שר התרבות והספורט מיקי זוהר תקף בחריפות היום (חמישי) את שידור הסרט ״לוד״, שנכתב על ידי רמי יונס והופק על ידי רוג׳ר ווטרס, ועתיד להיות מוקרן בהמשך היום בתיאטרון אלסרייא שביפו. לא זאת בלבד, זוהר הודיע כי בכוונתו לפנות למשטרת ישראל במטרה לבחון את הקרנתו. זוהר: ״זו בושה שהסרט המסית והשקרי ׳לוד׳ שנכתב והופק על ידי פעילי החרם נגד ישראל יוקרן בשטחי המדינה. הסרט, מציג תמונת שקר הזויה אשר בה חיילי צה״ל ביצעו לכאורה טבח אכזרי, מציין את גירוש הפלסטינים מלוד ומציג תמונת שקרית שכביכול העיר לוד נחרבה בגלל מדינת ישראל - מוסיף להוציא את דיבת מדינת ישראל וחיילי צה”ל״. 

עקב כך עודכן כי הסרט "לוד" לא יוקרן הערב בתיאטרון ביפו.

עוד הוסיף והודיע: ״בכוונתי לפנות למשטרת ישראל לבחינת הקרנת הסרט וההשלכות החמורות שיכולות להיות הנוגעות להתססה, אלימות וביזוי סמלי המדינה וחיילי צהל ודווקא בתקופה קשה זו. למען הסר ספק, משרד התרבות והספורט אינו תמך בהפקת הסרט ולא בהשכרת החלל בתיאטרון. ומוטב היה אילו תיאטרון אלסראיא לא היה מקיים את האירוע הבזוי הזה ומבטל לאלתר את הקרנתו. מצופה מתיאטרון אלסראיא לפעול ברגישות הנדרשת בתקופה זו״. הסרט מספר את סיפורה של העיר לוד מ-1948 ובוחן את גירוש הפלסטינים והנכבה בשנים אלה. עוד מכיל האשמות נגד חיילי צה״ל.

נזכיר: לפני כחודש וחצי משטרת ישראל אסרה את הקרנת הסרט "ג'אנין, ג'נין" (מוחמד בכרי) בתיאטרון אלסרייא, וחקרה בין היתר את מנכ"ל התיאטרון, מחמוד אבו ערישה, בחשד להפרת שלום הציבור והפרת צו חוקי. אבו ערישה, בחקירתו, ציין כי מניעת הקרנת הסרט היא "הפרה בוטה של חופש הביטוי המייצגת רדיפה פוליטית נגד יוצריו ומארחיו". מדובר בסרט שיצא לאחרונה (2024) לאקרנים כהמשך של הסרט "ג'נין, ג'נין" (2002), שנאסר להקרנה בהחלטת ביהמ"ש העליון.

אבו ערישה שוחרר בתנאים מגבילים. סרטו משנת 2002 ״ג'נין ג'נין״ (בערבית: جنين، جنين) הוכן בעקבות הקרב שניהל צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במסגרת מבצע "חומת מגן". הסרט מומן על ידי יאסר עבד רבו ואנשי הרשות הפלסטינית. הסרט מביא טענות של פלסטינים על פשעי מלחמה לכאורה שביצעו חיילי צה"ל ובפרט טענה של קשיש פלסטיני שחייל גנב ממנו חפץ. בתי המשפט קבעו במספר ערכאות שהסרט שקרי ומוציא את דיבת חיילי צה"ל רעה.

מתיאטרון אלסראיא נמסר: "מאז אתמול בערב המשטרה ביפו בקשר איתנו בנוגע להקרנת הסרט “לוד” של הבמאים רמי יונס ושרה פרידלנד. בהתחלה הם התקשרו כדי לתאם בשל הפגנה של הימין הקיצוני, אך בהמשך טענו שהחוק “מחייב כל מוסד שמקרין סרט לקהל הרחב לקבל אישור מהמועצה לביקורת הסרטים של משרד התרבות”.

"בסביבות השעה ארבע אחר הצהריים עדכנה אותנו המשטרה, באמצעות ראש אגף החקירות של מרחב יפו, כי אסור לנו להקרין את הסרט מכיוון שהקרנתו נחשבת לעבירה פלילית, והמשטרה תהיה מוכנה למנוע את ההקרנה בפועל. הם דרשו מאיתנו ליידע את כל רוכשי הכרטיסים על ביטול ההקרנה והדגישו זאת בזימון אליו הגיע מנהל התיאטרון מחמוד אבו ערישה והיו״ר פאטמה חליוה בשעה שבע בערב".

עוד נמסר מהתיאטרון כי: "המשטרה, ברוח השר הממונה עליה, מחוקקת חוקים חדשים לפי רצונה ומשתמשת בחוקים שפג תוקפם, וממנה את עצמה כצנזורית על התרבות והאמנות, במטרה להילחם בתרבות הערבית ובאמנים הפלסטינים. לטענותיה אין כל בסיס משפטי.
זוהי הפעם השנייה בתוך שבועות ספורים שבה המשטרה מונעת קיום פעילותו של תיאטרון אלסראיא בצורה בלתי חוקית. יש מי שחושב שהוא יכול להשתיק את קולנו ולמחוק את זהותנו, תוך שהוא מצפצף אפילו על החוק". עוד נמסר: "זהו אינו סופו של המאבק להקרנת הסרטים “לוד” ו”ג’נין ג’נין 2”, לסיפור הזה עוד יהיה המשך".