הקומיקאי האהוב ג'רי סיינפלד עורר סערה בשיח האמריקאי לאחר שאמר בחודש אפריל כי "השמאל הקיצוני והשטויות של הפוליטיקלי קוקרט (PC) הרגו את הקומדיה". היום (רביעי) הוא חזר בו, כשהתארח בפודקאסט של הקומיקאי טום פאפא, ואמר "זה לא נכון. אז אי אפשר להגיד מילים מסוימות על קבוצות - אז מה?", כך פורסם בעיתון "הגרדיאן". 

באפריל אמר סיינפלד בראיון ב"ניו יורקר" שהקומדיה בטלוויזיה "סובלת" כי "אנשים כל כך דואגים מלהעליב אנשים אחרים". עוד אמר אז: "שום דבר לא באמת משפיע על הקומדיה. אנשים תמיד צריכים את זה. הם כל כך צריכים את זה והם לא מקבלים את זה. זו התוצאה של השמאל הקיצוני והשטויות של הפוליטיקלי קורקט... כשאתה כותב תסריט, והוא עובר לארבע או חמש ידיים שונות, ועדות, קבוצות שאומרות 'הנה המחשבה שלנו על הבדיחה הזו' - ובכן, זה הסוף של הקומדיה שלך". 

סיינפלד (צילום: באדיבות yes)
סיינפלד (צילום: באדיבות yes)
 

לפי הדיווח, דבריו של סיינפלד עוררו סערה בקרב קומיקאים, כשאפילו הכוכבת לשעבר שלו ג'וליה לואי-דרייפוס נרתעה ואמרה: "כשאני שומעת שאנשים מתחילים להתלונן על הפוליטיקלי קורקט - ואני מבינה למה אנשים עלולים לדחות את זה - בעיני זה דגל אדום, כי לפעמים זה אומר משהו אחר. אני מאמינה שלהיות מודעים לרגישויות מסוימות זה לא דבר רע".

היום, בזמן שהתארח בפודקאסט Breaking Bread של הקומיקאי טום פאפא, סיינפלד התנצל על אמירותיו ואמר שהיו "שגויות". 

סיינפלד אמר: "אמרתי ש'השמאל הקיצוני' דיכא את אמנות הקומדיה. אני כן אמרתי את זה. זה לא נכון". הוא הסביר תחילה באמצעות דימוי: "אם אתה גולש סקי אלוף, אתה יכול לשים את השערים בכל מקום שתרצה על ההר ואתה בכל מקרה תעבור בשער. זו קומדיה. לא משנה מה התרבות, אנחנו עוברים בשער. אם אתה לא עובר בשער, אתה מחוץ למשחק. המשחק הוא, 'איפה השער, איך אני עובר בשער ויורד מהגבעה כמו שאני רוצה?'".

ג'רי סיינפלד (צילום: רויטרס)
ג'רי סיינפלד (צילום: רויטרס)

סיינפלד המשיך והסביר: "האם התרבות משתנה? והאם יש דברים שהייתי אומר פעם ואני לא יכול להגיד היום כי אנשים תמיד מזיזים [את השער]? כן, אבל זה היעד הגדול והקל ביותר", הוסיף. "אי אפשר לומר מילים מסוימות על קבוצות. אז מה? ההתבוננות שלך במציאות צריכה להיות מדויקת ועדיפה פי 100, רק כדי להיות קומיקאי. אז אני לא חושב כמו שאמרתי ש'השמאל הקיצוני' עשה משהו כדי לעצור את אמנות הקומדיה. אני לוקח את זה בחזרה עכשיו, באופן רשמי. הם לא". 

"זה לא ממקומי לאהוב או לא לאהוב את המקום בו נמצאת התרבות", הוסיף סיינפלד. "המקום שלי הוא לעבור בשער, אם אנחנו נשארים עם אנלוגיית הסקי שלי".