כמעט בכל עונה של "הישרדות" מגיע הרגע הזה, שגורם לי לרתוח מעצבים - משימת הדירוג החברתי יוצאת לדרך והשבטים צריכים להגיד מי מחברי השבט הכי מעצבן או הכי מהווה נטל ולא מועיל, או הכי בלתי נסבל או הכי צבוע או הכי הכי הכי.

מדברים כל כך הרבה על חרם חברתי וכמה ילדים יוצאים פגועים, שבורים ועם צלקות נפשיות שמלוות אותם במהלך חייהם, והנה, בפריים טיים בערוץ טלוויזיה מרכזי, אנשים משחקים במשחק חברתי פוגע ופוצע שרק מעודד חרם, ניכור ושנאה. מתי לעזאזל תפסיקו לייצר בכוונה סיטואציות דוחות שצפייה בהן מעלה בנו קבס? הרי אם מורה בבית ספר היתה משחקת בשיעורי חברה במשחק שמקטלג ילדים בקטגוריות מבזות, הטלפון במשרדה של מפקחת בית הספר לא היה מפסיק לצלצל.

אין לכם בושה? למה בכל עונה חייבים לדחוף לנו לפרצוף את הטראש הטלוויזיוני הזה? אין לכם מספיק דמיון להמציא משימות שלא יגרמו לי כצופה להרגיש מובכת ומבוישת בשביל המתמודדים, שלמראית עין משחקים אותה חזקים ומחוספסים ומסוגלים לקבל ביקורת, אבל כל בר דעת וחד הבחנה יכול בקלות לנחש מה באמת מתרחש בלבם, כאשר בפומבי ובגלוי מטיחים להם את "האמת" בפרצוף. מה עוד שברוב המקרים זאת גם לא האמת לאמיתה, כי מיום וחצי שהם נמצאים על האי, הם בקושי הספיקו להכיר אחד את השני.

למה שירה פרבר צריכה להיות מושפלת בפני כולם כאשר מעניקים לה את התואר של המתנשאת? אך ורק בגלל שהיא מתקנת לאנשים שגיאות בעברית, שפה שיקרה לה (אני מתפלאת עליך דודו אוואט).

האם בורות היא תכונה להתגאות בה? האם אני צריכה להתבייש שהעדפות המוזיקליות שלי לא נוטות לז'אנר מסוים? עם כל החיבה שאני חשה כלפי אודליה למשל, ויש חיבה כי אני חושבת שהיא חברותית, טובת לב ובעלת כוונות טובות, כבר מתחילת העונה תהיתי מדוע היא חייבת מדי פעם להכניס ככה בקטנה, לאנשים מהעדה האשכנזית, ולקבוע שהם לא חמים ולא יודעים לשמוח.

יש לי חדשות בשבילך, אודליה יקרה. לאשכנזים יש שמחת חיים לא פחות משלך, גם אם הם לא מגיעים לרמות ביצוע של ה-קולולולו כמו שלך.

שירה מרגישה דחויה ומנודה כי היא חושבת שהיא עוף מוזר. לא בעיניי. אינטלקטואלית וחברתית, היא עוברת בהצלחה את המבחן האישיותי. ועד שסוף סוף יש מתמודדת איכותית בעונה זו, במקום להעריך אותה וליהנות ממנה, היא צריכה ליפול קרבן למשחק סוציומטרי שרק מוריד לאנשים, במקום להרים להם, ושההפקה מנחיתה עליהם כאילו בלעדיו אין לתחרות הזאת צידוק קיומי.

גם בעניין הזה יש לי חדשות בשבילכם, ערוץ 13. "הישרדות" תתקיים גם בלי השאלון החברתי. כי אם ביזוי והשפלה הם שם המשחק, ובלעדיו הרייטינג יירד, הסירו דאגה מלבכם. הפורמט הזה מייצר מספיק טינופים ולכלוכים כדי לשמור על הרייטינג היקר שלכם.