תקרית מילולית נרשמה אתמול (שישי) באולפן שישי בערוץ 12, כאשר שמו של המפכ"ל החדש, דני לוי, השתרבב לפאנל, והכתב גיא פלג נתן דרור ללשונו החדה ואמר: "אם יש בוויקיפדיה ערך כזה 'אידיוט שימושי', אני מציע לשים ליד המונח הזה את תמונתו של המפכ"ל". משטרת ישראל ביקרה בחריפות את התבטאותו של דני לוי. 

"הערב במהלך מהדורת חדשות קשת 12 התבטא הכתב גיא פלג כלפי מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי באופן בוטה ומכפיש הגובל בלשון הרע. מצופה מגורמי הערוץ הממונים לפעול כנגד התנהגות חריגה שכזו הכוללת התבטאות אומללה וירודה כלפי משרת ציבור וסמל שלטון, הסוטה באופן גס מאתיקה עיתונאית וסטנדרט של שירות לציבור". נכתב בתגובת המשטרה להתבטאות. 

עוד נכתב: "נדרוש כי גורמי הערוץ יפעלו לאלתר כלפי התנהגות הכתב, ינקטו באמצעים משמעתיים כנגדו ויפרסמו התנצלות. לאור חומרת ההתבטאויות תישקל בנוסף פניה לבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות".

אף אחד בשולחן לא ממש התרגש מדבריו, מלבד דדי שמחי שביקש להעיר לפלג שזו הייתה אמירה לא ראויה כלפי מי שנבחר כחוק לתפקיד מפכ"ל המשטרה. כתגובה לתגובה, גיא פלג התפוצץ על שמחי ועקץ אותו שהוא מודה לו על שיעור בנימוסים, אבל התעקש ש-"אידיוט שימושי" הוא "בדיוק הביטוי הראוי ביותר ל'כבוד המפכ"ל שלנו'.

גיא פלג ודדי שמחי באולפן שישי (צילום: צילום מסך)
גיא פלג ודדי שמחי באולפן שישי (צילום: צילום מסך)

לפני מספר ימים דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי שלח מכתב חריף להנהלת ערוץ 14 בעקבות סרטון שפורסם אמש נגד הרמטכ״ל הרצי הלוי, בצל סערת הפאצ׳ עם הכיתוב משיח: ״זו חציית קו אדום, הסתה מכוונת וביזוי של צה״ל ומפקדיו בעת מלחמה"

שר התקשורת, שלמה קרעי תקף את דובר צה"ל על הגינוי של ערוץ 14 ואמר: "תא"ל הגרי, חזור בך ממכתבך. ביקורת איננה הסתה. הסתה היא עבירה פלילית בחוק העונשין. בשנתיים האחרונות, שתקת ואף גיבית מסיתים לסרבנות שעברו על סעיף 109 לחוק העונשין. ביקורת על הרמטכ״ל אינה ביקורת על חיילי צה״ל ומפקדיו. הוצא את צה״ל מהויכוחים הפוליטיים".