"פרשת מזריק הנפט", הוט 8 והוט VOD, החל מ־23.6

טועה הוט 8 בכך שאת שלושת פרקי הסדרה “פרשת מזריק הנפט" הוא מעלה לשידור בלי קידום רועש ובלי רעש וצלצולים המגיעים לה. אני לא זוכר סדרת דוקו ישראלית פנטסטית כל כך, כזו שיכולה לרתק את הצופה לכורסה בנשימה עצורה ממש כ"פרשת מזריק הנפט", ועל כך מגיע ליוצרת והבמאית טל מיכאל ולבית ההפקה סלוצקי אפיקי תקשורת לא פחות ממחיאות כפיים.

תזכורת: הפרשה שהסעירה את כל המדינה התרחשה בשנות ה־80 של המאה הקודמת. אז היה נדמה שהאסונות רודפים את משה לוי, חשמלאי מבת ים, אב לשתי בנות צעירות, שאשתו אילנה נפטרה ממחלה קשה ומסתורית שגרמה למורסות מחרידות על גופה. משה נכנס בדיוק לכלא על מעורבותו בשוד, ואישים רבים התגייסו למענו, ובכללם המשוררת דליה רביקוביץ, בבקשת חנינה לאלמן הצעיר שכבר סבל רבות.

מאסרו של משה לוי קוצר והוא שוחרר, שיקם את חייו, עבד וחזר להיות אב לבנותיו וגם מצא להן מטפלת צעירה בשם סוזן. ואז החלו להופיע על גופה של סוזן מורסות מחרידות זהות לאלו של אשתו המנוחה של משה. המחלה התפשטה בגופה של סוזן, עד שהביאה לעקרותה ולשיתוק פלג גופה התחתון. רק אז, סוף־סוף, החלה חקירה שמשה היה במרכזה, עד שנלכד והתברר כי הוא מזריק נפט לנשותיו ובכך גורם למחלה הנוראית.

אסור להחמיץ את הסדרה הזאת. היא מקיימת את כל הקלישאות - נשימה עצורה, ממסמרת לכיסא וכיו"ב. להוט 8 נותר עוד סופשבוע שלם עד שיעלה הפרק הראשון על המסך. יש עוד די זמן להרעיש לקראתו.