השבוע נקראו קריאות מצד חברי פרלמנט ואנשי ציבור צרפתים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית על מנת לאסור את שידוריו של הערוץ הצרפתי i24NEWS במדינה. קריאות דומות עלו בעבר כנגד הערוץ הרוסי בארצות הברית, RT, שבעקבות המלחמה עם אוקראינה הוטלו עליו סנקציות.

למרות שרק בחודש יוני האחרון ערוץ החדשות i24NEWS החל את שידוריו בעברית בישראל, אחרי 11 שנים בהן הרשת מפעילה שלושה ערוצי חדשות בינלאומיים באנגלית, צרפתית וערבית, מפרוץ המלחמה נשמעו טענות כי מדובר בערוץ ציוני פרו-ישראלי.  

רמז לבאות? הופעתו של חנן בן ארי בצפון בוטלה
תוכננה התנקשות בנתניהו, גלנט או בר: נעצר ישראלי שפעל בשירות איראן

"ערוץ i24NEWS תוקף את הבמאית היהודייה-אמריקאית שרה פרידלנד שגינתה את רצח העם המתמשך בעזה והביעה סולידריות עם הפלסטינים. ערוץ פרו-נתניהו זה תמך בזוועות שבוצעו בעזה במשך 11 חודשים. תזכיר לנו מדוע נאסר על RT לשדר בצרפת?", כך אמר איימרי קארון, חבר האסיפה הלאומית הצרפתית. 

שרה פרידלנד (צילום: רויטרס)
שרה פרידלנד (צילום: רויטרס)

בשבוע שעבר, נטלי נגר, מגישת i24NEWS בצרפתית, פתחה את תוכניתה במונולוג בו היא גינתה את דבריה של שרה פרידלנד, הבמאית היהודייה שזכתה בפרס בפסטיבל ונציה, שאמרה בנאום הזכייה: "אני מקבלת את הפרס הזה ביום ה-336 לרצח העם של ישראל בעזה ושנת הכיבוש ה-76. אני מביעה סולידריות עם העם הפלסטיני ובמאבקם לשחרור".

בין דבריה של נגר בתגובה: ״שרה פרידלנד היקרה, שלא הכרתי עד הבוקר, יש לך זכות להגיד משהו על ישראל רק בגלל שאת יהודייה? תחזרי לספרי ההיסטוריה שלך, תשנני אותם ותפסיק להציג אותנו כיהודים רעים".

 i24NEWS  (צילום: יח''צ)
i24NEWS (צילום: יח''צ)
 

בהמשך לכך, תומאס פורטס, חבר האסיפה הלאומית הצרפתית, התייחס גם הוא למונולוג של נגר ואמר: "יש לאסור על i24NEWS לשדר בצרפת ובאירופה, כך גם את ערוץ RT. כבר חודשים שהערוץ הזה משרת את תעמולת רצח העם של נתניהו. היום היא תוקפת את הבמאית שרה פרידלנד שגינתה את רצח העם בעזה. כן, מותרת ביקורת על מדיניות מדינת ישראל".