אמש (שישי) באולפן שישי 12, שודר ראיון שהעניקו המפיק והדוקומנטריסט המוערך אלכס גיבני והבימאית אלכסיס בלום, ליונה לייבזון, בנושא סרטם "תיקי נתניהו" שהוקרן בקנדה. 

הפורמט של "מחוברים" ממשיך לעבוד, גם כשרואים את גיא זוארץ מתקן פנצ'ר
קפצו למים: "הכרישים" נתנו בראש לאח הגדול

סרט לא מחמיא לנתניהו ומשפחתו, עם אמירות מצד יוצרי הסרט על המשולש הקדוש, נתניהו, רעייתו ובנו יאיר, שלא צריכות להפתיע אותנו, כי כבר שמענו אותן ממקורות אחרים ולכן לא הייתה פה תגלית מסעירה, ואף אחד לא המציא את הגלגל.

אבל, וזה אבל משמעותי, כאשר מפיק הסרט והבימאית המפורסמים שנוהגים לעשות סרטים על אישים מושחתים וגדולים בהיסטוריה, ביניהם פוטין וכדומיו, ועכשיו גם ביבי נכנס לרשימה המלוכלכת שלהם, כאשר הם מטנפים על נתניהו ואומרים עליו שהוא חסר חוט שידרה מוסרי ואדם שאין לסמוך עליו ועוד "מחמאות" כאלה ואחרות, גם אנחנו מוכתמים בכתם המכוער הזה.

הפרט הקטן אבל חשוב הזה, לא הטריד את יוצרי הסרט, כי מן הסתם, הם יגרפו לכיסם רווחים נאים כאשר הוא יופץ בכל העולם. הם שגו לגמרי לטעמי, מתוך התעלמות מכוונת, כאשר טענו שהסרט לא יפגע בישראל בשום צורה שהיא, כי הסרט מבדיל הבדלה מוחלטת בין ראש הממשלה למדינת ישראל, בין אישיותו המפוקפקת, לבין  ישראלים טובים, חכמים, אינטליגנטים ופטריוטים כפי שהבימאית כינתה אותם, המשתתפים בסרטה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בולשיט. הסרט אולי לא יפגע בישראל, אך הוא יפגע בישראלים, שבכל מקום אליו יגיעו ברחבי העולם, הם אוטומטית יקושרו לתדמית השלילית של ראש הממשלה והשחיתויות שלו, כפי שהן מתוארות בסרט.

כי הרי זה דרך העולם לשפוט אזרחים, על פי המנהיג שבו הם בחרו. אני משערת שבמלחמת העולם השנייה, נהגו לחשוב שכל גרמני הוא נאצי, גם אם הוא לא בחר בהיטלר, וכל עזתי, נחשב מחבל, כי רוב העזתים בחרו בחמאס.

מסקנה? כל שונאי נתניהו ומשפחתו, אל לכם למהר ולשמוח לאיד על השפלתו של ביבי, כמו שאל לכם למהר ולשאוף לראות כמה שיותר מהר את בית הדין בהאג מוציא צווי מעצר נגדו, כי הבושה הנובעת ממהלכים אלה, ואין ספק שיש פה בושה עצומה, תדבק גם בכם ובכל אחד מאיתנו.

יחד עם זאת, למרות שבימאית הסרט, שגתה כשאמרה שהוא לא יפגע בתדמיתה של ישראל, היא לא שגתה בהבחנה, שנתניהו מרבה להגיד ולחזור על המשפט: "אני לא זוכר" על כל שאלה שנשאל בחקירותיו, כאילו הוא מזלזל בכולם ולא אכפת לו אם מאמינים לו או לא.

אם לשפוט לפי הנראות בלבד, כי אף אחד לא יכול לקרא את מחשבותיו ותחושותיו האמיתיות של ראש הממשלה, נראה שבאמת לא אכפת לו מכלום. והלוואי שנתבדה.  

