השבת בפתח, השמש כבר ירדה, הג'חנון של מחר בבוקר ממתין במקרר לרגע הגדול שלו. או בתנור, תלוי כמה אתם רציניים עם הסיפור. שנייה לפני שאתם נכנסים לזן של סוף השבוע, כמה שאפשר כמובן, הכנתי עבורכם סרט אחד וסדרה אחת שעלו לאחרונה לנטפליקס, ובוודאות יכניסו אתכם לאווירה. שבת שקטה ככל הניתן. ושהחטופים יחזרו כבר הביתה. מחכים לכם.

"חדר מורים" מציג את אחד מהרגעים הקולנועיים המרשימים בתקופה האחרונה
"יהודים אומרים 'לא' לרצח העם": מחאה נגד הסרט הישראלי בטורונטו


כעורים | Uglies

אני, מיכל קדוש, לא אוהבת סדרות או סרטים דיסטופיים. את זה כבר אמרתי בזמן. מלחיץ אותי לצפות במציאות אלטרנטיבית שהיא תמיד גרועה ומוזרה יותר מהמקורית, בעודי חושבת מה היה קורה אם. וכעת, לאחר ההקדמה הנחוצה קמעה, בואו נדבר על "כעורים".

ובכן, מדובר בסרט דיסטופי המתאר מציאות עתידנית ושטחית למדי, בה אוכפים סטנדרטים של יופי ומראה על פי חוק. בדיוק כפי שזה נשמע. מה שאומר שבגיל 16 כל הנמנים על היקום הנ"ל צריכים לעבור הליך קוסמטי מטריד מאוד, בסופו יהפכו ליפים על פי תו התקן הקבוע בחוק. טלי (ג'ואי קינג שפגשנו כבר ב"דוכן הנשיקות" וב"פרשה משפחתית" לצד זאק אפרון), ניצבת רגע לפני הסיפור הזה.

ואז היא מתחילה לשאול שאלות. אגב, כמו בכל דבר כמעט, גם כאן ניצבת בפניה אופציה אחרת, הגיונית הרבה יותר. בכפוף לעובדה שמדובר בסרט שהקשר שלו למציאות מקרי בהחלט. וטלי מחליטה לחפש את האפשרות הזו, ועל הדרך לחשוף את עוולות העולם המנותח והחיצוני שהפך משום ממה ללגיטימי. כמובן שיהיו שם גם שני בחורים שיתחרו על לבה, כל אחד מן העבר השני של המתרס.

איך שלא אסובב את זה, הסרט מעניין. זה לא סותר את העובדה שהכל שם נע מקרינג' למעורר פלצות, ושהחשש שהמתרחש בסרט יתגשם באיזשהו תרחיש אימים לא ממש משאיר זמן להתרכז בעלילה. חובבי הז'אנר? זה בשבילכם. כל השאר? חוויה קריפית שתישאר איתכם כמה ימים אחרי, ולא בקטע טוב.

ועוד משהו קטן. רציתם לדבר על עוולות החברה המודרנית? להעביר מסר? לקרוא לא להסתכל בקנקן? אפשר לעשות זאת בצורה קרובה יותר למציאות בפעם הבאה. גם לוותר על המסר זה בסדר לפעמים.


אל תוך האש: הבת האובדת | Into the Fire: The Lost Daughter

וקצת דוקו לסגירת השבוע. סדרה תיעודית בשני חלקים המגוללת את חייה של קאת'י, שמסרה את בתה לאימוץ אי שם בשנת 1989. ב-2010, לא מעט שנים אחרי, היא תגלה שבתה, שזכתה לשם אונדריה, נעלמה בלי שאף אחד יודע לאן.

''אל תוך האש: הבת האובדת'', תיבת פנדורה עם סוף מפתיע (צילום: נטפליקס)
''אל תוך האש: הבת האובדת'', תיבת פנדורה עם סוף מפתיע (צילום: נטפליקס)


תיבת הפנדורה הזו מובילה לחשודים שבאים והולכים, לחיפושים חוזרים ונשנים אחר קצה חוט, ולסוף מפתיע. הסדרה שלפנינו היא אמנם בת שני חלקים בלבד, אבל היא עולם ומלואו. היא סיפור על אימהות, על חלום ההורות ושברו, על דאגה למשהו ממך למרות שהוא רחוק, ועל סוף מורכב לפרשה מורכבת עוד יותר.