השחקנית וכוכבת "ארץ נהדרת", עלמה זק, נאמה בהפגנת המחאה נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב. בין היתר אמרה זק בנאומה "אני לא מוכנה לגדל את הבנות שלי במקום בו אנשים מפחדים לדבר". דבריה זכו לתגובות מעורבות, ועוררו עליה זעם מכיוון הימין.

אמה של זק, השחקנית עדי עציון, שוחחה עמנו ואמרה כי "בתי עלמה חושבת בכוחות עצמה, אינה תלויה בדעותיה שלה באיש, וכן בבית הילדים שמעו תמיד את הדעות הליברליות שלנו. אני דיברתי תמיד על אבי שבזמן פילוג הקיבוצים 1952 נאם באסיפת חברי הקיבוץ והתעקש על דעותיו עד שנאלץ בגללן לעזוב את הקיבוץ שבנה במו ידיו. דעותיי היו תמיד מוצקות וגם של ילדיי. הם מפגינים ולא שותקים".

שי גולדשטיין נגד עלמה זק: "למה את מפגינה בעצם?"

בירכת אותה אחרי הנאום?
"אחרי שנאמה כן. ברכתי אותה על קולה הבוטח והיציבות הרעיונית של דעותיה. התגובות על דבריה היו של הערצה ופליאה".

את לא חוששת לה?
"אני לא חוששת למרות שיש אנשים שמגנים אותה, זה ברור. אני בהחלט חוששת למדינה, בעיקר בגלל שחסרים חיילים. וכמובן בגלל אנשים קיצוניים שלא בוחלים בשקרים ובמעשים הרי אסון, ואלו רק מטעמים של קיצוניות ומשיחיות ואגוצנטריות".

עדי עציון זק (צילום: יונתן זק)
עדי עציון זק (צילום: יונתן זק)

חינכת את ילדיך לחופש מחשבתי?
"אתן דוגמא לחופש מחשבתי. לפני שנים בניגוד לדעתם של חברי הצבעתי לבגין, כי הערכתי אותו, ולא הלכתי בתלם של ידידיי. אהבתי את יושרתו, צניעותו ואהבתו לא את עצמו אלא את עמו. אף אחד ממשפחתי וידידי לא הצביע לבגין. אני כן. רק פעם אחת".