מהדורת חדשות שישי בקשת 12 עסקה אתמול בחיסולו של סינוואר רב המרצחים. אוהד חמו דיווח שארצות ערב "מחבקות" היום את סינוואר שהפך לקדוש וגיבור בעיניהם, והייתי מוסיפה באותו הקשר טיעון משלי, שערוצי החדשות שלנו די תרמו לכך שהוא הפך לאייקון בעיני אויבינו, כי התקשורת שלנו עסקה ועוסקת בניתוח אישיותו של האיש השטני הזה בצורה מוגזמת.

כל חברי הפאנל והפרשנים של המהדורה אמש הסכימו פה אחד שהחיסול היה הצלחה יוצאת דופן של צה"ל וניצחון על הרוע האולטימטיבי, והסכימו שזאת שעת כושר לעשות עסקה ולהחזיר את החטופים. אפילו דדי שמחי, ציוני גאה שעל פי דעותיו נחשב ניצי בכל הקשור למטרות המלחמה, שינה פאזה והסכים עם דעת הרוב שאחרי החיסול, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתגמש ולהתפשר על מנת להגיע לעסקה.

יש לציין שלא היה כל חדש בשיח הזה, כי מאז החיסול הסנסציוני, לא רק הפרשנים של הרשתות בישראל רואים בו הזדמנות ופריצת דרך לשנות את פני המציאות, אלא פרשנים של ערוצי החדשות בעולם כולו תומכים באותה סוגיה.

דדי שמחי  (צילום: חדשות 12)
דדי שמחי (צילום: חדשות 12)

ובכל זאת, קרה משהו חדש ומפתיע במהדורה שייתכן והתחמק מעיני ואוזני צופי הערוץ האדוקים. דוקטור יובל ביטון, ראש המודיעין של השב"ס לשעבר, שהצטרף אתמול לפאנל וברזומה שלו רשום מספר השעות הכי גדול בהן בילה במחיצתו של סינוואר ולמד להכירו לפני ולפנים, סיפר שבאחת השיחות האחרונות שלו עם הרוצח הנתעב, האחרון אמר שאחרי שישוחרר מהכלא הישראלי, ברגע שיבחין בחולשה בחברה הישראלית, הוא ידאג לתקוף את ישראל.

כאשר דוקטור ביטון מצטט את דברי סינוואר אודות החולשה שתתגלה בחברה הישראלית, היש רמז עבה יותר לכך שהוא התכוון לשסע והפילוג שנוצרו בעם בתקופה שההפיכה המשפטית המשטרית יצאה לדרך? אותה הפיכה שיצרה מצב כאוטי? הרי עד היום, חברי הליכוד וכל המצדדים בממשלת הימין על מלא, טוענים שבגלל "השמאל האנרכיסטי" כפי שמכונים הקפלניסטים, חמאס תקף בשביעי באוקטובר כי הוא זיהה את הסדקים בחברה הישראלית המפולגת.

ערוץ 12, הידוע כערוץ שאינו חוסך שבטו ממפלגת השלטון והעומד בראשו, הפעם ירה לעצמו ברגל בדיווח שמסר דוקטור ביטון על כוונותיו ותכניתו השטנית של סינוואר. וסיפק לאויביו ביניהם ערוץ 14 אויב תקשורתי, בשר לנעוץ בו את שיניו ולהוכיח את טענותיו החוזרות ונשנות שאוקטובר השחור קרה בגלל השמאל האנרכיסטי.

ינון מגל חוגג את חיסול נסראללה ב''פטריוטים'' (צילום: צילום מסך)
ינון מגל חוגג את חיסול נסראללה ב''פטריוטים'' (צילום: צילום מסך)

אותו שמאל שבמחאתו העיקשת החליש את החברה הישראלית ושימש אור ירוק למחבלים לצאת למתקפת טרור. הרי בכל פעם שמישהו רק מעז לצייץ שביבי והליכוד אשמים בטרגדיה הנוראה של השביעי, מיד קופצים כנשוכי נחש, כל ה-מאי גולנים והדיסטלים והאמסלמים ומאשימים בחזרה את השמאל ה"בוגדני".

