סוף שבוע עמוס רגשות מעורבים. מצד אחד הרבה מאוד שמחה בעקבות חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הארכי מחבל שליווה אותנו בעשורים האחרונים, דואג לאיים בלי סוף ובשנה האחרונה גם לקיים את הבטחותיו.

מצד שני, אנחנו רגע לפני מלאות השנה לבוקר השבת השחורה, והחטופים עדיין לא זכו לשוב הביתה ולחגוג את חגי תשרי לצד בני המשפחה והחברים. אין אלא לסגור את סוף השבוע עם קצת אסקפיזם, ולייחל שנקבל עוד בשורות טובות גם בגזרה הזו. 

הזאבים של הוליווד חוזרים: האם קלוני ופיט איבדו את הניצוץ? | אפל TV פלוס
מחפשים בינג' לחג? יתכן שפספסתם את הסדרה המטלטלת הזו | נטפליקס

רק לא זה | Nobody Wants This

מעשה במגישת פודקאסט לשעות לילה מאוחרות ואתאיסטית להחריד, וברב. לא, זו לא התחלה של בדיחה עבשה משנות התשעים. כך בדיוק מתחיל 'רק לא זה', הסרט החדש והמעולה בכיכובם של קריסטן בל וארדם ברודי. אז הכירו את ג'ואן, הראשונה שתיארתי מן הסתם, שדי מאסה מעולם הדייטים, הדושים האמריקאיים הטיפוסיים, ושלל שרב. ובדיוק בגלל זה היא מדברת על כל הנושא בפתיחות יתרה בפודקאסט משותף לה ולאחותה.

הוא, נואה, רב מאוד ליברלי יחסית למה שהיינו מצפים, נופל דווקא עליה, למרות שהיא ממש לא הבחירה הטבעית לרב, או לכל בחור יהודי שיודע שאמא שלו לא תכניס הביתה מישהי שאינה חלק מאיתנו. אבל זה קורה, כנגד כל הסיכויים, וזה קורה מהר מאוד. ג'ואן ונואה נכנסים לסחרור שאף אחד מהם לא ציפה, וזאת למרות שהדרך ממש לא הולכת להקל עליהם. 

רק לא זה | Nobody Wants This (צילום: באדיבות נטפליקס)
רק לא זה | Nobody Wants This (צילום: באדיבות נטפליקס)

מזמן לא צפיתי בקומדיה רומנטית שנהניתי ממנה לכל אורך הדרך, וגם לא הבטתי הצידה בפרצוף של 'ידעתי שזה יקרה'. כמובן שישנם דברים צפויים, כיאה לקומדיה רומנטית טיפוסית, אבל ברבות השנים הבנתי אין משהו שקריסטן בל יכולה לטעות בו. גם ברודי היה נפלא. 

לוסי | Lucy

ואם כבר שחקניות שאין שום סיכוי שייצא להן לא טוב – אז סקרלט ג'והנסון. הפעם, נכנסת ג'והנסון לנעליה של לוסי, צעירה שבילתה עם מישהו שסיבך אותה כהוגן. רגע אחרי שהוא מאלץ אותה למסור חבילה חשודה בבית מלון, היא מוצאת את עצמה נחטפת על ידי קרטל סמים קוריאני שהחל לשווק סם חדש ומסוכן.

לרוע מזלה, הוא יתפזר בגופה (אל תשאלו איך, תצפו), ובתגובה להשפעה החריגה של החומר, היא הולכת להשתמש בהרבה יותר אחוזים מקיבולת המוח בהשוואה לאדם רגיל. סתם למען ההשוואה, בני אדם משתמשים בדרך כלל באחוזים בודדים. 

Lucy (צילום: באדיבות נטפליקס)
Lucy (צילום: באדיבות נטפליקס)

לאחר שלוסי הופכת לכמעט כל יכולה באפס סיכויים, גורלה יצטלב עם זה של פרופ' סמואל נורמן (מורגן פרימן), מרצה למדעי המוח שלחם חוקו הוא מחקרים על פעילות המוח האנושי. יחד הם ינסו להבין מה צרכה בעל כורחה, והאם יש בגופה תגלית מדעית שתשנה את פני האנושות.

גילוי נאות: צפיתי בסרט, שיצא לפני עשור ועלה לנטפליקס לאחרונה, בחמישי בערב. מה שאומר שבדיוק כשהעלילה הפכה למופרכת מאין כמותה, נאלצתי לצאת למקלט הקומתי כי הייתה אזעקה. מודה שלרגע לא הבנתי מה מציאות ומה דמיון. חוץ מהעובדה שהסרט קצת משריט כמאמר המשורר, מעניין למדי. ומורגן פרימן. יתרון משמעותי.