לאחר שגברו על 15 מתמודדים מחופשים, שלישיית הגמר – הגורילה, הספגטי והשיבולת – נפגשו על הבמה של התוכנית שכולנו אוהבים לצקצק על עצם קיומה, אבל לא יכולים שלא לצפות בה. 

אבל לפני הכל, בואו נדבר רגע על העונה שהייתה. הבחירה של ההפקה להגדיל את מספר המתמודדים, ולשלש את מספר הפרקים ללא חשיפה תרמה בעיקר לבלבול אצל הצופים. היה קשה לעקוב, ולעיתים אף מתסכל להבין באיזה שלב של התוכנית אנחנו נמצאים (בינינו, לא שזה משנה משהו). וכן, גם שולחן השופטים שנשאר באותו ההרכב סיפק לנו הומור קליל ורגעים חביבים על המסך, לעיתים אפילו מיותרים. 

בחזרה לערב הגמר החגיגי, ראשונה להיחשף הייתה השיבולת. שלימדה אותנו דבר אחד – אם זה נשמע כמו אליאנה תדהר, מתנהג כמו אליאנה תדהר, והשופטים בטוחים שזו אליאנה תדהר, זו כנראה ללא כל צל של ספק, שפיטה. מודים, גם אנחנו נפלנו שם. 

כמו בבושקה של דמויות (דמות בתוך דמות בתוך דמות) קיבלנו את רותם שפי, ולמרות התרגיל שהיה פה (רגע, תכף נגיע לזוכה הגדול) אפשר לציין לטובה את השירה שלה, וגם כמובן להצטרף לדעת השופטים ולהמליץ לה לוותר על הדמויות למיניהן, באמת שאין צורך. 

שפיטה, הזמר במסכה (צילום: צילום מסך קשת 12)
שפיטה, הזמר במסכה (צילום: צילום מסך קשת 12)

כמובן, שגם כאן היה צורך במריחת זמן מסך, והפעם קיבלנו אותה בדמות הזוכה הגדול של העונה שעברה, הלא הוא צחי הלוי. הישיבה שלו בשולחן השופטים הייתה חביבה בהחלט, הצורך להכניס אותו לתוך הרמזים היה לא ברור ותרם בעיקר לבלבול (אין כמו הצצה לאלבום התמונות של צחי ולוסי כדי לזרוק לנו רמז שלא יגיד לנו שום דבר כמובן). 

החשיפה של המקום השני תפסה אותנו קצת פחות מופתעים, וכך גם את השופטים כמובן. די מההתחלה שמו של עוז זהבי התרוצץ סביב ראשו של הספגטי. עם זאת, רגע חמוד נרשם כשצדי הודה בטעותו על כך שלא העביר אותו אודישן, וואלה התרגשנו. 

עוז זהבי, הזמר במסכה (צילום: צילום מסך קשת 12)
עוז זהבי, הזמר במסכה (צילום: צילום מסך קשת 12)

אחרון לחשוף את פניו היה הזוכה של העונה, שי גבסו. הרבה שמות נזרקו לעבר מסכת הגורילה, אף אחד מהם לא גירד את התשובה הנכונה. אבל הכל מתגמד לעומת התיקון של גבסו, 18 שנים לאחר שהגיע למקום השלישי בגמר של כוכב נולד – הוא קטף את המקום הראשון. אמנם בפורמט אחר לגמרי, כשהוא עוטה מסכה של גורילה, וששמו אפילו לא עלה בשולחן השופטים, אבל כשמגיע מגיע.

"אני מפסידה לך בכבוד", הודיעה אופירה בזמן שסטטיק קורע חתיכות נייר לצידה. השופטים טעו לחשוב שמדובר ברן דנקר, לא ברור למה אגב, ומה שנקרא – אכלו את הכובע ולפי החיוך של גבסו הוא נהנה מאוד להגיש אותו. 

שי גבסו, הזמר במסכה (צילום: צילום מסך קשת 12)
שי גבסו, הזמר במסכה (צילום: צילום מסך קשת 12)