לפני כשבוע הושק בישראל מיזם click.tv – פלטפורמת FAST channels (Fast- Free, Ad-supported, Streaming TV) חדשה שתציע טלוויזיה על גבי האינטרנט ותכלול ערוצים מקומיים ובינלאומיים לצפייה ליניארית, לצד תכני VOD. הפלטפורמה תציע את התכנים בחינם לצרכן, עם פרסומות לפני ובמהלך התוכן.

גוף התוכן הישראלי המסחרי הראשון להגיע להסכם עם click.tv הוא קשת. מנויי click.tv יוכלו לצפות בחינם בערוץ 12 – בצפייה ישירה בשידור החי, לצד ספריית תכני ה-VOD שלו הכוללים תכניות כמו "מאסטר שף", "חתונה ממבט ראשון", "להיות איתה", "צומת מילר" ועוד. לקשת הסכמים דומים עם יתר הפלטפורמות הרב-ערוציות בישראל, בהן סלקום TV ופרטנר TV (גם איתן, הייתה הראשונה לחתום ב-2014 וב-2017 על הסכמים מסחריים).

גיא אדרי, יזם click.tv: "אנחנו מברכים את קשת, שהייתה הראשונה מבין הערוצים המסחריים בישראל להגיע איתנו להסכם על תכניה. שיתוף הפעולה עם קשת יעודד תחרות ויאפשר למנויים שלנו ליהנות מתוכן ישראלי איכותי בחינם. אנחנו מהווים ערוץ הפצה נוסף לתוכן הישראלי, בתוך שוק הולך ומשתנה".

שוק הטלוויזיה בישראל ובעולם עובר בשנים האחרונות מהפך, כתוצאה משינויים טכנולוגיים ושינויים בהרגלי הצפייה של הצרכנים, הנובעים מכניסת סופר סטרימרים בינלאומיים כמו נטפליקס ודיסני וענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק וגוגל, המתחרות בגופים המקומיים על מנויים ועל תקציבי פרסום. כתוצאה מהתמורות בשוק, ובדומה לנעשה בחו"ל, מודלי ההכנסות המסורתיים הולכים ונשחקים; נוצרים עוד ועוד שיתופי פעולה שנועדו להתמודד עם התחרות ולאפשר הפצת תוכן מקומי. רק בשנה האחרונה, ענקית התוכן האמריקאית דיסקברי השלימה עסקה בה רכשה אחזקה ב-21% ממניות רשת 13, וקשת חברה ל-RGE לצורך הקמת שירות הסטרימינג freetv שיציע לצרכן שידורי ספורט, ילדים ותוכן מקומי מקורי.

פלטפורמת click.tv החדשה בנויה על מודל מבוסס פרסומות, בדומה ל-Roku, Peacock ו-Pluto האמריקאיים, כאשר את התוכן הצרכנים יקבלו בחינם, בתמורה לצפייה בפרסומות. הפלטפורמה החדשה זמינה כבר היום בטלוויזיות חכמות כמו טושיבה והייסנס המריצות את מערכת ה-Vidaa.

מודל FAST צובר פופולריות בקרב צופים ומותגים כאחד. ב-2021, סך שעות הצפייה בפלטפורמות אלו גדל ב-103% ברחבי העולם (ע"פ דו"ח Amagi), לאור עייפות המנויים, שחיקם השירותים בתשלום והביקוש הגובר של חוויות צפייה ליניאריות. הופעת פרסומות בפלטפורמות FAST צמחה בשנה זו ב-134%.

 click.tv נוסדה על ידי שורת יזמים ישראלים, הכוללת את אבישי אברהמי וניר זוהר (Wix), גיא אדרי (Hisense, Toshiba, Vidaa) ושותפיו גל ורן בלינקיס (מקימי AM:PM), יחד עם צביקה הדר וקבוצת יזמים ואנשי עסקים נוספים.