גבירותיי ורבותיי, בשעה טובה יש לנו רביעיית גמר, סהר, גל, טל ואלית. מחכה להם משימה לא פשוטה בכלל לנסות ולשכנע את המושבעים בגמר לחתום להם על הצ'ק. לרובם הגיע מאוד להגיע לגמר, לחלקם פחות, ורק נוכל לקוות זה שגם המושבעים יעשו את ההפרדה המתבקשת ויבחנו בעיקר בין אלו שהרוויחו את מקומם ביושר.

פרסום ראשון: רגע לפני הגמר הגדול, אחד ממשתתפי "הישרדות" הורחק מחבר המושבעים
תורת השוודים: השורדים סוף סוף הבינו מהי נוסחת הקסם שתביא אותם לגמר

בשביל לסדר את הדברים, בואו נבחן לרגע את דרכם של הפייבוריטים במשחק: סהר רץ מתחילת הדרך כמתמודד רציני, חזק מנטלית, אסטרטג ושמר על התנהגות ראויה שציירה אותו כאדם נעים שיכול להתחבר לכולם, וייאמר לזכותו כי אפילו ניסה הרבה מאוד פעמים לעשות זאת. טל, בדומה לסהר, היה חזק פיזית ואסטרטג, וגל הצטיירה כמי שניסתה להתחבר לכולם אך שמרה כל רגש לחוד ואסטרטגיה לחוד, מה שלא מנע ממנה לעשות שום מהלך.

לעומת זאת, יחד איתם הגיעה לגמר אלית. מה הקשר בין מה שעשתה במשחק לגמר? התשובה פשוטה: כלום. היא לא יזמה שום מהלך, השתרכה אחרי מתמודדים אחרים בכל רגע שיכלה, וכשבאו אליה עם מהלך היא מעזה לשייך אותו אליה כאילו היא זאת שחתומה עליו במידה שווה כמו היתר. זו קצת חרפה בעייני.

ככה זה כשההפקה שומרת עליך. אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
ככה זה כשההפקה שומרת עליך. אלית בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

אם נרצה להביא דוגמאות מהפרקים השבוע, נוכל להסתכל למשל על משימת החסינות האחרונה עם המבוך. להבדיל מכל מי שציפה שבין חמשת השורדים האחרונים יהיו רק מתמודדים שיידעו להסתדר בעצמם, אלית לא מתביישת לומר בקול (בריאיון למצלמות כמובן) כי היא נתקעה ולכן "אעקוב אחרי סהר, הוא יודע מה הוא עושה". מה? מה זה היה הרגע? איפשהו אני קצת מרחם על סהר שהוא ממש חיבב אותה באותה עת ואפילו שם לב שהיא מאחוריה, אבל זרם עם זה מתוך "הערכתו לאלית". חבל. 

בנוסף, אלית ציינה במועצת השבט האחרונה כי אחד מהדברים עליהם היא מרגישה גאווה במשחק זה "המהפך" לדבריה שהרגישה לאחר ההדחה של קשתי. אמנם יש רק בעיה אחת, היא פשוט לא יזמה את ההדחה הזו. כיצד ייתכן שהיא משייכת לעצמה את זה? את ההדחה הובילה כזכור לכולנו קייסי, שבוצע במסגרת "המהפכה הגדולה של קייסי". קשה לשכוח את מה שקרה שם ובכל זאת אלית שכחה, או פשוט התאמצה מספיק כדי לזכור מציאות אחרת.

היית גורף להם את המיליון. אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
היית גורף להם את המיליון. אבירן בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

במקום אלית אין לי ספק שקייסי הייתה ראויה מאוד לשבת בגמר, ופייר אם לא משימת ההדחה השבוע, סיכוי טוב שפשוט אלית לא הייתה נשארת כאן בכלל. ומה עם אבירן אתם שואלים? גם הוא עשה דרך מרשימה במשחק. ייאמר לזכותו כי באמת התחבר לכל כך הרבה מתמודדים, שיחק בצורה נעימה, היה אחד מהמתמודדים החזקים וניסה להוביל בעצמו מהלכים. אבל הבעיה של אבירן זה שהוא טוב מדי. כמו שציינתי בפעם שעברה, אם אבירן עלול לגרוף את רוב קולות המושבעים, אין מצב שהיתר מסביב יתקשו להיזהר מזה.

אלית לעומת אבירן לא צפויה לגרוף אפילו קול אחד (ואם כן אני אהיה די מופתע). את הדבר הזה אבירן היה כביכול צריך להבין רגע לפני שהודח, כששאל את עצמו "במועצה הקודמת כמעט הודחה אלית, אז למה אני? מה השתנה? מה התהפך?". תיאורטית מבחינתי לאבירן היה מגיע להיות בגמר. אבל מבחינת הפייבוריטים אבירן פשוט עלול "לשתות" להם את רוב קולות המושבעים.

לסיום אציין שלא ממש הבנתי את הקטע שההפקה שמרה על אלית לאורך כל המשחק. לצורך הדוגמא, בואו נזרום רגע עם זה שהיא באמת לא משכה מספיק אש לאורך הזמן וסתם הייתה קול צף. עם זאת, עצם העניין ש"במקרה" היה לה אבן גורל שלא נשרפה ממש לקראת הגמר, זה כבר מריח לי קצת "קומבינה", בלשון המעטה.