שבטים חדשים, התחלות חדשות: אחרי ארבעה ניצחונות רצופים של שבט ליבולן, מישהו ממקבלי ההחלטות הבין שיתכן ונראה את שבט אפולאקי חוזר פעם אחר פעם למועצת השבט ומחליט שהגיע הזמן לעשות שינוי. אז יממה לאחר שנתנו טיזר קטן עם האפשרות להחלפה בין מייקל ושירה לקובי וג'קי, הפעם גיא זו-ארץ כבר מודיע קבל שבט ובנדנדה – זה הזמן לחילוף.

אז הנה סדר הכוחות החדש: באפולאקי נשארו מהשבט המקורי דודו, קובי וג'קי, בעוד מייקל, ליזה ואודליה לובשים בפעם הראשונה את הצבע האדום. בנוסף אליהם גם שירה חוזרת לצבע המקורי בו פתחה את המשחק, למרות רצונה להישאר עם ליה. בליבולן נשארו מהשבט המקורי – דנדן, יובל, וליה, כאשר יונתן, אלה וגדי עוברים לצד הצהוב של האי וגם ורד, כמו שירה, נאלצת לחזור לצבע הקודם שלבשה. בסך הכל – מכל שבט מקורי נשארו שלושה, הגיעו שלושה חדשים ובת אחת שבה הביתה. 

על פניו, המנצחים הגדולים של ההחלפה עם אלה וגדי. מהמקומות האחרונים בשבט שלהם, הם יכולים לחבור לשלישיית ליבולן ולהוציא מהמשחק את ורד ויהונתן, שבמחי דירוג אחד עברו מעמדת רוב למיעוט. עבורם על הנייר הבחירה אמורה להיות קלה.  לצערנו הרב, זה רק אומר שיש סיכוי לא מבוטל שנראה אותם באמת הולכים עם יונתן ו-ורד רק כדי להיות מודחים רגע אחרי האיחוד כשברית "המקובלים" תתאחד.

שבט ליבולן החדש, ''הישרדות VIP'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
שבט ליבולן החדש, ''הישרדות VIP'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

באפולאקי, לעומת זאת, המצב שונה.  ג'קי ודודו הם צמד חזק, שנראה גם ככזה שיכול לרוץ עד הסוף, אבל המצב בין ג'קי לקובי יכול לבשר טובות לחברים החדשים בשבט. ג'קי רוצה להבהיר לקובי שהוא צריך לשלם על ההליכה שלו עם זהר והשיחה עם ליה, מה שאומר שעבור מייקל, ליזה ואודליה יש פתח לייצר לעצמם מקום טוב באמצע השבט החדש. שירה לעומת זאת לא מסתירה את חוסר שביעות רצונה מהאיחוד הלא מרגש עם דודו וג'קי וכנראה שבין השלושה האלו האפשרות להתקדם יחד כבר דיי סגורה.

למרות החילוף, ליבולן זוכים במשימה ובביסלי, בעוד חברי אפולאקי החדשים מבינים לאן הם נכנסים והם מאוד, אבל מאוד לא מרוצים. ג'קי מיד מפילה את האשמה על שירה, ליזה רק מנסה להבין איך היא בורחת מהמחנה בלילה בחזרה לצד השני ורק מייקל נראה כמי שעוד בוחן את השטח ומנסה להבין אם יש לו איך לשחק את המשחק עד האיחוד המיוחל עם אהוב ליבו המבולבל.

למי שמצמץ ופספס, בפרק אתמול גם נפרדנו מפאני. האמת? הצטערתי שהיא נאלצה לפרוש מהמשחק. בטרם עברה לבקתה, היא הצהירה כל הזמן שהיא רוצה לבסס את המשחק שלה בלי קשר לבעלה לשעבר (שהודח גם הוא בינתיים). במשימה הראשונה, על אף שסיימה אחרונה ואף התעלפה, היא התעקשה להמשיך להילחם ולא לוותר לעצמה. למרות אלו, זמנה על האי הסתיים בפרישה, שתכתים את השהות שלה על האי במקצת.

פאני בר מוחה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
פאני בר מוחה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')

אגב, בהקשר של פרישות מתמודדים מהמשחק, יש משהו שחייבים לציין – בעונה הקודמת היו אלה דנה רון ונאווה בוקר שפרשו, עונה קודם לכן משה פרימו החליט שדי וביקש מחברי השבט שלו שידיחו אותו, ורז ניסים כהן היה האחד שוויתר על מקומו מרצון בעונה השנייה של הפורמט ברשת 13. למעשה, למעט העונה הראשונה של רשת 13, בכל העונות היה לפחות מתמודדת או מתמודד שבחרו לעזוב את האי.

מבלי להסיר לרגע את האחריות מהפורשים עצמם, מישהו בצוות הליהוק חייב לעשות חושבים במיונים לעונה הבאה (שכבר החלו) ולדאוג לכך שכל המתמודדים שיגיעו, יהיו כאלו שמוכנים לקחת על עצמם את המעמסה של המשחק עד הסוף.