האם סדרת הדרמה האוסטרלית הוותיקה "שכנים", שהשיקה קריירות של כוכבים רבים, ובראשם קיילי מינוג, מגיעה לסוף דרכה אחרי 37 שנה ויותר מ-8,700 פרקים? זהו החשש בקרב המעריצים אחרי שערוץ 5 הבריטי החליט להפסיק את שידור הפרקים.

"שכנים" (או "שכנים שכנים" כפי שנקראה בישראל) עלתה לשידור בשנת 1985 והיא משודרת במשך ארבעה ימים בשבוע ומציגה את עלילותיהם של הדיירים ברחוב רמזי הפיקטיבי במלבורן. בין השמות שהופיעו בסדרה לאורך השנים היו קיילי מינוג, ג'ייסון דונובן, מרגוט רובי, גאי פירס,  ראסל קרואו ואלן דייל.

בשנות ה-80 וה-90, הסדרה שודרה בעשרות מדינות וזכתה לרייטינג של עשרות מיליוני צופים ברחבי העולם. אחד מרגעי השיא היה פרק חתונתם של שרלין (מינוג) וסקוט (דונובן) שנמצא עדיין ברשימת הפרקים הנצפים אי פעם של אופרת סבון אוסטרלית.

ערוץ 5 הבריטי, ששידר את הסדרה בממלכה מאז 2008 והיה אחראי למימון חלק ניכר מההפקה, הפתיע בסוף השבוע כאשר הודיע כי הוא יסיר את אופרת הסבון מלוח השידורים באוגוסט הקרוב. "אנחנו מכירים בכך שתהיה אכזבה מההחלטה הזו, אולם ההתמקדות הנוכחית שלנו היא בהעלאת ההשקעה שלנו בדרמה בריטית מקורית, שפונה יותר לצופים שלנו", נמסר.

בערוץ 10 האוסטרלי, שמפיק את הסדרה מאז שהחליף בשנת 1986 את ערוץ 7 שהפיק אותה בשנה הראשונה באוויר, החלו לחפש רשת שידור חדשה שתסכים לשדר את הפרקים בבריטניה והשחקנים קיבלו הודעה היום הודעה כי הצילומים יופסקו החל ממחר. לפי הדיווחים, בערוץ 7 מנסים למצוא דרכים שונות כדי להציל את הסדרה ואף מנסים לשכנע את מינוג וכוכבי עבר נוספים לשוב לתפקידיהם.

אולם מאחר שבבי-בי-סי שידרו את הסדרה לפני ערוץ 5 ומכיוון שהסדרה לא מתאימה לתכנים של ערוץ 4 וההערכות הן שגם ITV תוותר על השידור, החשש בקרב הצופים הוא שלא יימצא בית חדש לדיירי רחוב רמזי ו"שכנים" תסיים את דרכה ותישאר בדפי ההיסטוריה של הטלוויזיה.