מה בנים רוצים? רק לשחק כדורגל. גם רוני קלדרון היה אחד מהילדים האלה. כשבגיל 12 ההורים שלו עוזבים לארצות הברית והוא מסרב לנסוע איתם, הם משאירים אותו בארץ בהשגחה אצל סבא שלו ובכך מתחיל סיפור חיים שהופך להיות אחד מסיפורי הפשע הגדולים של המדינה שקשה להאמין שהוא התרחש במדינת ישראל בשנות השמונים

רוני קלדרון (צילום: אוסקר טאובר,באדיבות פסטיבל דוקאביב)
רוני קלדרון (צילום: אוסקר טאובר,באדיבות פסטיבל דוקאביב)

הדוקו ״מבוקש: רוני קלדרון״, סרטם של הילה מדליה וארז לאופר ששני חלקיו זמינים ב-yes דוקו, מביא בחלק הראשון את סיפורו של ילד שמקפיץ קלמנטינות על הרגליים בתמורה להשגת מותרות. כבר אז הצליח להרשים הספורטאי הצעיר את האנשים סביבו, באמצעות ״התגרות״ באנשים סביבו. ההצלחה לא איחרה לבוא: בגיל 15 קלדרון הורגש מהמגרש למשך חצי שנה ובגיל 17 השחקן הפך להיות כוכב קבוצת הפועל תל אביב.

קולו של רפי רשף מראיין את קלדרון מלווה אותנו יחד עם יובל סגל שמדובב את קלדרון עצמו בראיון שהתקיים ב-1992. ההוויה הנוסטלגית מתרפקת על יחיד בדורו שכמעט הצליח. אבל יחד עם הכשרון, קלדרון ניחן גם באופי סוחף של גבר שאי אפשר לסרב לו ולא מעוניין שיסרבו לו. 

מתוך ״מבוקש: רוני קלדרון״ (צילום: באדיבות yes דוקו)
מתוך ״מבוקש: רוני קלדרון״ (צילום: באדיבות yes דוקו)

הסיפורים האישיים מגיעים אלינו מהאנשים הקרובים ביותר של קלדרון, כוכבים מעולם הכדורגל שהקיפו אותו מתחילת הדרך ועד לסופה. ביניהם שייע פייגנבוים, מוטל'ה שפיגלר, משה שוויצר וכמובן ידידו היקר של רוני - חיים נוריאלי. אותם האנשים שמציירים לנו דמות של בחור עם רקע רגשי מורכב שיכל להיות אגדת הכדורגל הגדולה ביותר במדינה, אבל שלא הצליח לעמוד בדרך הישר ולהפסיק להסתבך.

לאחר בניית הדמות הנוגה מגיעה המכה האמיתית: המעשים הפליליים שרוני לקח בו חלק ללא הפסקה וגרמו לו בסופו של דבר לוותר באופן סופי על הקריירה שלו ולהתמקד אך ורק בהצלת חייו ובבריחה מבתי כלא שונים, בארץ ובחו״ל. כנראה שחיי הפשע לא תמיד משתלמים, כי בסופו של דבר קלדרון נאלץ להעלים את עצמו.

יש תיאוריות רבות על סופו של רוני קלדרון שעדיין נותר תעלומה. סיפורו מזכיר שילוב חייהם של פאבלו אסקובר ומראדונה, העצב האמיתי הוא על הכוכב שלא הצליח להגשים את עצמו. הדוקו ״מבוקש: רוני קלדרון״ מביא לנו סיפור ישראלי אותנטי שיכול לגרום לכל אוהד כדורגל פשוט להינות, וגם לכאלה שפשוט מחפשים סיפור אקשן טוב. 

רוני קלדרון (צילום: נחום גוטמן)
רוני קלדרון (צילום: נחום גוטמן)