ישראלים רבים במרכז הארץ נתפסו לא מוכנים עם הישמע האזעקות בשעות הבוקר (ראשון) המוקדמות, ובערוץ 13 נתפסה התדהמה בשידור חי. ההתרעות הופעלו בזמן תוכנית הבוקר בהגשת עומר ירדני ורותם ישראל, ומתוך הרגל אמר ירדני כי "התחדשו האזעקות בצפון", ומייד תיקן את עצמו כשהבחין ביישובים במרכז הארץ.

ישראל העירה כי "אני לא אומרת אם זה ידוע או לא, אבל בימים האחרונים נתקלנו בתקלות של התרעות, בעקבות הטמעת מערכת פיקוד העורף". ירדני אמר: "יכול להיות שזה הגיוני מה שאת אומרת, כי אנחנו רואים פה אזורים מאוד נרחבים, גם בשפלה וגם במרכז. הייתי מתייחס לזה מאוד בזהירות". ישראל סיכמה: "אנחנו עם העיניים על ההתרעות, אבל לוקחים בשיקול אפשרות של כשל טכני".

ירי מתימן למרכז (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ירי מתימן למרכז (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אזעקות חריגות נשמעו הבוקר, כאמור, בגוש דן ובאזור השפלה. לאחר זמן קצר התברר כי מדובר בטיל קרקע-קרקע שנורה מכיוון תימן שחצה לשטח הארץ מכיוון מזרח ונפל בשטח פתוח בשפלה, כשישה קילומטרים מנמל התעופה בן גוריון.

תשעה גברים ונשים במצב קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן. במשרד החינוך הוחלט, לאחר התייעצות עם פיקוד העורף, כי הלימודים ברחבי הארץ יתקיימו כרגיל.

במקום לרכוש עוד מטוסי קרב: הצעדים שצה"ל היה צריך להוביל בעשורים האחרונים | יצחק בריק
הפור נפל: עוזי רבי משוכנע - זה האזור בישראל שאיראן החליטה לשים על הכוונת

בחיל האוויר מתחקרים את חדירת הטיל שנורה מתימן. מבדיקות ראשונות עולה כי מדובר בטיל קרקע קרקע שטס כעשר דקות מרגע השיגור ועד שהגיע לישראל. הוא חצה את האטמוספירה וחזר אליה. במהלך מעופו התגלה על ידי מערכות ההתרעה ושוגרו לעברו מספר טילי חץ. כרגע בצה"ל בודקים האם טילי היירוט פגעו בטיל. ההערכה היא כי השברים שנמצאו באזור נתב"ג הם שברי יירוט.