העיתונאית אילנה דיין התראיינה הלילה (ראשון) ברשת CNN והתייחסה להשלכות האירועים האחרונים בישראל. דיין אמרה, בין היתר, כי "בכל פעם שאני מכסה את 8 באוקטובר... אני נושאת איתי את 7 באוקטובר". היא הוסיפה כי בתוך הצער, "אנחנו הכתבים, התקשורת הישראלית, לא מסקרים מספיק את הסבל האנושי בעזה. אנחנו צריכים להילחם על החיים שלנו, אבל אנחנו צריכים להילחם גם על הנשמה שלנו ועל הערכים שלנו",

כזכור, לפני כשנה דיין התראיינה לרשת הטלוויזיה האמריקאית והצהירה כי "האפקט שאנחנו תמיד מרגישים מוגנים נשבר. התחושה שאנחנו יודעים משהו על האויב שלנו נשברה. תחושת הביטחון הלאומי והאישית נשברה, וגם האמונה שהצבא שלנו יודע הכל ואי אפשר להוליך אותו שולל. אך בראש ובראשונה, מה שנשבר הוא התחושה שחמאס רוצה בטובת האוכלוסייה שלו".

בסוף הראיון, סיכמה דיין: "דבר אחד שמבינים על ה-7 באוקטובר הוא שלא כל הפלסטינים הם חמאס, אבל לא היה את חמאס אלמלא הם היו מגוננים ונתמכים על ידי מאות אלפי פלסטינים. זה לא שאני אומרת שיש לי פתרון, אבל איך ניתן להפריד את האוכלוסייה מפעולות חמאס? אני יודעת דבר אחד: המציאות לפני ה-7 באוקטובר לא יכולה להישאר כפי שהייתה. כמו שאמר הנשיא ביידן, 'אני רוצה שישראל תילחם לא רק כמדינה שנלחמת על חייה ועל אנשיה, אלא גם כדמוקרטיה עם ערכים אנושיים ואתוס אנושי', וזה חלק מאיתנו כישראלים."