הגמר המרגש ללא ספק של 'הכוכב הבא' כבר נושף בעורפנו, ואתמול כבר הובטחו שני הכרטיסים הראשונים על הפודיום אפוף אבק הכוכבים. לא אשאיר אתכם במתח - אלה היו אליאב ומיטב שעשו זאת כמו שאני והרבה אנשים כבר חשבנו, אבל בואו נחזור קצת למה שהיה עד לרגע ההחלטה הגורלי. אתם יודעים, לבנות מתח. 

הדו קרב הראשון היה בין יהלום דוד, ששרה את 'Earth Song' של מייקל ג'קסון וקיבלה 66 אחוזים, לאליאב זוהר שהפתיע עם 'שער הרחמים' של מאיר בנאי. מאחר והוא זכה ל־91 אחוזים, הצליח לנצח והיה יכול להיות רגוע, לפחות לעת עתה. 

שניים בתור עלו הקיבוצניק כרמי גלסנר, שביצע את 'פחות אבל כואב' של יהודה פוליקר, שיר שזיכה אותו ב־62 אחוז מן הקולות, ומנגד – מיטב שרמן, האופנוענית והברמנית, ש'אלה' של דפנה ארמוני העלה את הרף ל־73. אז גם היא ניצחה בדו קרב בין השניים, וגלסנר סיים את דרכו על במת הכוכב עם הפנים קדימה. השמיים הם הגבול. 

אחרי כל זה, וכאילו אין מספיק מתח בעולם, אליאב, מיטב ויהלום עלו לשלב נוסף בו נלחמו שוב על מקומם בגמר, על מנת שרק שניים יעפילו להמשך הדרך ואחד יישאר בחוץ. אליאב הרעיד את הבמה עם שיר מקורי נוסף, 'שדים בעיניים', וכמעט בפעם הראשונה יצא מהדמות, יהלום בחרה את 'כשאתה כאן' של אביב גפן שהוקלט במקור על ידי נינט, ומיטב – את 'סהרה' של טונה. 

הנקודות נספרו, השופטים חוו את דעתם המנומקת, ולגמר, כאמור, עלו שני הנבחרים – אליאב ומיטב. כיף לדעת שהכישרון של השניים זכה להערכה גם בקרב השופטים וגם מצד הקהל שקשה לו להתרגל לדברים חדשים, בייחוד כשמדובר במוזיקה. כמו שאמרתי כבר קודם, נראה שהגמר נתפר למידותיהם, והם רק צריכים לעלות על הבמה הגדולה הזאת ולהיות שם. כל השאר יבוא לבד. 

רגע, משהו חסר. ניחשתם נכון, זו נופיה כמובן, שהיא בוודאות המתמודדת השלישית בגמר על פי כל הסיכויים והתחזיות, המתמודדת שתסגור את השילוב הכל כך מיוחד הזה שהטיבה למצוא 'הכוכב הבא' בעונה מלאת התהפוכות. לגבי השאלה מי ינצח עוד לא אחשוף את הקלפים, רק אומר שבמקרה הזה התשובה ממש לא תשנה, כי הקריירה של כל אחד משלושת המופלאים הללו מחכה להם בקוצר רוח.