אם עוד לא שמעתם מעשרות הפרומואים, אז הנה הבשורה הגדולה שכולנו חיכינו לה, מוכנים לזה? האיחוד מגיע אלינו כבר בשבוע הבא. בבייבאין מנסים לצופף שורות וטאגאלוג מנסים להתמודד עם הבשורה המרה בצורתה של מועצת שבט, ונדמה שהם כבר הספיקו לשכוח מה זה אומר. בהכל ניגע, אבל לפני כן כדאי להתייחס לכמה דברים חשובים.

בלעדי | משתתפי הישרדות זומנו בדחיפות לשיחת נזיפה - וזה מה שקרה שם
יחסינו לאן? נפילתו של מנהיג הלוזרים העירה את כולם, חוץ מסהר בעצמו

קודם כל, שבט בייבאין זכה בגל כסיוע למשימת החסינות. לא ברור מה עובר שם על כולם (כולל בטאגאלוג) אבל ממש תמוה לי משהו, איך זה שאף אחד לא חושד בגל שהייתה ממש טובה במשימת החסינות? טוב, אולי חוץ מגיא רוזן, שזרק איזו הערה על כך. אבל באמת, אין לי מושג מה נסגר עם התמימות של המתמודדים בעונה הזאת, חצי מהם באו מוכנים, וחצי קונים כל שטות שמציגים להם.

ועם כבר בתמימות ופתים עסקינן, אני לא אוכל שלא להתייחס לפרידה האחרונה והמשמעותית מאחד המתמודדים הנעימים שהיו לנו עד כה, גיא שיקר. שיהיה ברור לכל אם עברייה ולכל צעיר נלהב שרוצה להגיע לתוכנית, אל תתנהגו כמו שיקר לעולם. אין דבר כזה לקבל רמז לפסלון חסינות ולא לעשות עם זה כמעט כלום. עכשיו הפסלון שלו נמכר בזיל הזול ומועבר חינם אין כאסף לגל רובין מבלי שהמתמודדים אפילו מודעים לכך. אחלה דיל, לא?

היית נעים, חבל שאתה תמים. גיא שיקר (צילום: צילום מסך רשת 13)
היית נעים, חבל שאתה תמים. גיא שיקר (צילום: צילום מסך רשת 13)

בכל מקרה, אחרי שגל תקבל את הפסלון כשצלחה את משימתה מפסגת ההחלטות (ועם קצת עזרה מטל), נראה שעל פניו אין הרבה דברים שעומדים בפניה. טוב, זה לא מדויק. כמו שאנחנו יודעים היטב, האיחוד קרב. למרות שבמועצה הקרובה לא נראה שגל תצטרך את פסלון החסינות, היא כן תצטרך להיות ערה שאין מהלכים שעומדים לפגוע בה או בטל, כי על יותר מבן אדם אחד אי אפשר כבר להגן ב-100%.

אם אתם שואלים אותי, הכיוון שאליו תלך ההדחה הקרובה הוא ללא ספק דורין. האם היא תודח? כולנו כנראה מקווים שכן, אבל לא בטוח שזה יקרה. בכל זאת, קצת ריבים עם סער באיחוד זה יכול להיות אחלה לפרומו לתוכנית. ומי עוד נמצאים שם על הגריל? ירדן, שמנסה לדבר עם כל השבט ואשתו, ואולי מישהו מהצמד של אבירן ונטשה.

בקיצור, אחרי הרבה זמן של חוסר במועצות שבט, נוצר מצב שיחסי הכוחות שם התערערו לגמרי מחדש. בנוסף, אל תשכחו שמאז המועצה האחרונה של טאגאלוג עברו כבר מספר מכובד של מתמודדים מהשבט הנוכחי ליריבים (בכל זאת לא היה מנוס, בייבאין היו ממש לוזרים). לדוגמא: גיא רוזן (תושב קבע), טניה (תושבת קבע, לשעבר) וטל (תושב זמני).

על הכוונת של השבט. דורין בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
על הכוונת של השבט. דורין בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

חייב להודות שהנקודה הזאת ממש האירה אותי בעניין של עד כמה בהפקה פחדו שגם הפעם בייבאין יפסידו במשימת החסינות, שלפני האיחוד דאגו למישהי חזקה שתסייע להם להצליח את המשימה בעזרת משת"פ בטאגאלוג שיכשיל אותם. סה"כ אחלה רעיון, שאפו להפקה, אוסקר על פרס התסריט המקורי יימסר לכם בהמשך.

לסיום, נקודה שחשוב להעלות, בבייבאין מנסים לסבן את אלית וזה די משעשע ואפילו פתטי. כשנזכרים במישהו באיחור לא אופנתי זה כבר מורגש, ומדליק אצלו נורות אדומות. אין לי מושג מה קייסי חשבה לעצמה, או למה לכל הרוחות לא הדיחה פשוט את אלית במקום שיקר. מה שבטוח זה שאלית היום היא כבר ממש לא אלית של היום הראשון במשחק, אתם עוד תראו, היא תתחבר במהירות לאבירן ונטשה באיחוד, תחשוב על כמה נוח לה איתם, ואז... תודח. כי די, כמה אפשר לסחוב קול צף?