קודם כל אבקש לפתוח את הביקורת השבועית עבור יקירנו האחד והיחיד שהודח מאיתנו (והפעם סופית), גיא שיקר. קשה להסביר מה בדיוק גרם לרבים מאיתנו לחבב אותו במשחק, אבל חד משמעית ההדחה האחרונה הייתה אחת המאכזבות שהיו עד כה.

"שתלטנית ואובססיבית": גיא שיקר מסכם את "הישרדות" ופותח חשבון עם גל רובין
לא איחוד ולא בטיח: שני השבטים מעולם לא התחברו, והקרע רק יגדל | הישרדות

עם זאת, לא נותרה ברירה ועלינו להתקדם, וכמו שההדחה האחרונה כואבת לשיקר, כך היא גם כואבת לנטשה, אך לא מאותן סיבות. כזכור במועצה האחרונה הייתה הצבעה כמעט פה אחד לנטשה, אבל אבירן, בהחלטה מעוררת השראה, שלף את פסלון החסינות שהשיג בשלב מוקדם יותר ופעל להציל את חברתו. הדבר הזה עלול לעלות לו כמובן בהבטחת מקומו בגמר אך הוא בא בגישה מעט שונה, ייתכן שזה יעזור לו, ייתכן שגם לא.

בכל מקרה, נטשה חוזרת מלאת נקמה בעיניים ובעיקר מרגישה לא בנוח להסתובב עם חבריה (לשעבר) שאיתה בשבט, ונאלצת לשחק בנדמה לי, כדי לתת להם תחושה ש"הכל טוב". מתחת לפני השטח הדברים ממש לא עומדים לבוא לקראת יתר חברי השבט. מהרגע שנטשה חזרה היא זכתה בצמיד החיים ואפילו זכתה לעלות לפסגת ההחלטות.

אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

אין ספק שנטשה ואבירן בדרך לעשות מהפכה באי, והם כבר עם תוכנית מסודרת. המטרה הבאה: לגייס את חברי בייבאין לשעבר ולהדיח את "ראש הנחש" מבחינתם, טל. בשביל זה הם יצטרכו לגייס בין היתר את סהר. תכל'ס, קשה לי לראות את סהר עושה את הצעד להדיח את טל, אם כבר אולי את גל. דווקא הדחה שלה יותר פשוטה מאחר וסהר ומאיה שיהיה להם קשה להצביע לטל, יצביעו לגל בלי בעיה.

בנוסף, חייבים לזקוף לזכותה של נטשה את המשחק החכם שלה לאחר מועצת השבט. זה שהיא לא רק הייתה מאופקת אלא גם פירגנה ועזרה ל"חבריה", זה משהו שטרם ראינו בין כל ה"תינוקות" אחרי מועצות השבט הרבות, כגון: סהר אחרי הדחתה של ספיר (לא אשכח לו את זה) או שיקר כל פרק אחרי שהוא חזר למשחק (והיו לא מעט רגעים מגוחכים).

טל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
טל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

מה שמצחיק הוא שחלק מחברי השבט היו בטוחים באמת ובתמים שנטשה עזרה בכמה מקרים מטוב לבה. נגיד גל כשנטשה שילמה עליה חלק מהסכום שהייתה צריכה במכירה הפומבית (חד משמעית אחד הרגעים הפתטים של גל עד כה). או לדוגמא כשנטשה אמרה שקנתה במכירה הפומבית מכתבים ותמונות מהבית מטוב לבה כשחלקם קונים את זה. 

לא בטוח איך הולכת לעבוד משימת החסינות הקרובה עם הקוד שנטשה חרטטה מול מאיה בפסגת ההחלטות. עם זאת, כן בטוח שנטשה סוללת את דרכה, וגם אני מהמר שהיא תגיע עוד לפחות כמה צעדים קדימה ותיזכר כאחת המתמודדות החזקות ביותר של העונה.