מכירים את הבקרים הללו שמכניסים אתכם לאמביציה קולינרית? שהדבר הראשון שאתם חושבים עליו אחרי 'לא מאמינה ששוב הבטחתי לעצמי לישון מוקדם ולא קיימתי' הוא 'מה אוכל לארוחת הצהריים?'. אז הבוקר שלי היה ממש כזה, ונכון לשעה זו עדיין לא הגעתי לתשובה ברורה. לגבי מה שצפיתי בו בנטפליקס הייתי קצת יותר החלטית. להלן ממצאיי. 

פרו ורבו | Baby Fever

לפני כשנתיים עלתה אל אוויר עולם הנטפליקס הסדרה הסקנדינבית שלפנינו, שמתחילה בלילה שיכור אחד שהולך להיות ממש משמעותי בהמשך.

השאר, איך אומרים, היסטוריה. במרכז העלילה – נאנה, דוקטור לפוריות שמחליטה בגילופין להפרות את עצמה מידיד שהגיע להעניק תרומה זרע למרפאה בה היא עובדת. עולם קטן יש לומר.

אה כן, והיא לא ממש מספרת לו על ההחלטה. אין מה לומר, 'פרו ורבו' (תרגום מחריד) הצליחה להיות אי של גאוניות סרקסטית בתוך אחד ממושאי הטאבו הגדולים ביותר – גניבת זרע במילים לא מכובסות. 

במקרים שבהם העונה הראשונה מתבררת כמעולה, החשש העיקרי הוא מהעונה השנייה שיכולה להרוס את ההייפ. אז שתדעו שהעונה השנייה כבר כאן החל מהשבוע האחרון, והיא טובה כמו הקודמת, אולי אפילו יותר.

כאן, באופן ממש לא מפתיע, נאנה היא כבר אמא, שוב כתוצאה מאותו לילה שיכור, ונאלצת להתמודד עם החיים שהשתנו, הקריירה שהיא משתוקקת לחזור אליה, וכל זה כשאמא שלה עוברת לגור אצלה כדי לשמור על הרך הנולד. מה שנקרא, גם המטרה לא מקדשת את האמצעים. 

יש פה הכל מהכל. ציניות נוכח האימהות המחייבת, הכשלים שכולנו מסרבים לדבר עליהם, וכן, גם על המעשה הפלילי משהו של נאנה, שניצלה את כוחה בשביל הדבר הכי יפה בעולם.

אתם קצת תכעסו, תשפטו לא מעט, אבל הולך להיות לכם מה זה כיף. זה הזמן להתרגל לשפה המשונה. מתנצלת בפני הסקנדינביים שבינינו, אני יודעת שיש לא מעט. 

האקסים הגרועים בתבל |  Worst Ex Ever

בניגוד למילות שיריה הנהדרות של נועה קירל בפאוץ', הלוא הן "מאמי אין לי אקסים", בני זוג לשעבר הם נחלתם של רובנו, אם לא של כולנו. חלק מאותם לשעברים נפלאים ונהדרים, וחלק, ככל הנראה, לא הבח"לים שלנו בלשון המעטה. לעיתים אף מדובר בהחלטות שאין לנו מושג איך קיבלנו. אבל לא נורא, לומדים מהכל. 

''האקסים הגרועים בתבל'' (צילום: יחצ)
''האקסים הגרועים בתבל'' (צילום: יחצ)

לאורך הדוקו שלפנינו תיווכחו לסיפורי אקסים מזעזעים ברמות שאפילו קשה להעלות על הדעת, מבגידות איומות, יחס מזעזע, ועד לאלימות משלל סוגים. אבל היי, אין כמו קרינג' כדי להכניס לפרופורציות בנוגע לבחירותינו הזוגיות. גם את זה צריך.