השחקנית אלונה סער, שמככבת בסדרה המצליחה של כאן 11 ״המפקדת״, שתחזור בשבוע הבא לעונתה השלישית והאחרונה, סיפרה בראיון למעריב על הרגעים המורכבים לצלם את הסדרה זמן קצר אחרי השבעה באוקטובר, על החשיבות בהליכה להפגנות והימים המורכבים שפוקדים אותנו. 

למעשה זו אחת מהסדרות הראשונות שהחלו לצלם אחרי השבעה באוקטובר, איך הצלחת לאסוף את עצמך מכל ההיבטים? 
״האמת, אני לא מצליחה לתאר איך זה קרה. אלה היו צילומים מאוד קשים במיוחד מבחינה אנרגטית. כולנו היינו ׳קצרים׳ מאוד. אבל באמצע הצילומים היה שבוע של חסד - כשהייתה עסקת חטופים והצלחנו קצת לנשום. אבל היה קשה ללא ספק״. 

בכל זאת, מכל החזיתות אני מניחה שזה מורכב. גם בתור אזרחית, שחקנית ובין היתר גם בת לפוליטיקאי (גדעון סער). זה פגש אותך גם מבחינת תגובות על היותך אקטיבית במחאות נגד ההפיכה המשטרית וכעת גם למען שובם של החטופים ולקיום בחירות?
״אז כשצילמנו, ממש לא. הכל היה פשוט כאוס. אבל בהרבה מובנים היה לי מזל שהייתה לי תעסוקה כזאת. הצילומים היו מפלט עבורי מהלופ האינסופי של החדשות והחרדה. והמזל אולי היה שכבר הכרתי את הדמות. זה באמת היה להיכנס לנעליים שכבר הלכתי בהן. יכול להיות שאם הייתי עכשיו צריכה לצלם את העונה הראשונה ולהמציא מחדש את נועה, אז זה היה כנראה יותר מאתגר״. 

אלונה סער (צילום: אור גפן)
אלונה סער (צילום: אור גפן)

תראי, אני מוצאת עצמי שואלת הרבה ידוענים כאלה ואחרים האם הם משמיעים את קולם הפוליטי, החברתי באופן אקטיבי. כמה מצליחים אבל הרבה דווקא נמנעים. ובהקשר אלייך, שאת הבת של גדעון, כמה את חוטפת ביקורות?
״חוטפת, אבל לא מעל מה שאני רגילה כבר מלפני. כלומר, גם לפני המלחמה היו את ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית. כבר מתחו עליי ביקורת וגם אני חושבת שזו פריבילגיה פשוט לא להביע עמדה, אם כי אני באמת מבינה למה אנשים מפחדים - זה לא שאין סיבה לפחד. אבל אני חושבת שבכל זאת צריך לעשות את זה למרות הפחד. ובעיקר אני רוצה להגיד שתחזירו פאקינג את החטופים הביתה״.