השוטר אדיר קדוש ז"ל נרצח אתמול (שלישי) בפיגוע בכביש 4, כחודש לפני חתונתו המתוכננת לבחיר ליבו אדי לוי. אתמול סוקר האירוע בכל ערוצי החדשות וסערה פרצה ברשת סביב הסיקור בערוץ 14, שבחר להעלים כליל את זהותו הלהט"בית של השוטר שנפל. 

האגודה למען הלהט"ב כתבו בחשבון X: "אין גבול לשפל שאליו ירדו. עוד לפני שנערכה הלווייתו של אדיר קדוש ז"ל, השוטר האמיץ שנפל בעת מילוי תפקידו, ערוץ 14, במהלך מביש ודוחה, בחר למחוק את אזכורו של בן זוגו מהידיעה, ובכך למחוק ציבור שלם. בזמן שעתידו של בן זוגו של קדוש ז"ל מתמוטט לנגד עיניו, ערוץ 14 מוחק את קיומו".

הזמנת החתונה של אדיר קדוש ובן זוגו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הזמנת החתונה של אדיר קדוש ובן זוגו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עוד כתבו האגודה: "זו אינה רק מחיקה של אהבתם, אלא מחיקה אכזרית של זהותם. האירוע הזה מדגיש שוב את המציאות הכואבת, בעוד שאנו שווים במוות ומספיק טובים להקריב את חיינו למען המדינה, עבור רבים מדי איננו שווים בחיים ואיננו זוכים להכרה בזכויותנו". 

חבר קהילה כתב ברשת: "אנחנו טובים בשביל ״יחד ננצח״ ובשביל למות בשביל המדינה. כשזה מגיע לכבוד הכי בסיסי - הבחירה האישית שלנו עם מי לחיות, יש למקומות כמו ערוץ 14 את החוצפה וחוסר הבושה להעלים את הפרט הזה מהודעת המשטרה. אפילו לגיבורים מתים אין להם כבוד. איכס". 

רס''מ אדיר קדוש ז''ל  (צילום: דוברות המשטרה)
רס''מ אדיר קדוש ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

גולש נוסף כתב: "בערוץ 14 מתעלמים לחלוטין מזה שהשוטר שנרצח היום בפיגוע היה מאורס לבן זוגו שהיו אמורים להתחתן בעוד פחות מחודש. הם העתיקו את ההודעה של דוברות המשטרה ומחקו את השורה על זה שהוא מאורס לבן זוג ועמד להתחתן. פנינו כמה אנשים שונים לדיגיטל של ערוץ 14 - שבחרו לסנן ולהתעלם. חרפה!" 

אדיר קדוש ז"ל הובא אמש למנוחות. אמו של אדיר, טליה, ספדה לו: "הייתה לך רגישות מיוחדת לבעלי חיים, גם על הלימודים לא וויתרת. סיימת תואר ראשון במשפטים, בעוד שלושה שבועות היית צריך להתחתן עם אהוב ליבך, אתה מקור גאוותי. זה לא אמיתי שאני מדברת עלייך בלשון עבר. ילד שלי, היה לך כל כך הרבה חלומות שלא הספקת להגשים. מזל שהיו לנו יומיים ביחד בכיפור, אתה גיבור, גיבור אדיר. אני מצדיעה לך בפעם האחרונה, אני אוהבת אותך עד בלי די. תשמור על כל המשפחה. אני אצטרך את העזרה שלך, יהי זכרך ברוך. חיים של אמא שלו בלב, בן אהוב שלי".

לוויתו של רס''מ אדיר קדוש (צילום: אלוני מור)
לוויתו של רס''מ אדיר קדוש (צילום: אלוני מור)