בעוד הצפון מופגז על ידי חיזבאללה, נופלות פצצות גם באולפן החדשות של ערוץ 12, במהדורת שישי. אתמול (שישי) היה זה ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן שהטיל פצצה חדשה כשאמר שאחרי מחדל אוקטובר, ראש השב"כ הנוכחי רונן בר צריך להתפטר וכך גם הממשלה והעומד בראשה. 

די נדיר במחוזותינו שאיש ביטחון כה בכיר קורא להתפטרות של מחליפו. נדרש אומץ לא מבוטל על מנת להביע עמדה כזו, בעיקר נוכח שתיקתם הפחדנית של גורמי ביטחון אחרים, שאף אחד מהם לא מעז להגיד בקול שנתניהו לא כשר להנהיג. 

תומך דאע"ש תכנן פיגוע ענק נגד הקהילה היהודית בברוקלין; תאריך היעד - סמוך ל-7.10  
פער של עשרות אחוזים: ברשת הזו תמצאו את סל הקניות המשתלם ביותר

אולפן שישי 12 (צילום: צילום מסך N12)
אולפן שישי 12 (צילום: צילום מסך N12)

ארגמן כינה את "נאום ציר פילדלפי" שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע במסיבת העיתונאים - "הצגה הכי טובה בעיר". הוא טען שנתניהו ושהחשיבות המופרזת שהוא מייחס לאותו ציר היא זריית חול בעיני הציבור, ומטרתה אחת: להמשיך ולשמר את שרידות ממשלתו המשיחית, גם במחיר הפקרת החטופים אל מותם.   

בעיני, ההצגה הכי טובה בעיר (לא פחות מזו שהזכיר ארגמן), התקיימה אתמול לנגד עינינו, בין אנשי הפאנל, מהרגע בו הטיל ארגמן את הפצצה.  

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

העיתונאי אלמוג בוקר, שלא מזמן עזב את חדשות 13 והצטרף לערוץ המתחרה, כנראה רוצה להוכיח שהצטרפותו לערוץ תשתלם ותתרום לרייטינג. לכן בחר להצטרף למקהלת הצעקנים העצבניים והתפוצץ על דברי ארגמן. בוקר תקף את ארגמן, טען שהוא לקח חלק בקונספציה השגויה וכראש שב"כ לשעבר, היה צריך להפוך את השולחן ולהתפטר משראה שראש הממשלה לא שועה לאזהרותיו לפיהן חמאס רחוק מלהיות מורתע ועל כן צריך לחסל את מנהיגיו. לטענת אלמוג בוקר, ארגמן אחראי לא פחות, לשואת אוקטובר.  

הטענה של בוקר טיפשית וחסרת כל ביסוס. למה ארגמן היה צריך להתפטר? רק כי חשב אחרת מראש הממשלה והעז להתריע בפניו? אם כך, כל המבקרים, והם רבים, צריכים להתפטר אם לא מאמצים את השקפתם? מה גם שמחדל אוקטובר לא קרה במשמרת של נדב ארגמן, אז מאין צצה השטות הזאת?   

דדי שמחי מבקר את נדב ארגמן במהדורת שישי חדשות 12, ספטמבר 24 (צילום :קשת 12)

דדי שמחי, שהותיר בי רושם עז במהדורת שישי בשבוע שעבר, כשמצא לנכון להסביר את חשיבותו של ציר פילדלפי בניגוד לעמדת שאר הפרשנים - אכזב הפעם קשות. אני אומרת זאת על אף ההערכה העמוקה שיש לי לאיש ששכל את בנו גיא האמיץ, גיבור המלחמה, שאת גופתו חילץ שמחי במו ידיו ברעים, אחד מאותם אירועים עוצמתיים שייחרטו עמוק בזיכרון הלאומי. 

שמחי עשה את הפדיחה המביכה שלו באולפן שישי, כאשר חיזק את דבריו של אלמוג בוקר ואמר שהיה מעדיף שבעת הזאת ידברו יותר על אחדות, והוסיף מבלי למצמץ שמוטב שכל ה"לשעברים", כמו נדב ארגמן, יידמו, כלומר ישתקו. שמחי מלין על ה"לשעברים" מתוך עמדתו כפרשן בשידור חי, כשעל המרקע מתנוסס בגאון התואר שלו עצמו כתת אלוף לשעבר. 

הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו? יש יותר תיאטרון אבסורד מזה, כשה"לשעבר" מבקש מה"לשעברים" לשתוק? האם רק לשמחי, תא"ל לשעבר ראש מטה פיקוד העורף, מותר להעביר ביקורת, ואילו לנדב ארגמן, ששימש ראש השב"כ לשעבר, אסור לדבר רק כי הוא מעז לתקוף ולבקר את ראש הממשלה?

נדב ארגמן (צילום: צילום מסך קשת 12)
נדב ארגמן (צילום: צילום מסך קשת 12)

אני לא רואה איך איזה נימה של אחדות יש בביקורת של שמחי, שקורא ל"לשעברים" להיזהר בדבריהם ולדאוג לאחדות. הרי הוא לא ממהר לחלק שבחים לאיש שנשא בתפקיד כה חשוב ומוערך ותרם תרומתו לעם ולמדינה. על איזה אחדות שמחי מדבר כאשר הוא עצמו אומר שצריך להחליף את כל הדרג המטכ"לי על מנת להחזיר את החטופים?

דני קושמרו, שדדי שמחי מצטייר בעיניו כאוהד ביבי, עקץ את שמחי בשאלה: האם הוא חושב שעל הדרך צריך להחליף גם את שר הביטחון וראש הממשלה? 

שלא לדבר על ניר דבורי שקפץ כנשוך נחש לשמע אמירה זו של שמחי על הצורך להחליף את הדרג המטכ"לי, ושאל איך הוא מעז להאשים את הדרג הצבאי, כאשר "אותו דרג שם על השולחן של הדרג המדיני" את החשיבות והצורך להחליף את שלטון החמאס בעזה, והדרג המדיני לא טרח לעסוק בסוגיה חשובה זו.  

ישראל זיו הצטרף לביקורת נגד שמחי ואמר: "אני חושב שזה חמור מאד להאשים את הדרג הצבאי בהכשלת העסקה".  

אפילו מיכל פעילן בעדינותה האופיינית, לא התאפקה הפעם והתריסה כנגד שמחי, שכאשר הוא טוען שכולם רוצים לראות את החטופים, הוא בעצם פוטר מאחריות את אלה שלא עושים די בשביל להחזירם. היא התכוונה לראש הממשלה, מבלי לנקוב ישירות בשמו. היא אף הוסיפה סימוכין לטענתה וסיפרה שבכירי ערוץ 14 אמרו להורי התצפיתניות, שאם נתניהו יקדם עסקה לשחרור החטופים הממשלה שלו תתפרק. רצתה לומר, שנתניהו מונע משיקולים זרים ואפילו בכירי ערוץ 14 (תומכי ביבי), הודו בכך. 

שמחי, שנראה מורתע מכל המרמור שאחז בחבריו לפאנל, עשה חישוב מסלול מחדש והבהיר שכמובן צריך להחליף את כולם, את הדרג הצבאי והמדיני גם יחד. ואני תוהה, אם היו ממשיכים ללחוץ עליו, אולי הוא גם היה ממליץ להחליף את כל העם?

שמחי לא עשה סתם חישוב מסלול מחדש, אלא סיבוב פרסה חד, והחליט לנסוע דוך וללא עיכובים לכיוון בחירות עכשיו, כי אחרי הכל, אנחנו בדמוקרטיה (בוקר טוב אליהו). אני תוהה אם לא אצה לו הדרך להצטרף לפוליטיקה מהר ככל האפשר.

תודו שפרשני הפאנל עשו עבודה טובה כשהצליחו להטות את שמחי לנתיב הרצוי. יש לציין שהם יותר יעילים מחברי הקואליציה חסרי התושייה והחוליות, שפוחדים להפעיל השפעתם על ראש הממשלה, ואומרים "אמן" אחרי כל מילה, אפצ'י, או פסיק, שפיו פולט. 

התגובה להתקפה של נדב ארגמן על ראש הממשלה לא איחרה לבוא. מלשכת נתניהו נמסר: "ארגמן שעודד סרבנות ואמר שהרשות הפלשתינית לא מעודדת טרור, איבד כל קשר למציאות והדבר בא לידי ביטוי בראיון ההזוי הזה". 

ארגמן איבד כל קשר למציאות? נו שוין, אומר מי שמספר פעמים טעה בתאריך של השביעי באוקטובר, בו ארע האסון הגדול בתולדות מדינת ישראל.