נפגשתי עם העיתונאי רוני קובן הבוקר (שני) בכנס השנתי של תאגיד השידור הישראלי שהוקדש כולו לטבח שבעה באוקטובר והציג שורה של תכנים שנעשו במהלך השנה החולפת במסגרת המלחמה. בראיון ל״מעריב״ סיפר קובן על המורכבות בלהיות עיתונאים במדינה הזו, השינוי שעבר בשנה האחרונה וכמה הרגיש, כמו רוב הישראלים, שבאותה שבת שחורה דני קושמרו הפך להיות ׳האמא והאבא׳ של המדינה. 

"הכנס השנה מוקדש כולו לאירועי שבעה באוקטובר עם שלל פרויקטים חשובים, יצירתיים, מרגשים ומטלטלים. גם בעולם הדוקו, הדרמה, פודקאסטים ותוכניות רדיו", אמר בפתח הראיון. "נראה גם קטע מתוך העונה החדשה של התוכנית שלי, ׳פגישה׳. למעשה, אנחנו רוצים להראות למפיקים ולתקשורת – מה צריך להיות משודר בימים אלה".

לא המחסור בדלק או חשמל: זה החשש הגדול של חיזבאללה | האזינו
העיתונאי מאיחוד האמירויות: ניצחון של ישראל על חיזבאללה - ניצחון של כל המזרח התיכון

למרות הקילומטראז׳ שלך בתור עיתונאי, השנה הזו אני מניחה גרמה לכולנו למעין זליגה מסוימת בין העיתונאי שאתה לאזרח שאתה. ספר לי איפה זה פוגש אותך? 
״תראי, אומרים על השנה הזאת שהיא בעצם יום אחד שלא נגמר, וזה נכון. אז גם אני, כמו כל הישראלים, כל כמה שבועות מרגיש אחרת. למזלי אני רק נפגע ׳פריבילגי׳. אין לי ילד בצבא, לא נחטף לי אף קרוב משפחה. לעומת זאת, חברה מאוד טובה שלי איבדה בן, אז קשה לי להגיד לך באמת מה אני מרגיש מול זה. תמיד שאלו אותי בהקשר של דוקומנטריסט שמתערב בסיפור והאופן בו אני מצליח להגן על עצמי, אבל זאת הייתה שנה כל כך קשה ומזעזעת. האדמה רעדה ואני כמו כולם. כל יום לכשעצמו והתקווה לבנות פה משהו חדש", אמר.

עוד הוסיף: "אבל את יודעת מה? דבר אחד שהולך איתי לאורך הדרך הזאת, הוא למעשה החשיבות של האחדות. כמה חשוב לא להתעסק רק ב-20% שמפרדים בינינו, אלא ב-80% שמחברים בינינו. אני מעביר המון הרצאות ומסתובב ברחבי הארץ הזאת, ואני פוגש בחרדים, ערביי ישראל והמון אנשים שהם לא בהכרח מהמקום והקבוצה שלי. ואותם אנשים מבכים את השנאה הזו, את מה שקורה לנו בפנים. זה משהו שהשנה השתנה אצלי. אני אעשה הכל".  

כפר עזה לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
כפר עזה לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

מה אתה חושב על הסיקור החדשותי של המלחמה? 
"קשה לי מאוד להגיד. אני לא חושב שיש מגישי חדשות בעולם שהתמודדו עם משהו כזה. אני חושב שהמגישים הפכו להיות, לפחות בשבועות הראשונים, האבא והאימא של המדינה הזאת. אני לא אשכח לעולם את השידור של דני קושמרו בשבעה באוקטובר. אני חושב שהאיש הזה החזיק מדינה שלמה ברגעים האלה".