק תמצית. דיונים לוהטים בין פאנליסטים הם תמיד תוצר נהדר לרייטינג, אלא שהפעם הוויכוח לא היה סוער ולא מעמיק אלא ילדותי ומגוחך, ובעיקר מביך בשביל מנליס שיצא רע, מאוד רע.