זהו, חזרנו לשגרה. כולם מילאו את עצמם במאגרי בינג' בלתי נגמרים, מקווים שזה יספיק עד החג הבא. אם ביליתם במקום ציבורי לאחרונה, בטח שמעתם אמירות כמו 'אתה חייב לראות את זה', או 'אל תגלי לי מה קורה בסוף'. מרגישים שאתם זקוקים להשלמת פערים זריזה? בדיוק למטרה נעלה זו, מונחות לפניכם חמש סדרות חדשות ומפתיעות ב'נטפליקס', כדי שתדעו על מה מדובר ואפילו תפרגנו לעצמכם באיזו סדרה חדשה.

סופר סטור (Superstore) - מישהו אמר קופה ראשית?
שחר של יום חדש עולה על רשת הכלבו האמריקנית 'קלאוד 9'. כבר בסצנה הראשונה תוכלו להכיר את צוות העובדים המיומן, ביניהם גלן המנהל המשונה, ואיימי הסופרווייזרית (אמריקה פררה שכיכבה ב'בטי' בתפקיד הראשי), שנדמה שהיא הנורמלית היחידה ברדיוס. כשג'ונה (בן פלדמן), עלם צעיר ואובר קווליפייד מתחיל את יומו הראשון ברשת, הוא מכיר לנו את כל שאר הנפשות הפועלות. או אלה המנסות שלא לפעול ועדיין לקבל על זה כסף. 

בין שלל דמויות הזויות לחלוטין ודמיון ל"קופה ראשית" של כאן 11 ול"ברוקלין 99", היה גם כיף. הרבה נונסנס, התנגשויות במדפים מלאי מוצרים, ומבצעי כסאח שמשגעים לחלוטין את העוברים והשווים. מה שבעיקר תופס את העין הם האמריקאים, שאם היו מתנהגים כך בסופר בארץ, כל רשתות הקמעונאות היו מדיחות אותם לעד. אמנם מצאתי את עצמי זזה באי נוחות לפעמים, אבל למדתי מוסר השכל - אין עובדים לא מוצלחים, אלא יש עובדים ממש לא מוצלחים. למרות שאני נשארת נאמנה לרק סופר אחד - שפע יששכר, ושומרת בחיקי את שירה וראמזי בלבד, יש תקווה להמשך. זה לקח כמה פרקים, אבל הבנתי שמדובר בטעם נרכש. ואתם יודעים מה אומרים על טעם נרכש, הוא קורה פתאום, וממשיך לכל חמש עונות התוכנית. תנו צ'אנס.

סופרסטור (צילום: צילום מסך נטפליקס)
סופרסטור (צילום: צילום מסך נטפליקס)

משחק הדיונון (Squid Game)
אין ספק שהסדרה הקוריאנית שהצליחה לשגע את העולם שנייה אחרי עלייתה לאוויר הרוויחה את זה ביושר. סונג ג'י הון, בחור עני, גרוש ואב לילדה בת 10 שחי על חשבון אמו המבוגרת, מחלק את זמנו בין הימורים לבריחה מחובות. כמו בסיוט מוזר, בחור עם חליפה מגיש לו כרטיס ביקור מסתורי עם טלפון עליו, ומבטיח - אם יזרום, הוא ייצא מהבוץ. למרות שתמיד אמרו לנו לא לדבר עם זרים, גי' הון מתקשר. אגב, מספר הטלפון אמיתי, כי מתברר ש'נטפליקס' חתכה כמה סצנות עם טלפונים מהתוכנית. מעניין מי הקוריאני שקיבל אלפי שיחות בחמש דקות.

טוב, לענייננו. כבר באותו לילה, מגיע מיניבוס לקחת את הבחור הסקרן, ושניות אחר כך הוא נרדם מגז אפור וסמיך. מי הנהג, אתם שואלים? שאלה מצוינת - אנונימי עם קפוצ'ון ורוד ומסכת אב"כ. אם לא נבהלתם עד עכשיו, זה רק משתפר; ג'י הון מתעורר בחדר השינה הגדול ביותר שראיתי מעודי, לצד אלפי מיטות ולצלילי מוזיקה קלאסית שמוזר מאוד לקום איתה. הוא וחבריו למה שיתברר כמשחק רצחני לבושים מדים תואמים, מנסים להבין אן הם נכנסו. אחד מצבא הוורודים מסביר למקיצים את תנאי המשחק, ומבהיר כי אלו שינצחו בששת הסיבובים יזכו בכסף. מה שקורה למפסידים, לעומת זאת, פחות מפתה.

