שום סרט קולנוע חדש שיצא לאקרנים, גם לא בילוי עם חברים או ארוחת שישי עם המשפחה, היו מענגים יותר מצפייה אמש באולפן שישי של חדשות 12. זו הייתה ההצגה הכי טובה בעיר לכל הדעות. אחרי הנאום הסוחף של בנימין נתניהו בקונגרס, אולפן חדשות 12 התעלו על עצמם יותר מתמיד בחשיבה יצירתית איך לתקוף את ראש הממשלה מזוויות אחרות, כדי להסיט את הדיון מנאומו, תוך שהם מתמקדים בעסקת חטופים שהולכת ומתרחקת.

"הגיע הזמן למעשים, דיבורים יפים כבר ראינו", כך סיכמו את הנאום בקונגרס. דני קושמרו גם שתל זרעים מעניינים והציע "אולי כדאי שכמו שבן גביר וסמוטרי'ץ מנסים לטרפד את העסקה 'המופקרת' ומאיימים כי יפילו את הממשלה, שיקום איזה שר אמיץ בממשלה ויגיד אם אין עסקה אני מפיל את הממשלה". עוד הוסיפו באולפן שגורם בכיר מסר כי ראש הממשלה מתנהג כמי שוויתר על החטופים.

יהודית באומן הודיעה: אני רצה לפוליטיקה "כדי להילחם בשביל האחרות"  
"משפחות החטופים שמתרסקות כמונו - אתן לא לבד" | שמחה גולדין בראיון  

אבל בולט מכולם היה הדיון שנוצר בעקבות הראיון שובר הלב עם החטופה ששוחררה עדינה משה תושבת ניר עוז, שהשתנקה מבכי קורע, וסיפרה כי חיים פרי שנרצח בשבי חמאס, אמר לה בשבי שלא יחזירו אותם כי הם שמאלנים.

עדינה משה בעדויות על השבי בעזה (צילום :מטה משפחות החטופים והנעדרים)

האמירה הציתה ויכוח סוער באולפן שישי, שיצא מכלל שליטה. דפנה ליאל חיזקה את דבריה של עדינה משה וטענה כי נתניהו מונע משיקולים פוליטיים ושם מקלות בגלגלי העסקה שהוא תווה בעצמו. כך שרק מתוך שיקולים קואליציוניים - העסקה מתעכבת והחטופים מסתכנים.

דדי שמחי הוא חבר הפאנל היחיד באולפן שתומך בממשלה. לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין שהוא עלה התאנה של חדשות 12 (בל נשכח שיש גם את עמית סגל, אבל הוא שומר שבת ובשישי יוצא למנוחה). שמחי ביקר את הטענות של עדינה משה ואמר שהן לא נכונות ושזה לא פוליטי. הוא טען שרק המשך לחץ צבאי יאפשר להגיע לעסקה טובה יותר והדגיש מספר פעמים כי "צריך להסיר מהשולחן ששיקולים פוליטיים מעכבים את העסקה".

ישראל זיו התפרץ לדבריו של שמחי ואמר "'קצת צניעות', כלומר לסתום לה את הפה" - "אני לא בא אליה בטענות, אבל לדעתי אסור שדבר כזה יהיה על השולחן" אמר שמחי להגנתו.

דדי שמחי (צילום: רמי זרנגר)
דדי שמחי (צילום: רמי זרנגר)

דני קושמרו ניסה להרגיע את הרוחות שלהטו ואמר "רגע, רגע, חבר'ה". אלא ששמחי נדחק לפינה מול המתקפה חסרת התקדים נגדו באולפן, רק כי העז לשבש להם את הנרטיב לפיו נתניהו מונע משיקולים פוליטיים בנושא עסקת החטופים. ואז נפל דבר באולפן.

שמחי חשף את הסוד הגדול שאולפן שישי ניסו להסתיר מכם "מן הראוי שאני אקבל פה זמן יחסי כפול שש". כשבעצם מתכוון לומר - אני היחיד פה שמביא דעה תומכת בממשלה, מול שישה שתוקפים את הממשלה, כך שראוי שאקבל זמן מסך ארוך יותר מאחרים כי היחס לא הוגן.

דפנה ליאל, שנוהגת לשמור על איפוק, נדהמה הפעם מדבריו של שמחי ועלתה למתקפה לראשונה: "מה?", שאלה המומה את שמחי, "אתה רוצה גם לצבוע אותנו? אולי גם תשים לנו שלט על הבגד? אז בבקשה".

דפנה ליאל  (צילום: נעם ריבקין פנטון)
דפנה ליאל (צילום: נעם ריבקין פנטון)

גיא פלג השתיק את שמחי, כמו שרק פלג יודע לעשות: "היא חושבת ככה והוא חושב אחרת, שאסור לשים על השולחן, ואני אומר שחייבים לשים על השולחן".

בן כספית הצטרף לתבשיל העסיסי שנרקח באולפן, ושאל את שמחי: "למה נתניהו לא היה עד עכשיו בניר עוז? למה הוא לא נוסע למקום שהמדינה הפקירה? כי הם שמאלנים" קבע כספית. שמחי המבוהל השיב לכספית שאינו יודע, אבל אז דני קושמרו חש במצוקתו של שמחי, שנותר לבד במערכה, ואמר "עזוב דדי זה לא קשור אליך אתה לא צריך לענות". 

אם חשבתם שסלסלת ההפתעות באולפן נגמרה - תחשבו שוב, כי אז הגיע טוויטס מפתיע נוסף בעלילה. ישראל זיו טען כי נתניהו גוזר את דינם של החטופים: "נתניהו בביקור בארה"ב קיבל אור אדום בוהק על שינוי עסקת החטופים והנה חמאס מיד הגיב לזה. יש לו שבועיים לסגור עסקה ויש לו את כל הגיבוי ממערכת הביטחון. אי עשיית עסקה זו החלטה שלו ואז הוא גוזר את גזר דינם של החטופים".

אלא שאז, לראשונה בתולדות אולפן שישי, הפתיע קושמרו כשיצא להגנת נתניהו, או שפשוט היה עיתונאי אובייקטיבי ותיקן את זיו: "חמאס הוא שגוזר את גזר דינם של החטופים".

זיו נותר בעמדתו "הטענה שלי היא לראש הממשלה, אנחנו שינינו את התנאים וחמאס אמר שהוא לא מוכן לשינוי התנאים. אם הזדמנות זו לא תמומש אנחנו מאבדים את החטופים".