סוף השבוע שוב כאן, השמש מתחילה לפנות את מקומה לאט לאט לממשלת הלילה, והכנת ארוחת השישי כבר בטח בשלבי סיום. או המקום שהזמנתם במסעדה, לחלוטין אפשרות הגיונית ואף רצויה במיוחד. רגע לפני שאנחנו מנסים בכוח לתת לגוף שלנו לנוח מכל השבוע, הנה שניים מהסרטים והסדרות שלא כדאי לכם לפספס.

"המירוץ למיליון" או "האח הגדול"? תוכנית הריאליטי שניצחה בפער זעום
"ארבעה בתים וגעגוע": עדות רבת־עוצמה לאסון הבלתי נתפס


מילה שלה | She Said

את השם הידוע לשמצה הארווי ויינשטיין אתם ודאי מכירים. מפיק ובמאי על, שעבד עם כל המי ומי, ולצד עבודתו הקולנועית, הנ"ל גם איש משכמו ומטה שהואשם בשנת 2017 בתקיפה והטרדה מינית לאורך שלושה עשורים.

המתלוננות – מספר תלת ספרתי של נשים עמן עבד ויינשטיין לאורך השנים. תחשבו כמה הסתרה, ושתיקות, ונשים שידעו שאם יעזו לומר משהו הן יישרפו בתעשייה כמו שמקפידים להגיד, או מינימום ייאלצו לעזוב את מקום העבודה שלהן שככל הנראה נוהל על ידי גברים שמעדיפים לא להגיד כלום על קולגה. ובטח כשמדובר בקולגה ששווה מיליארדים, שהוא במקרה נבל שמוטב לא לפגוש.

''מילה שלה'' (צילום: יחצ)
''מילה שלה'' (צילום: יחצ)


לפני שנתיים יצא הסרט "מילה שלה", המגולל את התחקיר אודות המפיק ההוליוודי, כשבמרכז העלילה ניצבות ג'ודי קנטור ומייגן טוהיי, שפרסמו את הממצאים בעיתון הניו יורק טיימס והפכו לקול הראשון והמרענן כל כך של תנועת מי טו.

השבוע עלה הסרט לנטפליקס, ופתאום נזכרתי כמה רציתי לצפות בו אז בקולנוע, וכמה התבאסתי שלא הספקתי. אז עשיתי זאת עכשיו, וזה אחד הסרטים החשובים ביותר שתוכלו לצפות בהם בזמנכם הפנוי.

מדובר ב-129 דקות שמוכיחות שאפשר להשיג צדק, גם כשהקרב הוא בין כמה נשים לבולדוזר בלתי מנוצח. כמה חשוב לדבר, לשתף, לא לתת לאנשים כאלו לחמוק מעונש, וכמה אפשר להשיג אם הולכים יחד והופכים לדבר גדול הרבה יותר נגד האויב המשותף. המשחק, אגב, מופלא.


איים אבודים | Lost Islands

וקצת קלאסיקה ישראלית לעת ערב במעבר חד. הכירו את משפחת לוי, לרבות את התאומים ארז (מיכאל מושונוב) ועפר (אושרי כהן) בישראל של שנות השמונים. לרוע מזלם, מתאהבים השניים באותה בחורה, נטע (יובל שרף), כאשר רק אחד מהם מבין השניים הופך להיות בחיר לבה. גלו לבד.

הסרט שלפנינו, של התסריטאי והבמאי רשף לוי, הוא סיפור משפחתי של התבגרות במציאות כאוטית, ברוח "בגדי המלך החדשים" אם מישהו זוכר, רק קסום ואפוף נוסטלגיה. "איים אבודים" היה מועמד ל-14 פרסי אופיר וזכה בארבעה, וממש לא בכדי. נהדר לפתיחת השבת ברגל ימין.