את השוק הראשוני תקבלו במשחק הפותח של התחרות, משחק הדג מלוח. כמו ששיחקנו פעם, רק בלי להצחיק את המשתתפים כדי שיזוזו. משחק הדיונון הלכה על צעד מעט יותר דרסטי - יריות בעזרת בובה ענקית וקריפית, שתגרום לכם לא לחלוף לעולם ליד חנויות צעצועים. את שאר הטורנירים תאלצו לראות לבד, עם המון אומץ. 

לסיכום, יש הרבה דם, צרור קטעים גרפיים מדי ומורבידיות שמזכירה את משחקי הרעב על ספידים. אבל מה? כל הכיף הזה סקרן אותי להמשיך ולסיים את הסדרה. הכינו את עצמכם.

משחק הדיונון (צילום: צילום מסך נטפליקס)
משחק הדיונון (צילום: צילום מסך נטפליקס)

עוזרת בית (Maid)
כמעט בגיל 30, עזבה הסופרת סטפני לנד, אז בחורה אנונימית, את בחיר לבה הבעייתי וברחה עם בתה התינוקת. שנים לאחר מכן, הפך ספרה 'עוזרת בית', המגולל את מנוסתה מקשר אלים ללא כסף וקורת גג, לסיפור הצלחה. החודש העלתה 'נטפליקס' את הגרסה הטלוויזיונית למסע המפרך, והוא כל כך שווה את הצפייה.

אל תטעו, המראות בהחלט קשים. כשאלכס, המשחקת את לנד (מרגרט קוואלי שראינו ב"היו זמנים בהוליווד" ו"הנותרים"), בורחת מבן זוגה האלכוהוליסט, נדמה שלה ולבתה נידונו חיים קשים. וזה באמת כך. אבל לצד כל הכאב של החיים שם בחוץ, תראו גם הרבה מאוד טוב. בניסיון לעשות הכל כדי לדאוג לבתה, מתחילה אלכס לעבוד כעוזרת בית, ומגלה שאפשר ליצור קשרים אמיצים גם תחת פערי מעמדות.

אחסוך לכם את הספוילרים ואסכם - ליהוק מוצלח, צפייה כואבת, מרגשת, אופטימית ושוב כואבת. מומלץ בחום.

עוזרת בית (צילום: צילום מסך נטפליקס)
עוזרת בית (צילום: צילום מסך נטפליקס)

בריטני בחוץ - אנחנו בפנים

בריטני נגד ספירס (Britney vs Spears)
שנים קשות מנשוא עברו על הזמרת ופסקול הילדות של כולנו. ההתמוטטות שהובילה לשליטה גסה של אביה ג'יימי בחייה, הורידה אותה אל מתחת לרדאר. על אף שלאחרונה השתחררה מכבליו, בדוקו החדש המגולל את סיפורה מבינים את גודל המצוקה.

אמנע מספוילרים, אבל בואו נאמר שגם בעניין פעוט כמו הזמנת טייק אוואי, הייתה בריטני צריכה לשאול את אביה. כל כך הרבה כסף שלא הגיע ליעדו, עדויות והקלטות איומות על חיים בצל משטר טוטליטרי, והמון עצב. את כל זה אתם חייבים לראות. אם לא בשבילכם, אז בשביל בריטני, שליוותה אותנו בשנות הנעורים וסוף וסוף מקבלת את מה שמגיע לה. ואיך לא - וזה ירתק אתכם למסך. תודה לך בריטני, צאי לחופשי ואל תביטי אחורה.

בריטני ספירס (צילום: צילום מסך נטפליקס)
בריטני ספירס (צילום: צילום מסך נטפליקס)

דיאנה: המחזמר (Diana: The Musical)
ומקלאסיקה אחת לאחרת, נסיים בנסיכה דיאנה, שסיפורה חזר לכותרות עם עלייתה של 'הכתר'. הפקת הענק של ברודווי וצולמה ל'נטפליקס' העלתה את חייה המורכבים של דיאנה לבמה הגדולה. התככים, המזימות והטרגדיה הידועה מראש, תעשה לכם, ובמיוחד למעריצי בית המלוכה, קצת סדר בכל הבלגן. ובינינו, מתי בפעם האחרונה צפינו במיוזיקל עם כל מה שיש לו להציע?

אז עמעמו את האורות, בחרו את הפיג'מה האהובה עליכם, וצללו לסיפור המסתורי של הנסיכה דיאנה לבית ספנסר. הוא לא יהיה משמח, אבל הוא יעניק לכם הצצה מרתקת ששווה את זמן הצפייה. את כל 117 הדקות.

דיאנה: המחזמר (צילום: צילום מסך נטפליקס)
דיאנה: המחזמר (צילום: צילום מסך נטפליקס)