עוד שבוע חלף, וגם הוא היה די דומה לקודמו. עבודה, פקקים, לו"ז מתפקע, חוסר בשעות שינה, נדירת נדר שנעשה ספורט שיישכח אחרי חמש דקות, הרבה יותר שיחות עם נציגת השירות בוולט מאשר עם האנשים הקרובים אלינו באמת. לפחות יש לנו כמה ימים להתאפס לפני שנבטיח להשתנות, ואז נעשה בדיוק את אותו הדבר. שנתחבר ביחד למטען הנטפליקס ונפתח רשמית את סופ"ש הבינג'? לא רואה סיבה שלא. 

רצח כתוב היטב - תעלומה יוונית: Glass Onion - A Knives Out Mystery

זוכרים שהיינו משחקים פעם במשחק הקופסה 'הרמז'? בוחרים אחת מהדמויות האזוטריות שהיו במכסה, דוגמת סא"ל חרדלי, פרופסור שזיפי וגברת רקיע, סליחה שאני זוכרת בעל פה, ומנסים לפענח תעלומת רצח? לאלו שאינם מטיבי לכת בנבכי המשחק, מטרתו הייתה לגלות על פי רמזים ויצירת אליבי לשאר הדמויות מי היה הרוצח, באיזה כלי נשק הוא השתמש ובאיזה חדר עשה זאת, בבית הגדול מדי שמתאים אחד לאחד לסרט אימה. 

אחרי מעט נוסטלגיה, בואו נעבור לדבר האמיתי. בערך. קבוצת חברים עם יותר מדי פנאי כנראה, מוזמנת לאי יווני בבעלות מיילס (אדוארד נורטון), אחד מהמיליונרים התורנים בקליקה. כדי לעשות את זה מעניין ולא לתכנן סופ"ש הכולל רק צריכת אלכוהול ושיזוף מסיבי, הוא מחליט לחוד להם חידה שהיא בעצם תעלומת רצח. 

באמצעות כמה רמזים פשוטים, החמישייה צריכה לפצח את הקוד ולהמשיך בבילוי המשותף, מבוסמים ושלווים. אבל אז הגיח למסיבה אורח לא מוזמן (דניאל קרייג), המככב כאן כבלש מוכשר. כמו שוודאי הבנתם, הערב שהתחיל כמשחק יסתיים בהיפך הגמור. איך? משאירה בסוד אבל אוסיף רמז משלי: לא כמו שציפיתם. ותכפילו בעשרים.

תעלומה יוונית (צילום: באדיבות נטפליקס)
תעלומה יוונית (צילום: באדיבות נטפליקס)

רעש לבן: White Noise

ברוכים הבאים לעולם המטורף של משפחת גלדני. ג'ק (אדם דרייבר), פרופסור בעל עיסוק די תמוה, וגרטה רעייתו, נישאו בפעם הרביעית ומגדלים ארבעה ילדים. אחרי כמה שיחות מוזרות ומורבידיות על מה יקרה אם, מתרחש מול עיניהם הסיוט הגדול ביותר שאפשר, או בעצם אי אפשר, להעלות על הדעת - רכבת המכילה פסולת כימית מתנגשת במשאית סמוך לעיר המגורים שלהם, והפיצוץ החזיתי משחרר אל חלל האוויר חומרים רעילים המאלצים אותם להתפנות מבתיהם. 

לרגעים מבעית, ברגעים אחרים פשוט כל כך משונה ולא מובן, וכל זה ארוז במעטפת מאוד מעניינת שבכלל מבוססת על ספר משנת 1985. הבמאי הנודע נואה באומבך הצליח בהחלט לעשות פה איזה קסם ספק משוגע ספק מסוכן למגע, וזה לגמרי עבד לו. אל חשש, זה רק סרט.

זכרי אלפא: Alpha Males

שנת 2023, בדיוק כמו השנה שלפניה, תביא איתה שלל חידושים ברוב תחומי חיינו. בנוגע למילון המושגים שלנו בנושא היחסים בינו לבינה, לבינו ולבינם, עדכון הגרסה הבא קרוב מתמיד, אפילו יותר מהשקת האייפון החדש. 

