תאגיד השידור הישראלי ציין הבוקר (שני) בהיכל התרבות בתל אביב, שנה לטבח 7 באוקטובר עם שורה של תכנים העוסקים בדרכם בשבת השחורה. באירוע, בהנחיית רוני קובן, הוצגו הסדרות, הסרטים והתוכניות החדשות, שיעלו באפיקי התוכן השונים של כאן, במהלך חודש אוקטובר ובחודשים הבאים.

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, כאן אמר: "התוכן שהופק בתאגיד לציון שנה למלחמה הוא תוכן שידור ציבורי ראשון במעלה, שמתעד את ישראל ברגעיה הקשים ביותר, ומתוך אהבה למקום הזה – מבקש לוודא שאסון ביטחוני וחברתי כזה לא יחזור."

תאגיד השידור הישראלי (צילום: רפי דלויה)
תאגיד השידור הישראלי (צילום: רפי דלויה)

גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד אשר מסיים בעוד חודשיים כהונה של 8 שנים אמר בכנס: "על אף הימים הקשים בהם נמצאת המדינה ולמרות ההישגים המרשימים של התאגיד, נראה ששר התקשורת ממשיך בעצם הימים הללו בניסיונותיו הבלתי נלאים להיטיב עם בעלי ההון ולחבל בשידור הציבורי, כשהוא משתלח בשלל הזדמנויות בתאגיד, מנהליו ועובדיו תוך האשמתם בהאשמות קשות ומופרכות. לצערי, ההבנה כי ברוב המדינות המערביות שידור ציבורי עצמאי הוא חלק מסממני הדמוקרטיה אינה משנה לשר דבר, אולי להפך". אמר עומר. 

חגורת אש עוצמתית: צה"ל החל בגל תקיפות גם מעבר לביירות

עומר המשיך בתקיפות: "ניסיונותיו למנות לוועדת האיתור, שתמנה את חברות וחברי המועצה הבאים, אנשים שחרטו על דגלם שנאה יוקדת לתקשורת בכלל ולשידור הציבורי בפרט, הם סכנה של ממש הן לשידור הציבורי והן לתקשורת החופשית בישראל. מדובר במהלך מדאיג מאד שמטרתו שקופה וברורה – חיסול עצמאותו של התאגיד והכפפתו לשר. מצב שכזה עלול לשנות מהותית את התאגיד, שקם מתוקף חוק שמטרתו העיקרית והחשובה ביותר הייתה הבטחת עצמאותו והניתוק מגורמים פוליטיים, תוך הקפדה שלא תהייה להם דריסת רגל בשידוריו, בתכניו ובפיקוח עליהם. והנה יש מי שמנסה לאתגר את החוק.  אני כולי תקווה כי ניסיונות אלו ייבלמו, שכן אחרת מחזירים במודע את חוליי רשות השידור והורסים הישג משמעותי כל כך". 


שר התקשורת, שלמה קרעי הגיב לדבריו של עומר למעריב: ״אני מצר על כך שיו״ר מועצת התאגיד מנצל במה כואבת וקדושה לזכר הנופלים והנרצחים כדי להשתלח בשר התקשורת. לטעמו של יו״ר מועצת התאגיד, מועצה ציבורית שתפעל לייצוג מגוון הדעות בציבור הישראלי ולא תאפשר הסתה כנגד מדינת ישראל בערוץ מכאן 33 היא מועצה פוליטית. לו יהי. אמשיך לפעול מכח החוק ומכח המנדט שהפקידו אזרחי ישראל בידי הממשלה הזו לטובת הציבור כולו. שנה חדשה - מועצה חדשה. בעז״ה בקרוב״.

טל פרייפלד, סמנכ"לית הטלוויזיה, כאן: "לפני שנה נפגשנו בכנס התוכן ודיברנו על פרויקטים שצפויים לעלות לקראת 50 שנה לציון הטראומה הגדולה של מלחמת יום כיפור. לא יכולנו להעלות על דעתנו את מה שיקרה בשנה הארורה הזו. לתיעוד יש חשיבות רבה מאוד בשידור הציבורי- זה תפקידנו". פרייפלד הוסיפה: "כל הפרוייקטים המוצגים כאן ישמרו וישארו לנצח בארכיון השידור הציבורי כדי שלעולם לא נשכח את אלה שהופקרו להיחטף,  להיפצע, למות, את הגיבורים שהצילו את מי שרק יכלו תוך כדי הקרבה עצמית, את אלה שאחראים ואת אלה שהתגייסו רק כדי לסייע במה שאפשר כדי להקל ולנסות שיהיה פה טוב יותר. נזכור ולא נשכח והלוואי ולעולם לא עוד".

באירוע הוכרז כי הזוכה בפרס תאגיד השידור הישראלי לשנת 2024 הינה סדרת התעודה "האחת", ששודרה בספטמבר 2023 בכאן, והביאה את סיפורה של טייסת הפנטומים 201 במלחמת יום הכיפורים. יוצרי הסדרה מבית קסטינה הפקות, אמנון רבי וסימה קדמון, ובמאי הסדרה, גלעד טוקטלי בעת הענקת הפרס מאת ו"ר התאגיד, גיל עומר, ומנכ"ל כאן, גולן יוכפז.

הענקת פרס תאגיד השידור לשנת 2024 (צילום: רפי דלויה)
הענקת פרס תאגיד השידור לשנת 2024 (צילום: רפי דלויה)