ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, תקף בחריפות היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע נאומו בנוגע לציר פילדלפי. בראיון לדני קושמרו בחדשות 12, אמר ארגמן כי נאומו של נתניהו היה "ההצגה הטובה ביותר בעיר", אך למעשה היה "מוצר חלול" ולא הציג את האמת לגבי מה שמתרחש בעזה ובצפון. לדבריו, "ציר פילדלפי נדרש רק לציר שבין ביבי לסמוטריץ', לשמר את הממשלה המשיחית והמסוכנת הזאת".

ארגמן הסביר כי אין קשר בין הברחות האמל"ח לעזה לבין ציר פילדלפי, כפי שטען נתניהו בנאומו. לדבריו, "היו מנהרות הברחה בין רצועת עזה למצרים עד סביבות השנים 2016-2017, אך מצרים, לבקשת ישראל, הציפה את המנהרות במי ים והקריסה אותן". ארגמן הוסיף כי "מאז אותה פעילות מצרית, מעט מאוד אמל"ח הוחדר לרצועת עזה דרך הציר", וכי "עיקר ההברחות מתבצעות דרך מעבר רפיח". בכך הוא מפריך את טענתו של נתניהו כי "ציר פילדלפי דרוש לציר הרשע".

נתניהו: "ציר הרשע צריך את פילדלפי, אני מתעקש שנהיה שם"

בראיון התייחס ארגמן גם לאיום האסטרטגי המרכזי מבחינתו – איראן. "ראש הנחש הוא איראן, הבעיה המרכזית היא איראן", הדגיש. "חווינו את חמאס ב-7 באוקטובר, חיזבאללה בצפון, ואנחנו רואים את המתרחש עם החות'ים ועם עיראק". לדבריו, "ישראל צריכה להתמקד בראש ובראשונה בהחזרת כל החטופים. כל פעולה אחרת צריכה להיות משנית לזה".

בהתייחסות לעימות בעזה, ציין ארגמן כי יש לעצור את הלחימה וללכת להפסקת אש כדי להציל חיים. "החזרת החטופים היא מעל לכל. חיסולו של יחיא סינואר הוא הכרחי, אבל לא מספק". הוא הזהיר כי אם לא יוחזרו החטופים, "יהיה פה קרע בלתי נסבל לשנים רבות".

יצחק הרצוג (צילום: אבשלום ששוני)
יצחק הרצוג (צילום: אבשלום ששוני)

ביקורת חריפה על הקואליציה והנשיא

ארגמן לא חסך ביקורת מהשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', כשהוא מכנה את הממשלה "משיחית ומסוכנת". "הם לא עברו שום מכללה שעוסקת באסטרטגיה וביטחון. הם אמנם משוכנעים שהם יודעים מה לעשות, אבל הם מוזנים מתפיסת עולם משיחית", אמר. הוא הדגיש כי גישה זו "השתלטה על מדינת ישראל", והיא אינה המציאות בה עלינו לחיות.

ביחס למצב הפוליטי והמשפטי בישראל, ארגמן הזהיר כי "המהפכה המשפטית נמשכת בכל עוזה והיא מסוכנת מאוד". לדבריו, אם הממשלה הנוכחית תמשיך לפעול בדרכה הנוכחית, "נמצא את עצמנו בסמי-דיקטטורה". 

ארגמן פנה גם לנשיא המדינה, וקרא לו לנקוט עמדה אקטיבית יותר: "נשיא המדינה צריך לנקוט בעמדה הרבה יותר אקטיבית ולא לשבת מנגד". הוא גם קרא לראש השב"כ הנוכחי, רונן בר, לפעול ככל שניתן למען קידום עסקה לשחרור החטופים.

לסיכום, ארגמן טען כי ישראל זקוקה להנהגה אמיצה וחמלה, והביע ספק ביכולתו וברצונו של נתניהו לספק זאת. "ביבי יכול הכל, אבל הוא לא רוצה", סיכם.