שישי שוב כאן, ומשום מה ביליתי לא מעט ממנו בשינה. אולי זה החום, אולי השבוע המפרך, ואולי בכלל העובדה שבליל מתקפת המנע בשבוע שעבר ישנתי שלוש שעות בלבד. אם מישהו ישן יותר, הוא מוזמן לומר לי בפרטי. העיקר שהגענו לעוד סוף שבוע, ולעוד הזדמנות לרבוץ כפי שתכננו. פחות חם בחוץ, אבל שזה לא יטעה אתכם – הכי טוב בבית.

כאוס | Kaos

אני מודה, אף פעם לא הייתי בקיאה מדי בנבכי המיתולוגיה היוונית. ידעתי, כמובן, שיש כמה וכמה אלים, ושלכל אחד מהם יש תפקיד ייעודי, אקזוטי יותר ופחות. מעבר לכך ניחשתי והעדפתי להתמקד במיתולוגיות אחרות. 'כאוס', הסדרה החדשה והמעולה שעלתה ממש לאחרונה לנטפליקס, גרמה לי להבין שאולי פספסתי דבר או שניים כשבחרתי להבין רק את הבסיס. ספוילר: כאן תפגשו את המיתולוגיה היוונית על סטרואידים, עם אי דיוקים שממש לא מזיקים פה ושם. 

לאן נעלם קול הבס של רפי גינת? והאם יש לו סיכוי מול הרשתות החברתיות?
יוליה שמאלוב ברקוביץ' לא הולכת לשום מקום? הצעד הטרי של חדשות 13

במרכז העלילה ניצב, איך לא, זאוס (ג'ף גולדבלום, 'פארק היורה' אם אתם עוד זוכרים), מלך האלים באולימפוס, החרד מנבואת זעם על סוף האנושות. הפעם הוא גם בן אנוש לשעבר, מה שמעמיד את הקשר שלו עם העולם שלנו במבחן. בגדול, שלושה בני תמותה יצטרכו להעביר את האנושות מבחן חשוב, כשזאוס וחבר מרעיו מתנהלים בצורה שלאו דווקא תסייע להם. 

בדרך כלל סדרות שמתעסקות בעולמות שמעבר פחות קוסמות לי, בלשון המעטה. 'כאוס' מצליחה להיות מעניינת דווקא בדרך שבה עשו אותה, גם אם עטיפת הצלופן המרשרשת מדי יכולה להסיח לעיתים את הדעת. דרך נהדרת להתעסק בקרבות ממלכה שרחוקים מאיתנו שנות אור. 

איך להיפטר מבחור ב-10 ימים | How to Lose a Guy in 10 Days

אני יודעת, מדובר בסרט ישן להחריד. אבל, וזה אבל גדול, הוא עלה בסוף השבוע לעשירייה הנצפית ביותר בנטפליקס ברחבי הארץ רבתי. אין לי מושג למה, ואולי זו רוח התקופה שגורמת לנו להתגעגע לכל מה שטוב באמת, אבל זו בכל מקרה הזדמנות מצוינת להזכיר את אחד האבות הרוחניים של הקומדיות הרומנטיות של ימים אלה. 

איך להיפטר מבחור ב-10 ימים | How to Lose a Guy in 10 Days (צילום: צילום מסך נטפליקס)
איך להיפטר מבחור ב-10 ימים | How to Lose a Guy in 10 Days (צילום: צילום מסך נטפליקס)

אנדי (קייט הדסון המופלאה), עיתונאית שיודעת בדיוק מה היא רוצה, מחליטה לערוך מחקר בו תספר לקהל הקוראות שלה מה כדאי לעשות אם רוצים, כמו שכתוב בכותרת, להיפטר מבחור כמה שיותר מהר, ובעצם להסביר מה לא לעשות כדי לא להישאר מחוץ למשחק. ואז תפגוש אנדי את בנג'מין (מת'יו מקונוהיי), שבכלל מתערב עם הבוס שלו שהוא יכול להשיג כל בחורה שירצה, וכמובן לגרום לה להתאהב בו עד כלות. כל כך 2003. 

בקיצור, אתם יודעים לאן זה הולך. אנדי תנסה את הפרויקט שלה על בנג'י, והוא מצדו יעשה את אותו הדבר. כשיבינו ששני הצדדים לא משתפים פעולה, יגלו שזה כנראה קשור לזה שהאיבה ביניהם הולכת להתפתח לאהבה שלא ציפו לה. בניגוד אלינו, שכבר הבנו לאן זה הולך עוד מהקרדיטים בתחילת הסרט. 

קלאסיקה זו קלאסיקה, קייט ומת'יו הם לחלוטין סיבה למסיבה, מה שאומר שלדעתי אין מניעה מלהכניס את עצמכם ל-116 דקות של שכרון חושים ושכרון בכלל. תהיו עדינים לגבי המשחק והצילום, לפני 20 שנה היו לנו סטנדרטים הרבה יותר נמוכים. שבת שלום.