בסוף המאה הקודמת היה ריצ'רד לובוק סוחר מטבעות בריטי, בעל שם מצוין, אב למשפחה נורמטיבית עם רעיה ובן אוהבים, וגם בן לדת היהודית שהיה מקיים כמה ממצוותיה.

קפיצה של כמה שנים קדימה: לובוק הוא מגדולי סוחרי הקריסטל מת' באנגליה, מכור לסם בעצמו, עמוק בסצינת המועדונים בלונדון, גיי מוצהר, גרוש מאשתו, שבעצמה לסבית מוצהרת, נתון למעקב משטרתי, עד שנלכד ונשלח לכלא.

סיפורים שחייבים להישמע: "שחר אדום" חושפת את גבורת ה-7 באוקטובר
רימייק עם טוויסט: סרט האימה שמצדיק את עיבודו המחודש | מותחן השנה

לובוק היום - לפחות בזמן הכנת הסרט עליו - נראה כמו שהייתם מצפים מנרקומן לשעבר להיראות: רזה כמו שלד, גופו מעוקם, פניו הלא מגולחות הן גולגולת ושכבה דקיקה של עור, מעשן בשרשרת, ולמרות הרתיעה הראשונית שהוא מעורר, קשה שלא לחבב אותו במהירות. לובוק, כאמור, לא צמח בערוגה נרקומנית אופיינית.

אבא שובר שורות (צילום: באדיבות yes דוקו)
אבא שובר שורות (צילום: באדיבות yes דוקו)

אביו היה סוחר מטבעות ובמותו הוריש לבנו את החנות והעסק. אף שלא היה שלם עם הכיוון המקצועי שאליו פנו חייו, לובוק הממושמע קיבל על עצמו את הדין וכאביו הפך לסוחר הגון ומצליח. עד שלילה אחד פרצו גנבים אל החנות, רוקנו אותה ממאות המטבעות שבפנים, והותירו את לובוק חסר כל.

משהו עצום באותו לילה השתחרר בנפשו של הסוחר השמרן. הוא טס לדרום אפריקה, שם נהג לעשות עסקים, גילה את נטייתו המינית המודחקת, הצטרף למסיבות סמים, החל לסחור בסמים בעצמו, והביא את הידע שרכש אל מולדתו בריטניה.

תענוג לשמוע את לובוק מתאר את המהפך שעבר עליו, בוודאי על רקע דלות החומר המצולם והקליפים הטורדניים שבחר הבמאי במטרה למלא את החלל הוויזואלי החסר. לובוק, חופשי כיום, הוא אדם אינטליגנטי בצורה בלתי רגילה, אשר בורך גם באינטליגנציה רגשית גבוהה, המאפשרת לו לחוות ולתאר באופן עשיר את חייו יוצאי הדופן, חיים אשר בעצם מאפיינים כל שובר שורות. שווה לצפות בשובר הזה.