ובעולם שרץ בקצב שהוא לעיתים מהיר מאיתנו, אך טבעי שחלקנו יצטרכו להסדיר נשימה בצד הדרך. הכירו כמה מהמתנשפים מאחור במירוץ לשוויון המגדרי, הלוא הם פדרו, לואיס, ראול וסנטי, שהבינו שאין להם ממש מושג כיצד לנהל מערכת יחסים בריאה. אגב, כל אחד מהם נכשל בזה בדרך אחרת. 

יחד הם ייאלצו ללמוד על בשרם כמה טעויות עשו כשניסו להבין את הנשים שלהן באמת, לא כמו שאומרים 'הבנתי' סתם כדי לסיים את הדיון, ישמעו לראשונה שיש מונח שנקרא זוגיות פתוחה, ויפנימו שהם ממש לא הגברים המודרניים שחשבו שהם. 

כיף להאיר זרקור על גברים, ולשם שינוי לא כי הם סיפורי הצלחה בתחומם, וללמד אותנו בדרך מקורית למדי את מה שבעצם ידענו כל הזמן - כולם צריכים להתאים את עצמם למציאות של ימינו, מה שאומר שתירוצי ה'הם מדור אחר' כבר מזמן לא לגיטימיים. מ.ש.ל.

זכרי אלפא (צילום: באדיבות נטפליקס)
זכרי אלפא (צילום: באדיבות נטפליקס)

המציצנית: Lady Voyeur

באופן כללי, אני חושבת שסטוקריות, או בעברית, הבנת לא מעט פרטים על אדם לפני שפוגשים אותו, היא תכונה חשובה, כל עוד מדובר במינונים סבירים וחוקיים. אך מה קורה כשהאדם הסטוקר, המייחל למידע על סביבתו החיצונית, יכול להשיג כל בדל אינפורמציה שהוא רוצה? זה כבר מסובך. 

אז הכירו את מירנדה, האקרית מרשימה ביום וסטוקרית בהגדרה בלילה, שמכניסה את עצמה בעל כורחה לחקירה מסוכנת אחרי שכנתה, העובדת בתעשיית המין. פגישה שלה עם אדם שנוי במחלוקת תגרום לה להתחרט על האתגר שלקחה על כתפיה, ודי מהר למען האמת. 

מעניין ולא מרגיש כמו אף סדרה שראיתי בעבר, ועם זאת בוטה מאוד, אז שימו לב מתי אתם פוצחים בצפייה טרופה. מומלץ שתקציבו לכם מספיק זמן לכל הסדרה, יש מצב שתסיימו אותה בנגלה אחת, שתיים גג.

המציצנית (צילום: באדיבות נטפליקס)
המציצנית (צילום: באדיבות נטפליקס)

בורדרלנד: Borderland

והגענו שוב לסדרה הדיסטופית הזאת, שמצד אחד עושה לך חשק לכבות את הטלוויזיה, ומצד שני לא יוצאת לך מהראש לשבועיים. ובתפריט הקרינג' הפעם: העונה השנייה של סדרת המדע הבדיוני המשונה בתבל. וצפיתי בכמה סדרות מהז'אנר.  

בגדול, כמה חברים משועממים מגיעים למימד מקביל של טוקיו שביפן, ומבינים שכדי להמשיך בחייהם הסטנדרטיים, הם חייבים להשלים סדרת משחקים די קשוחים, וזה לא פשוט בכלל. חדר בריחה על ספידים אם תרצו. 

אני מניחה שניסו למצוא משהו חדשני שיצעק קדמה וישלב אותה עם מאנגה, אבל לי זה מרגיש כאילו לקחו את כל מה שטוב ב'משחק הדיונון' הקוריאני, אבל השאירו את זה יותר מדי זמן על האש. מסקנה? חיקויים עתידם להיכשל, לא משנה כמה הם מנסים להיות דומים לדשא של השכן. ירוק זה לא.

בורדרלנד (צילום: באדיבות נטפליקס)
בורדרלנד (צילום: באדיבות נטפליקס)