בחזרה למהדורת החדשות אמש. עוד ידיעה רעה אחת רדפה ידיעה רעה אחרת. זה התחיל עם הקלטות קשר חמאס שחושפות שמחסני הסיוע מלאים עד אפס מקום מכמויות הסיוע ההומניטרי שישראל מעבירה לעזה וחמאס שמשתלט עליהם, כבר גרף לגיסו, ממכירתם, חצי מיליארד דולר ובעזרתם הוא מגייס כוחות חדשים, מה שמאפשר לו שליטה מוחלטת ברצועה ומה שמשפיע על הסיכויים לעסקת חטופים כי אין עליו שום מנוף לחץ.  ולחשוב שבתחילת המלחמה אמר גלנט שיהיה עוצר מוחלט על עזה ולא ייכנס לשם מזון, דלק או חשמל.

מה עוד שאחיזה בציר פילדלפי שביבי אחז בו כתנאי לעסקה, בסוף מתברר שהוא "בלון ללא חמצן" אמר ישראל זיו.  רציתם "פסע מניצחון" חלומו הרטוב של נתניהו? קיבלתם פסע מכישלון.

ולידיעה הרעה הבאה. אנחנו לקראת מלחמה בצפון, וביבי כבר הודיע שחייבים לשנות שם את המאזן. על פי דיווח של דנה וייס, גורם בטחוני אמר שעלינו להיערך למלחמה ארוכה בצפון שתגבה מחירים כבדים.

הלאה. הטירוף מכה בכל עוזו. שלוש נשים נעצרו ונאזקו. ומה פשען הנורא? הן העזו להיכנס לבית כנסת ופיזרו במקום, פליירים עם תמונות החטופים. שלוש נשים אכפתיות שדואגות לגורל אחינו ואחיותינו, נכנסו לבית כנסת שאמור להיות מקום פתוח לציבור, ולקבל בברכה כל מי שרוצה להיכנס ולחסות בצילו. ובמקום חסות, הן קיבלו חסות בצילו של בית מעצר כשהן מובלות לתא המעצר אזוקות בידיהן וברגליהן .

וכל זה, ברוח המפקד חובש הכיפה המשתעשע עם אקדח צעצוע דמיקולו וכל שני וחמישי עולה להר הבית עם החיוך האינפנטילי על פניו ומפר את הסטטוס קוו, רק בשביל לעצבן. הייתי רוצה לראות אותו עולה לשם לבד, בלי כל אנשי הביטחון שמקיפים אותו ושומרים על הדובי לא לא הזה, כשהוא צועד לשם שמח וטוב לב, ולעזאזל עם פיגועים ביהודה ושומרון, שהם פועל יוצא מהפרובוקציות שלו.

עורך דינם של שלוש הנשים שנעצרו כאילו היו אזרחיות ברוסיה תחת סטאלין, אמר: "צריך לשים קץ לרדיפה פוליטית ומעצרים פוליטיים". גיא פלג, מצידו תהה למה כולנו הופתענו? האם לא ברור שכאשר יש משטרה פוליטית, אין דמוקרטיה? ועוד תהה פלג: איך נותנים לעבריין מורשע כמו בן גביר להחזיק אזרחים במעצר מנהלי?

ואני שואלת: למה ערוץ 12 בכלל נותן במה לבן גביר? הוא ניזון מפרסומות רעות ועף על עצמו בכל פעם שמעלליו נחשפים לציבור ועומדים לדיון בכל פאנל חדשות, כפי שהיה אתמול במהדורה, שחלק ניכר ממנה, עסק באיש ההזוי הזה. ולכן אתם במערכת החדשות, רק מעודדים אותו להמשיך ולטרלל את המדינה ונושאים באשמה של אותו טרלול, לא פחות ממנו.  

ובכל זאת, אי אפשר לסיים בלי איזושהי נימה אופטימית. בנט, לוקח בגדול, בסקר על מי המועמד הכי מתאים לראשות הממשלה. כן, אותו בנט שהוא וממשלת השינוי שהקים, לא רק הלכו לעבודה, אלא עבדו באמת. בכל זאת, העם הזה רחוק מלהיות טיפש והוא ניחן בכושר הבחנה שאין לזלזל בו. 

הסקר הזה, גם מסתיר בחובו, נימה הומוריסטית וחידה לא פתורה: את בנט לא רואים ולא שומעים על מסכי הטלוויזיה ולפעמים אני תוהה לאן נעלמו עקבותיו, ובכל זאת ככל שהוא ממעיט להופיע ולהשמיע, הוא רק הולך ומתעצם והופך למלך הסקרים, כאילו היה איזושהי דמות אווטארית וירטואלית.