לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות האוסרות הגעה לבתי הקולנוע ושהובילו לסגירתם הזמנית, חברת yes מכריזה על מהלך חריג וחסר תקדים, אשר נבנה בשיתוף פעולה עם חברות הפצת הסרטים בישראל, במסגרתו יעלו לשירות ה-VOD של yes סרטים חדשים שהוקרנו בבתי הקולנוע בימים אלה.
חלק מהסרטים יצאו לאקרנים רק בשבוע-שבועיים האחרונים, וחלקם לא הספיקו להציג יותר ממספר ימים על מסכי הקולנוע. המהלך של yes נועד להעניק לחובבי קולנוע אפשרות ליהנות מסרטי קולנוע חדשים, בימים אלו של בידוד וחוסר ודאות.
בין הסרטים המדוברים אותם תחל yes להעלות בימים הקרובים לשירות ה-VOD שלה: "1917", "ג'ודי", "הפרידה", "יוצאים מן הכלל", הסרטים הישראלים "מאמי" ו"עיניים שלי", "הצלם ממומבאי", "פרשת המים", "נפילת אימפריית הכסף", סרטי ילדים מדוברים ועוד.
בתוך כך, מטה המאבק של עולם התרבות, האירועים והמופעים פתח הבוקר בקמפיין חדש #מציליםאתהקיץ, אשר קורא לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות על מנת להבטיח קיץ ישראלי מלא באירועים, מופעים, מסיבות וטיולים. הקמפיין הישראלי הוא חלק ממהלך עולמי ברשתות החברתיות של בכירי תעשיית הבידור בעולם שזכה למאות אלפי שיתופים . מטה המאבק: "התגייסנו היום כדי להציל את הקיץ הישראלי. אנו קוראים לציבור לשמור על עצמו, ביחד נוכל להתגבר על משבר הקורונה ולצעוד אל עבר קיץ יפה ובריא"
היום (ד') מטה המאבק של עולם התרבות, האירועים והמופעים פתח בקמפיין #מציליםאתהקיץ אשר מופנה לציבור הישראלי וקורא לשמירה על הוראות משרד הבריאות על מנת להציל את הקיץ הקרוב, זאת בהמשך לקמפיין העולמי savethesummer#, של אנשי התעשייה בהם הדיג'יי דימיטרי וגאס, טייסטו, מרטין גאריקס הפקת פסטיבל טומורולנד, פסטיבל לולה פאלוזה ורבים אחרים, שהתגייסו למען המטרה החשובה וקראו לציבור בכל רחבי העולם להישמר ולשמור על תקנות הבריאות.
בישראל החליט מטה המאבק של עולם התרבות, האירועים והמופעים להתחיל בקמפיין דחוף בעקבות ריבוי מקרי הפרת הבידוד והנהלים שהתפרסמו בימים האחרונים וקורא לציבור להקפיד על הוראות משרד הבריאות שמתפרסמות מידי יום. "רק אם נקפיד כולנו על הנהלים, נשמור על עצמנו ועל היקרים לנו, נוכל לדאוג שיהיה כאן קיץ ישראלי שמח, מלא באירועים, מסיבות, הופעות, טיולים וספורט, כמו שרק הקיץ הישראלי יודע לספק. אנו קוראים לציבור הישראלי, עזרו לנו להציל את הקיץ!", נמסר מטעם מטה המאבק של עולם התרבות, האירועים והמופעים.
לקמפיין החדש תחת השם #מציליםאתהקיץ התגייסו אנשי התעשייה, מפיקים, אמרגנים וכן אומנים רבים בהם נועה קירל, הראל סקעת, עילי בוטנר, לי בירן, אליאנה תדהר, נדב גדג', רמי וריטה, דני סנדרסון ועוד רבים אחרים, אשר שיתפו ברשתות החברתיות את ההאשטג וקראו לעוקבים שלהם שלא להפר תנאי בידוד, להקפיד על היגיינה אישית, לשמור על מרחק בין האחד לשני ולמעט ביציאות לא חשובות מהבית, כל זאת על מנת להתגבר על משבר הקורונה בישראל ולהתקדם אל עבר הקיץ והחופש הגדול.
כזכור בתחילת השבוע הוקם מטה המאבק של עולם התרבות, האירועים והמופעים במטרה להציל את תעשיית הבידור בישראל מהתרסקות כלכלית, בשל הגבלות משרד הבריאות בעקבות מגפת הקורונה. הנזק הכלכלי מוערך בכמיליארד שקלים עד לחודש אפריל בשל ביטול כל אירועי פורים, אירועי האביב, יום העצמאות וימי הזיכרון, ומעמיד כ-150 אלף עובדי התעשייה ובני משפחותיהם, בהם מפיקים, אמרגנים, עובדי במה, הגברה, תאורה ועוד במשבר כלכלי עצום.