אולם בואו נחזור לפרופורציות. אמנם, למראית עין, דבריו של יובל ביטון, נראים כמו נבואה רעה שהתגשמה, כלומר נבואה כפי שסינוואר חזה אותה, על היחלשות החברה הישראלית שתשמש לו קרש קפיצה לטבוח, לרצוח, לאנוס ולשרוף.

אולם האמת חייבת להיאמר. גם אם יש קמצוץ של צדק בגרסה שטוענת שהמחאות ההמוניות החלישו אותנו בעיני חמאס, האשמה העיקרית נופלת על הממשלה שמלכתחילה יצאה לדרך בעזרתו ה"אדיבה" של יריב לוין וחבר מרעיו, לבצע תכנית מהפכנית נגד מוסדות החוק, ומבחינתם, לעזאזל עם ההשלכות של תכנית כזו שתיצור פילוג ושסע בעם ובלבד שיריב לוין יהיה מרוצה, וגם ראש הממשלה, שממילא מסוכסך עם מוסדות החוק בגלל התיקים התלויים נגדו.

יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם אם טענתי אולפן שישי סיפק לערוץ המתחרה 14, ולנבחרי הממשלה, קרדום לחפור בו בעקבות המידע שסיפק ביטון על סינוואר (ולא אתפלא אם אותו ערוץ ו"הפטריוטים" ובראשם ינון מגל וה-"אוי אוי אוי" המפוקפק שלו, יעשו בקרוב שימוש ציני באותו מידע על מנת לחזק את האג'נדה שלהם), עדיין נשאר ערוץ החדשות הכי אובייקטיבי ואותנטי, שלא חושש גם לירות לעצמו ברגל, ובלבד לדווח את העובדות כמות שהן.

אני לא יכולה לתאר לעצמי את ערוצי השופר של נתניהו, אוזרים אומץ ומספרים מידע שעלול לחבל בהשקפת העולם הימנית שלהם. להיפך, מידע שכזה יישאר על רצפת חדר העריכה. יחי ההבדל הקטן.

וכהוכחה נוספת לאובייקטיביות של אולפן שישי קשת 12, אתמול הוא נתן קרדיט לראש הממשלה על החיסול של סינוואר. אמנם, לא שכח בצד המחמאות, לציין שראש הממשלה לקח מאה אחוז קרדיט לחיסול הרוצח, ואפס אחוז לקיחת אחריות על אירועי הזוועה באוקטובר, אולם לא ראיתי שערוץ 14 יודע להתעלות לגודל השעה ולהחמיא אי פעם לאופוזיציה כאשר הדבר מתבקש.

בנימין נתניהו על חיסול סינוואר (צילום: לשכת ראש הממשלה)

לסיכום, הנימה הכללית ששלטה במהדורת אמש, מלבד דיווחים שוטפים, אמרה דבר אחד מפורש: אחרי חיסול סינוואר, הממשלה צריכה לשקול איך ממנפים את ההישג העצום בחיסולו, לטובת חיסול המצב המלחמתי בכל הזירות.

ומי צריך פרשנים מלומדים, כאשר אישה עזתית פשוטה, שואלת את שאלת מיליון הדולר: ישראל "חיסלה את נסראללה וסינוואר והניה ואת דף, חלאס, מה עוד יש לה לחפש מלבד לסיים את המלחמה?"

מה שאותה עזתית לא יודעת הוא, שהממשלה וראשה, שבויים בידי בן גביר וסמוטריץ', שרוצים מלחמת גוג ומגוג חיסולם של כל המחבלים, עד האחרון שביניהם והתיישבות בעזה. חובת ההוכחה עכשיו על ראש הממשלה באם ייענה לדרישתם ההזויה.