העונה החדשה של "מאסטר שף נבחרת החלומות" יצאה לדרך, ויצרה מיקס מעניין של משתתפי ריאליטי הבישולים הפופולרי לדורותיו. המשתתפים שלא ניצחו בגמרים בעונות הקודמות מקבלים כעת הזדמנות נוספת, ככל הנראה אחרונה, לקטוף את התואר המכובד של זוכה הריאלטי.

חלק מהמתמודדים שכבשו את עונות העבר זכורים לנו יותר וחלקם פחות. ביניהם בולטת במיוחד סמדי בומבה, מלכת הבישול המרוקאי, שחוזרת למטבח הפעם בלי הפרח על הראש, שהפך לאחד הסמלים המייצגים אותה.

שופטי מאסטר שף נבחרת החלומות: מיכל אנסקי, רותי ברודו, אבי ביטון ויובל בן נריה (צילום: יחצ)
שופטי מאסטר שף נבחרת החלומות: מיכל אנסקי, רותי ברודו, אבי ביטון ויובל בן נריה (צילום: יחצ)


הליהוק של סמדי הוא מתבקש. רק מצפייה בפרק אמש (שני) נראה כי סמדי משתלטת לכולם על העניינים, עומדת לכבוש את העונה ולחרוך את המסך עם השפה הייחודית לה. נראה כי גם השופטים יעברו סדרת חינוך אצל האישה והתופעה סמדי בומבה.

בפרק ההדחה אמש התחלקו המשתתפים לקבוצות: שלוש נשים, שלושה גברים וסמדי בומבה עם הקבוצה שלה, שנעלמה כי בומבה גנבה לכולם את ההצגה עם הצ'ופסטיק שלא הצליחה להגות נכון. סמדי בחרה להכין מרק חרירה מחומרי הגלם הבלתי מזוהים בעליל שבחר השף והשופט יובל נריה מהעולם הקולינרי שלו. הייתה שם צדיקה אחת בסדום, השפית רותי ברודו, הטילה את האשמה על נריה - בצדק, כשאמרה: "יש בן אדם אחד שאני מאשימה פה: יובל בן נריה".  

השף יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)
השף יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)


סמדי זכתה מהשופטים לתשבוחות על מרק החרירה, למרות שמי שצפה אמש חייב ליישר איתי קו ולהודות שזו הייתה אחת המנות הכי לא מגרות והכי לא פוטוגניות שהצטלמו על המסך בריאלטי הבישולים אי פעם. האם פיהם וליבם של השופטים היו שווים כששיבחו את המרק, או שבגלל שמדובר בדמות אהובה כמו בומבה, שמניעה את העונה, יש חריגות והנחות סלבס?

ואל תגידו לי עכשיו "הם לא יודעים של מי המנה שטעמו, אלו חוקי המשחק" - אני לא מאמינה לבולשיט הזה, וגם אם הם לא יודעים, אי אפשר לפספס של מי מרק החרירה שמזוהה כל כך עם בומבה.

ישנם כמובן עוד מתמודדים בולטים העונה כמו ליאור אוחיון, פרח רסלאן ואלברט איפראימוב.

בעוד אנחנו מנסים להתרגל למתמודדים החדשים-ישנים, צריך קודם להתרגל להרכב השופטים החדש, שגם השתנה העונה. מיכל אנסקי שחזרה לתוכנית אחרי היעדרות לא ברורה, רותי ברודו, והשפים הנפלאים אבי ביטון ויובל בן נריה שמביאים ניחוח מרענן ונוכחות של הדור הצעיר של הטבחים. אלו החליפו את הדור הוותיק של התוכנית, שהפך לחלק מחיינו ב-12 השנים האחרונות, ובהם חיים כהן, אייל שני וישראל אהרוני.

מיכל אנסקי, שנעדרה מצילומי הריאלטי האחרון של "מאסטר שף", הבטיחה שתחזור וכעת היא חוזרת ובגדול כשהיא מובילה את הטון של העונה ומחברת כל צוות השופטים. אנסקי היא ללא ספק השופטת הבולטת העונה, למרות שלצידה נמצאת רותי ברודו, שבדרך כלל שום צל לא יכול לטשטש את הנוכחות הדומיננטית והאישיות הכובשת שלה. אבל נראה שאנסקי השתלטה לגמרי על העניינים ונבחרה על ידי מפיקי התכנית להוביל את העונה. הרי היא כבר מנוסה בפורמט המדובר, אחרי שליוותה את תוכנית הריאליטי הקולינרית של קשת 12 במהלך 10 עונותיה הראשונות. 

מיכל אנסקי, רותי ברודו (צילום: אור גפן,אסף קרלה)
מיכל אנסקי, רותי ברודו (צילום: אור גפן,אסף קרלה)


אנסקי, כזכור, עברה אתגר לא פשוט במהלך השנים האחרונות כשהתמודדה עם תסמונת בל ששיתקה חצי מפניה, ושיתפה בגבורה בתהליך הקשה והכואב שעברה, בית היתר בסדרת ניתוחים שבדיעבד הצטערה שעשתה. כיום היא לגמרי חזרה אלינו, עם הייחודיות והחיוך הנעים והמרגיע שלה. נראה כי היא רק הייתה זקוקה לשנת שבתון כדי לאגור כוחות, למלא מצברים ולחזור מחודשת, חכמה יותר, פגיעה יותר ומחושלת יותר. 

הפרק אמש נגמר בהדחה ראשונה ומפתיעה של איתן סלומון, שף ובעלים של קייטרינג בוטיק, שניסה את מזלו בשנית בעונה הרביעית של נבחרת החלומות של התוכנית, כשהוא הגיע עם תוכניות גדולות אבל מצא את עצמו בחוץ עוד לפני שהתחלנו.