כשברקע התרעות על אזעקות בחיפה, העיתונאי והמגיש יואב לימור פנה היום (ראשון) לצופים בתוכניתו בקשת 12 ופצח במונולוג בן שתי דקות בו הוא מבקר בחריפות את פועלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנים האחרונות וטוען כי: ״׳סינוואר, צמרת החמאס, חיסול נסראללה, צמרת חיזבאללה׳, צריך גם לקבל את הקרדיט והאחריות על מה שקרה כאן קודם והוא האחראי״. 

בפתח דבריו אמר: ״ביום חמישי האחרון, כמה דקות אחרי שנודע סופית כי יחיא סינואר חוסל בשעה טובה בעזה, שאל אותי חבר, אם התפכחתי סוף סוף והבנתי שביבי הוא הגדול מכולם? ׳כן׳, השבתי לו, ׳התפכחתי׳. ואני רוצה להודות שנתניהו צדק לכל אורך הדרך״.

עוד המשיך: ״החבר הופתע, ׳אתה רציני?׳ הוא שאל אותי. ׳בטח׳, השבתי לו. אני רוצה ׳להודות׳ לנתניהו על כך ששחרר את סינואר מהכלא. ואני רוצה להודות לנתניהו על כך שאפשר לו לבנות בעזה מפלצת שלטונית וצבאית. ואני רוצה להודות לו על כך שהוא היה אדריכל הכספים של החמאס עם 30 מיליון דולר שהועברו לעזה בממוצע כל חודש. בסך הכל יותר ממיליארד וחצי דולרים שממנו את המפלצת הצבאית הזאת״.

״אני רוצה להודות לנתניהו על כך שבמשך עשור וחצי הוא התעלם מחיזבאללה, שהייתה מפלצת גדולה פי כמה שקמה מולנו בצפון, והוא הניח לה להתעצם ולהתבסס. ואני רוצה להודות לו על כך שבשנה שלפני המלחמה הוא נמנע מלעסוק בהתרעות שהונחו על שולחנו ואולי, אולי יכלו לשנות משהו. ואני רוצה להודות לו על כך שלא אישר כמה הצעות לחסל את סינואר לפני המלחמה״.

״ואני רוצה להודות לו בשם 1,200 הישראלים שהופקרו בשבת השחורה למותם, ובשם עוד אלפי משפחות שחייהן נהרסו, ועשרות אלפים שעדיין מפונים מבתיהם. ואני רוצה להודות לו בשם 101 חטופים שעדיין שם, כי גם היום ישראל לא ממש מתאמצת אקדמיסקה. ‘הבנתי׳, אמר החבר שלי״.

״אבל מי שרוצה לקבל את הקרדיט על חיסול סינוואר, צמרת החמאס, חיסול חסן נסראללה וצמרת חיזבאללה, קרדיט מוצלח אגב, צריך לקבל גם את הקרדיט על מה שקרה כאן קודם. קוראים לזה אחריות. והוא אחראי. אז תודה על האחריות, ביבי״.