ערוצי הטלוויזיה התאימו (ראשון) אמש את לוח שידוריהם בסימן ציון ערב שנה לטבח הדמים שאירע בשבעה באוקטובר 2023. מולם, ערוץ 14 החליט לשדר כרגיל את תוכנית ״הפטריוטים״ בהנחיית ינון מגל וספג ביקורות נוקבות מצד גולשים ברשת. "השישה באוקטובר. אי אפשר להתנתק מהמסכים. סיפורים על אזרחים שהופקרו לפני שנה, משפחות חטופים ונרצחים בסיפורים קורעי לב ושל אזרחים גיבורים שהיו שם כשהמדינה לא. ואז לוחצים בשלט על ערוץ 14", כתב אחד הגולשים.

"אולי הערב ׳הפטריוטים׳ יגלו אנושיות, הזדהות, זיכרון אבל - לא. הם במצב רוח נהדר. בדיחות עפות באוויר וסיכת חטופים נעלמה מדש הבגד. חרפה״, כתבה אחת אחרת בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר), לצד קטע בו נשמעים ונראים מגל וחברי הפאנל צוחקים. צייצן נוסף כתב: ״אמש כשבשלושת הרשתות 11-12-13 שידרו את הטרגדיה של העוטף בערוץ 14, שידרו את תוכנית בידור הפטריוטים״. 

בצל היחלשות החיזבאללה: האם סדרי העולם בלבנון עומדים בפני שינוי היסטורי?
בשקט בשקט: ישראל בדרך להפסיק להיות תלויה בחימושים האמריקאים

צייצן נוסף כתב: ״עכשיו אני מבין את ערוץ 14, שגם ביום כזה עושה משדר סליחות ושידור חוזר של הפטריוטים וממשיך להפיץ רעל. ככה זה כשאתה לא בטראומה״. אלון שני, דובר חברת חדשות 12, העלה גם הוא קטע לחשבון ה-X של מגל מתוך התוכנית ששודרה וכתב: ״ערב השבעה באוקטובר וכל הערוצים במשדרי זיכרון, עדויות וחשבון נפש על המחדל הנורא.

הפטריוטים, ערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)
הפטריוטים, ערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)

רק ערוץ תעלה 14 במפגן הזוי של צחוקים, דאחקות, ניסים ומשיחיות״. גם עיתונאי וואלה, דוד וורטהיים כתב: ״אצל המתחרים ב׳הפטריוטים׳ כבר עושים צחוקים״. עוד נכתב על ידי צייצן נוסף: ״מה זה מופע עליבות וזלזול, מופע הצחוקים והבידור של ינון מגל וחבורת הליצנים שלו. ערב ה7 באוקטובר…זה לא ראוי לגינוי אצלך״.

כזכור, ערוץ 14 ספג ביקורות רבות בעקבות החלטתם לא לפרוץ לשידור ביום שבת השבעה באוקטובר, בזמן ששאר הערוצים שידרו מתוך זירות הקרב ללא הפסקה. ערוץ 14 הגיב לשאלת ״מעריב״, האם הוא מתחרט על התנהלותו ביום השבעה באוקטובר: "בהוראת הרבנים הראשיים לישראל פתיחת הערוץ בשבת אינה מהווה פיקוח נפש.

חלילה לנו להתחרט על שמירת השבת. החל מהשבת הראשונה שאחרי ה7.10, בהוראת הרבנות הראשית, הערוץ משדר גל שקט מדי שבת בשיתוף עם פיקוד העורף. אנו גאים בסיקור הרחב שלנו את המלחמה, ועל היותנו הערוץ היחידי שמשדר חדשות ואקטואליה בלבד 24 שעות ביממה".