זה היה נראה שהגמר כבר כמעט מובטח, והעונה הוא שייך למין הנשי, בדיוק כמו ב"הישרדות" העונה האחרונה, בה התמודדו ג'קי אזולאי ואלה אייבנדר על תואר השורדת האחרונה. גם באח הגדול הנשים בבית הן החזקות והמובילות ובר וטליה שהפכו לאויבות מושבעות, יתחרו ראש בראש על תואר זוכת העונה .

סקר TMI קובע: אלו הדיירים שיעלו לגמר "האח הגדול"
שחף "חבר" או "תלך"? זה מה שבאמת היה כתוב בפתק על המסוק מהתומכים של טליה

אלא שממש רגע לפני שזה קורה, תפנית בעלילה, טליה איבדה את זה לגמרי ועושה את כל הטעויות האפשריות כדי להרחיק את עצמה מהתואר הנכסף, ואילו בר חושפת עוד טפח מפניה היפות ועושה צעדי ענק לזכייה.

כן, אותה בר, שצורחת כמו משוגעת ומנבלת את פיה ברגעי אמוק קשים לצפייה, מגלה תכונות ראויות להערכה. בפרקים האחרונים ובעיקר בפרק אמש, גילתה בר שהיא פרו נשים, והעצימה את חברותיה לבית על פני חבריה הזכריים, במקביל היא חשפה צד ספורטיבי באישיותה כשהתגברה על כל פחדיה וקיפצה כמו נמרה אל המטרה, יחד עם זאת הסכימה לוותר ולהפסיד עבור חברתה ריוואה. בר הצליחה לגרום לנו לראות מעבר לצווחת האימה שלה, שהיא בעצם אדם ורסטילי שמונע מלב שכולו טוב, שיודעת לפרגן לאחרים ולהעצים נשים אחרות, שהיא חברת אמת והאותנטיות והיושרה הן נר לרגליה לטוב ולרע.

ואילו טליה, שנשאה לאורך העונה את דגל היושרה ודרך הארץ, שהיה חשוב לה מתחילת דרכה בבית להצהיר שוב שוב בפני האח הגדול ובפני הדיירים ובעיקר מול המצלמות שהיא לא רוצה להיות זאת שפוגעת באף אחד, שהיא מכבדת אחרים ואת דעתו של האחר, שהיא מעולם לא תרים את קולה כי זה לא החינוך שעליו גדלה, מתחילה לחשוף בפרקים האחרונים שהכל היה תרמית אחת גדולה, והצגה מול המצלמות. והיא בדיוק כל מה שלא רצתה להיות. היצא המרצע מהשק? בדיוק כך.

כי שחף המסכן שכבר לא יודע נפשו, איך להתמודד עם השריטות של טליה, לא מספיק מבטל את עצמו עבורה. טליה הייתה רוצה שהגבר לצידה יבטל את עצמו כליל, ויחשוב רק עליה ויתחשב רק ברגשותיה ורצונותיה ויראה רק אותה ויהפוך את עצמו לדני דין הרואה ואינו נראה. המילים הקשות שהיא אמרה על הגבר שהתאהב בה מעל הראש, בחדר האח הגדול, היו הדבר הכי מכוער שעשתה עד היום בבית.

טליה האשימה את שחף שהוא בעצם משחק מול המצלמות ולא באמת מאוהב בה כמו שהוא מציג, אלא הוא מנפח את המציאות כי הוא נהנה מתשומת הלב. ועל זה נאמר על ראש הגנב בוער הכובע. כשהיא מנתחת אותו דרך המשקפיים שלה, בדיוק לפי הדרך שבה היא בעצמה מתנהלת, משחקת מול המצלמות ומציגה את עצמה כיפת נפש, כשהיא רחוקה מלהיות כזאת.  

כבר הבנו שטליה ומערכות יחסים זה תסבוך אחד גדול, ונשיקה וזוגיות יפה כבר לא נזכה לראות פה העונה,  וטליה תמציא כל תירוץ אפשרי כדי להסביר למה זה לא יכול לקרות ועדיף לשחף לברוח כל עוד נפשו בו, ולמצוא לו אישה ראויה וטובת לב אמיתית, שלא סובלת מהפרעות אכילה, ומאגו מניאק שזקוק לטיפוח 24/7 . ובמקום להיות מספיק חכמה ולהבין את פירושם של המסרים החשובים שהיא מקבלת מבחוץ, היא מפרשת אותם בדיוק ההיפך וקוראת לא נכון את המפה. איך טעות אחת קטנה שיבשה לה את סיכוייה לזכות בגמר. ונכון, בדבר אחד טליה צודקת עדיף היה לה לא להתחיל את הקשר עם שחף, וגם לא עם אופק, כי במערכות יחסים עם גברים פרצופה האמיתי והלא כ"כ יפה נחשף לראווה.