הטלוויזיה הישראלית ממשיכה להביא כבוד: פחות מחודש אחרי שאמזון פריים וידיאו הודיעה כי תרכוש את זכויות השידור הבלעדיות של הפקת הענק הדוקומנטרית של כאן 11, MGM ו-SIPUR, "אייכמן – ההקלטות האבודות״, והשקת העונה הרביעית של "פאודה" הגיע למקום החמישי בדירוג הסדרות העולמי של "נטפליקס" - סדרה ישראלית נוספת מקבלת כבוד - והפעם מבית היוצר של "קשת 12".

צפו: השאלה שלנו שהביכה את יהודה לוי
"עושה בושות, תוריד את זה בעריכה": רותם סלע וליאור רז מסתבכים בראיון

השאלה שהביכה את יהודה לוי. צילום: קיץ ברבנר

פסטיבל הסדרות הצרפתי סיריס מאניה פרסם היום את הסדרות שיתמודדו בתחרות העולמית, וחשף את הייצוג הישראלי: "גוף שלישי", הדרמה החדשה של קשת שתעלה ביום שני הקרוב בערוץ 12 – תוקרן בפסטיבל בבכורה עולמית ותתחרה בו במסגרת תחרות "פנורמה" הבינלאומית. הפסטיבל, שנחשב בין היוקרתיים והנחשבים בתחומו, ייערך בין ה-17 ל-24 במרץ בעיר ליל שבצרפת ויציג עשרות סדרות ממדינות שונות ברחבי העולם.

"גוף שלישי" עוסקת במערכת היחסים הדרמטית בין בני זוג הפונים לתהליך פונדקאות, לבין הפונדקאית שלהם. את הסדרה הפיקו קומא סטודיוס, יצרו שירה חדד, דרור משעני ושי קפון (שגם ביים), ומככבים בה רותם סלע, יהודה לוי, ליאור רז, גל מלכה, איתי תורג'מן, מוריס כהן ונורית גלרון.

עוד טרם עלתה לשידור בישראל, "גוף שלישי" מעוררת עניין בינלאומי. קשת אינטרנשיונל תשיק את הדרמה לגופי שידור בינלאומיים באופן רשמי באירוע London TV Screening בסוף החודש.

בשנה שעברה, הסדרה "בלאדי מורי" בכיכובה של רותם סלע זכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר בפסטיבל סיריס מאניה, ויהודה לוי זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסדרה "ריקוד האש". השנה, השניים יתחרו יחד על הפרסים היוקרתיים, כשייצגו את "גוף שלישי".

באירוע השקת הדרמות של "קשת 12", סיפר יהודה לוי ל"מעריב אונליין": "סדרה מקסימה, על אנשים שמנסים להביא ילד לעולם, סדרה על זוגיות, על קשיים, על אהבה, על כמה רחוק אנחנו מוכנים ללכת כדי להביא ילד לעולם, מה זה גובה מאיתנו, ומה זה מוסיף לנו לחיים. זה סיפור שחייב להיות מסופר, כי יש הרבה אנשים שיש להם בעיות שם בפוריות והם נורא מתקשים, ואנחנו פותחים להם מין פלטפורמה כזו כדי שאנשים יתחברו ויראו שאין דרך אחת, והכל בסדר".

"כשאני עושה משהו, כל הדמויות נמצאות בנו... יש משהו בעידו שיש שם בתוכי, כל מה שאני צריך לעשות זה להאיר על הדמות הספציפית הזאת שיש בתוכי וקצת לתת לה חיים ולשפוך לתוכה ניואנסים, מחשבות והתנהגות וככה בונים דמות. כל הדמויות שאני עושה נמצאות בי, בדרך כזו או אחרת", אמר לוי.

רותם סלע הוסיפה על דמותה: "אלי היא עורכת ספרות בת 37, שנשואה לעידן, שמשחק אותו יהודה, והיא מנסה להיכנס להריון הרבה שנים ולא מצליחה ובסוף הם מחליטים לפנות לפונדקאות".

השחקן והיוצר ליאור רז אמר: "אני תומר, גם בן 37. אני במאי שמגיע מחו"ל, שזכה באוסקר, מצליח מאוד, ואלי היא עורכת הספרות של הספר שלי. אני קצת מזעזע לה את העולם, באיזושהי דרך".