נראה כי בחודשים האחרונים המערכת התקשורתית בישראל משנה את פניה בשל השינויים הגלובליים ובעקבות המחאה החברתית שפרצה בישראל. נורית דבוש, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשעבר, והיום ראש התוכנית לבניית חוסן וניהול משברים בקריה האקדמית אונו, ניתחה הערב (רביעי) את המפה התקשורתית בישראל בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM.

מבקר טלוויזיה בכיר מסביר: זו הסיבה שערוץ 14 מזנק ברייטינג

"מפת התקשורת בישראל משתנה מאוד, ובכל העולם. לטלוויזיה יש היום תפקיד שונה לגמרי, היא נמצאת במקום שהיא קובעת סדר יום ולא מעניקה לנו את התוכן בפעם הראשונה", אמרה דבוש. "ל'ערוץ 14' יש קו אידיאולוגי מאוד ברור, וכך גם לשאר הערוצים. אנחנו מבינים שהקהל צורך את התכנים שלו לפי האג'נדה שלו, לכן היום כל גוף תקשורת מרמות הערוצים האלה אומרים לנו בריש גלי וקול רם מה הקו האידיאולוגי שלו ואנחנו נחליט אם אנחנו רוצים לצפות בערוץ עם קו אידאולוגי כזה או אחר". 

"המערכת הדיגיטלית נמצאת כבר כאן, אנחנו במציאות חדשה עם מספר עקרונות. הראשון שבהם הוא שקיפות - צריך להגיד בכל רם מה שאומרים בחדרי חדרים. הדבר השני הוא שיש לנו חובה לייצר אותנטיות ואמון. הדבר השלישי, שהוא בעיניי המשמעותי מכולם, היא ההבנה שאנחנו חברה רב תרבותית ואין לנו שום עניין בלשנות אחד את השני, אלא לכבד אחד את השני. זה המערכת התקשורתית מוכיחה היום יותר מכל דבר אחר", הוסיפה.

לסיכום טענה דבוש:  "אני חושבת שהקיטוב הוא לא כזה גדול והפערים הם לא כאלה גדולים - יש פה בהיבט התקשורתי תפיסה שאומרת שאנחנו או בסקנדל או בפסטיבל, אבל הרוב נמצא לא פה ולא שם, אלא באמצע. המחלוקת ברפורמה המשפטית מלבה את היצרים של עצמה. פעם אחר פעם ראינו את שני הצדדים הולכים יותר ויותר לקצה ואני שואלת את עצמי מה זה ייגמר".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm