הישרדות ממשיכה להתרסק ברייטינג והביאה אתמול נתון נמוך של 10.7 לעומת שבת האחרונה עם 11.3, כשמנגד עלתה העונה החדשה של הריאליטי בערוץ המתחרה "נינג'ה ישראל" - שעקפה בגדול את הישרדות אבל הביאה נתונים לא מרשימים לפרק הפתיחה - 16.9. 

ואם ככה תמשיך הישרדות להתחרות בשתי תוכניות ריאליטי אהובות ופופולריות כמו "הזמר במסיכה" ו"נינג'ה ישראל", נראה כי אין לה שום סיכוי לקיום העונה. 

בטור הקודם שלי כתבתי על השורדים שהתלוננו בפני ההפקה על עריכה כושלת, שלא שידרה מספיק את הקשיים על האי ולא הצליחה לייצר מספיק אקשן שיביא רייטינג. אולם אתמול בפרק, ההפקה כן הציגה את הקשיים על האי. מתוך חשכת הלילה, הציצו אלינו שתי עיניים נוצצות של חולדה שקפצה לביקור, ישר לתוך הסדינים המאולתרים של השורדים הישנים.

ציפיתי לצעקות היסטריה שיניעו קצת את העלילה ויכניסו מוטיב קומי כלשהו. מה קיבלנו במקום? את מאיה מצחקקת בעדינות, שבלילה היא אפילו הרגישה את שיניה של החולדה נוגסות בצמותיה, והוסיפה בתימהון ופליאה שהיא לא ידעה שיש חולדות בים. "איך יכולתי לדעת"? היא שאלה בהרמת גבות חיננית, כאילו עכשיו היא גילתה ידיעה מדעית בנשיונל ג'יאוגרפיק. גם האחרים בשבט, לא התרשמו במיוחד מביקור החולדה, והגיבו בחוסר התלהבות.

אם חולדה או אפילו מקק קטן ופחדן, היו נוגסים בשיערי, הייתי פוצחת בכאלה צרחות שהיו מבריחות את כל הציפורים באי ומפילות את כל הקוקוסים שעל העצים, רק מהדף ההד של הצרחות שלי.

אז הנה, ההפקה הציגה את האינסידנט של החולדה, שאמור היה להיות חוויה טראומטית מבחינתם, והשורדים הגיבו די בשוויון נפש. אז מי אשם שאין מספיק אקשן בתוכנית?

הבטיחו לנו שהפרק ששודר אתמול, יהיה מותח במיוחד. חוץ מהעובדה שהוא נמתח על פני שעה וחצי, לא מצאתי מתח מיוחד, למרות שיחסית לפרקים הקודמים, הפרק אתמול היה די חביב.

אז מה היה כל כך מותח? שהם איבדו תוך שניות ספורות את שיווי המשקל על הקורה בלב ים ונפלו למים? ראינו כבר משימות פי אלף יותר מאתגרות בעונות קודמות, של עמידה על קרש לא יציב בשמש הקופחת במשך שעות.

או, המתח שנוצר בשבט בין כל מיני נעלבים שרצו גם הם לעלות לפסגת ההחלטות אך לא בחרו בהם? אם נעלבתם כל כך, למה לא עשיתם רעש ומהומה, אלא קיבלתם עליכם את הדין בהכנעה ונימוס? אתם גיבורים רק בטסטות אה? רק שם אתם שופכים את הלב. למה לא בפני כל השבט? כי לא נעים לכם להצטייר כטראבל מייקרים? ומה איתנו? לא מגיע לנו קצת בלגנים וריבים קולניים ולקינוח קצת גידופים ועלבונות כדי שלא נרדם באמצע כל "האקשן"?

אז היכן היה המתח שהובטח לנו? המבטים המפחידים והקרים של נטאשה? בינתיים, עם כל המבטים הקשוחים שלה שמשדרים: תיזהרו ממני כי אני כמו פוטין, היא די זורמת עם כולם ולא יוצרת מהומות וסקנדלים.

אפילו כאשר הם נוכחו לדעת שבפסגת ההחלטות דורין וטניה התחלפו בשבטים, לא זיהיתי שום סימנים של מתח. אמנם מאיה קיי הרגישה כאילו עקרו לה איבר מהגוף, עם עזיבתה של דורין, אבל לא שמעתי צעקות שבר, או בכי ונהי, שיתבלנו ולו במעט את כל התבשיל הזה, ובמקומם קיבלנו אדישות מפוארת.

ולמה בעצם שיווצר כאן משבר אחרי ההחלפות, כאשר דורין עם כל הפרקטיות המקוממת שלה, מיד דאגה להחזיר את הסדר על כנו, לתפוס שליטה גם בשבט החדש ולהרגיע את טניה, ולייעץ לה להתחבר מיד עם בני הברית של דורין בשבט שאותו עזבה. במילים אחרות, היא אמרה לטניה: אל תשכחי להגיד לבני הברית שלי שאני רוצה שיצרפו אותך. כי כשדורין פוקדת, צריך לציית. בנתיים דורין דותן היא השורדת היחידה שמזכירה לנו הישרדות מהי.

ואם מדברים על הרגעת השטח, אל תשכחו את קייסי, שבכל רגע נתון, תמיד תמצאו אותה חובקת מישהי בחיקה ומלטפת שערה, כאילו הייתה הביג מאמא, שמל קצווי הודו ומכל העולם, נוהרים אליה המונים לזכות ממנה לחיבוק שירפא את כל הפצעים והכאבים.

מי בכלל ביקש ממך קייסי שתרגיעי? זה לא מעניין.

האקשן היחידי שאני זיהיתי אמש, היה כאשר נוצרו כמה סיטואציות קומיות.

שיקר, שעליו הופקד להרכיב את הפאזל, הציץ אפילו בלי למצמץ, בפאזל של גיא רוזן והעתיק ממנו תוך כדי שהוא מעודד את עצמו בהיידה. אחר כך, אחרי שהצליח להרכיב, הוא עשה שרירים כמו קינג קונג והשוויץ שהוא הציל את השבט.

ושלא תטעו. גיא רוזן, שחושב שהוא השורד הכי חכם שאי פעם הגיח לאוויר העולם, בשלב מסוים אף הוא העתיק מגיא שיקר. והאמת? למה לא? היכן כתוב בספר הכללים של הישרדות שאסור להעתיק? אז כל הכבוד על היוזמה.

אקשן מסוג אחר שנצפה אתמול, היה כאשר קייסי וחבריה לשבט, רצו כמו אחוזי דיבוק לעבר טניה שהביאה שוקולדים של לואקר מכל הסוגים והמינים. באותו רגע, לא עניין אותם כהוא זה שהיו החלפות, ואני כמעט בטוחה שזה לא היה מזיז להם אם הם היו מודחים באותו רגע, ובלבד שיוכלו לבלוס לתוכם את כל המתוק הזה. ללמדנו, שהצבא צועד על קיבתו, ועל איך לא? הרבה שוקולד.